Protokół Callisto został całkowicie złomowany w Japonii po sporze między deweloperem Striking Distance Studios a japońską komisją klasyfikacyjną.
Jak wspomniałem gry komputeroweStriking Distance ogłosił na Twitterze, że aktualna wersja The Callisto Protocol – szczególnie krwawej i brutalnej gry horroru od twórcy Dead Space Glena Schofielda – nie może przejść przez japońską organizację Computer Entertainment Rating Organization (CERO) w obecnej formie, a zmiana gry spowoduje jej usunięcie z jego punktu widzenia.
W ten sposób obie strony są w impasie, ponieważ CERO nie nada grze oceny przed zmianą jej treści, ani nie zmieni odległości uderzenia. Żadna z firm nie wyjaśniła, na czym polega problem z grą.
Protokół Callisto (CallistoGameJP) 26 października 2022
„Japońska wersja protokołu Callisto została przerwana. W tej chwili nie może przejść oceny CERO”, powiedział Striking Distance w tweecie, dodając, że zmiana protokołu Callisto „nie zapewni wrażeń, jakich oczekują gracze”.
Ci, którzy zamówili grę w przedsprzedaży, otrzymają pełny zwrot pieniędzy, ale bez importowania gry z innego regionu nie będą mogli zagrać w grę, na którą czekali.
Callisto Protocol pojawia się 2 grudnia na PlayStation, Xbox i PC, data premiery zmusiła Striking Distance do awarii we wrześniu. Schofield napisał na Twitterze, że jest dumny z pracy swojego zespołu od sześciu do siedmiu dni w tygodniu, choć szybko przeprosił i przyznał, że „pomylił się”.
W zapowiedzi gry IGN powiedział: „Chociaż nie można zaprzeczyć, że Callisto Protocol ma sentyment do Dead Space, małe czynniki sugerują, że może on czuć się bardziej według własnego projektu, a nie tylko czwartym Dead Space o innej nazwie”.
Ryan Dinsdale jest niezależnym tłumaczem w IGN. Cały dzień będzie mówił o Wiedźminie.
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.