Jedną z cech wyróżniających Octopath Traveler jest możliwość rozgrywania historii różnych bohaterów. Jak trudno jest zebrać tak wielu głównych bohaterów w jednej grze? Jak podchodzisz do tego rodzaju opowiadania?
Keisuke Miyauchi, reżyser: Tworząc grę Octopath Traveler, najpierw zaczynamy od dopracowania wszystkich szczegółów świata, w którym zostanie osadzona. Obejmuje to takie rzeczy, jak ogólny charakter epoki, w której jest osadzona, jakie kultury i cywilizacje istnieją na różnych obszarach geograficznych i jacy ludzie żyją na tym świecie.
Po pracy nad tymi drobnymi szczegółami przyglądamy się, jakie historie mogłyby realistycznie rozgrywać się w różnych częściach świata, który zbudowaliśmy. Takie podejście sprawia, że chociaż mamy do czynienia z ośmioma głównymi bohaterami, udało nam się napisać dla nich wszystkich podstawowe historie.
Gdybyśmy pisali historie dla każdej postaci w całkowicie swobodny i nieskrępowany sposób, z dowolnymi tematami, które nam się podobają, mogłoby to łatwo doprowadzić do niemożliwego do opanowania bałaganu narracji, z nadmiernie heroicznymi opowieściami, które nie miałyby miejsca w świecie lub historiami, które wydają się część minionej epoki.
Czy dokonaliście jakichś ulepszeń w rozgrywce i walce w Octopath Traveler II w porównaniu do
pierwszy mecz?
Miyauchi: Przede wszystkim umożliwiliśmy przełączanie między dniem a nocą za naciśnięciem jednego przycisku. To naprawdę prosty mechanizm, ale sam w sobie jest naprawdę zabawny, więc chciałbym, aby gracze go wypróbowali. Przechodzenie między utworami muzycznymi jest również płynne i przyjemne, więc polecam również przyjrzeć się temu.
Jeśli chodzi o rozgrywanie historii, poprzednia gra zorganizowała historię każdej postaci w płaskim formacie w czterech rozdziałach, ale w Octopath Traveler II historia każdej postaci jest zorganizowana inaczej i wydaje się, że grasz w zupełnie inną grę RPG w każdym jeden.
W bitwie nowa mechanika „Lasent Force” oznacza, że podczas walki może się wydarzyć wiele różnych wydarzeń i wyników, zwłaszcza w przypadku walk z bossami. Oznacza to również, że bossowie używają różnorodnych ataków i bardziej taktycznie myślą o tym, jak walczysz i jak wybierasz drużynę.
Na koniec, czy masz jakieś rady dla nowych graczy Octopath Traveler? Jakieś wskazówki lub wskazówki?
Miyauchi: Gry Octopath Traveler naprawdę pozwalają ci trochę „oszukiwać”. Znajdziesz coraz więcej
Te małe sposoby na ułożenie talii na twoją korzyść podczas eksploracji na boki, wypróbowywania poleceń polowych na różnych NPC i zagłębiania się w lochy (na przykład możesz odkryć potężną broń lub skromnych mieszkańców miasta, którzy w rzeczywistości ukrywają wielką moc).
Dlatego radzę nie podążać tylko za głównym wątkiem fabularnym i cieszyć się odkrywaniem poza utartymi ścieżkami tak bardzo, jak to możliwe!
Grałeś w Octopath Traveler II? Chcesz śledzić serię? A może zagrasz w pierwszą grę na PlayStation? Wybierz się na kolejną przygodę w sekcji komentarzy poniżej.
Dziękujemy Takahashi-san i Miyauchi-san za poświęcenie czasu na udzielenie odpowiedzi na nasze pytania. Specjalne podziękowania dla Michaela Bryanta i zespołu Square Enix za umożliwienie przeprowadzenia tego wywiadu.
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.