W tym, co okazało się pierwszym dniem zeznań w procesie Activision Blizzard na Xbox, wiceprezes Xbox Sarah Bond rzuciła kolejną bombę, twierdząc, że dyrektor generalny Activision Blizzard, Bobby Kotick, zażądał większej części przychodów, aby umieścić Call of Duty na konsolach. .
Według Bonda, Kotick dał jasno do zrozumienia, że „jeśli nie przekroczymy rekordowego udziału w przychodach, to nie zamierza umieszczać Call of Duty na Xboksie”.
W końcu, jak powiedział Bond, Xbox zdecydował się spełnić żądania Activision Blizzard.
„Czas był ograniczony. Mieliśmy graczy, których oczekiwaniom chcieliśmy sprostać, więc w końcu podjęliśmy decyzję, że to było najlepsze dla firmy.”
Komentarze Bonda były odpowiedzią na pytania prawników Microsoftu, twierdzących, że Call of Duty nie jest grą obowiązkową. Jednak jej komentarze częściowo zaprzeczały decyzji Xboxa o zapłaceniu Activision Blizzard większej ilości pieniędzy za utrzymanie Call of Duty na swoich platformach, jak FTC wskazała później w swoich dochodzeniach. Bond opisał negocjacje jako „na żywo”, dodając, że obecna umowa uniemożliwia pojawienie się Call of Duty na Xbox Game Pass przed styczniem 2025 roku.
„
Bardzo wyraźne granice
Oprócz podziału dochodów Bond mówił także o umowach marketingowych Call of Duty, które prowadzą do „bardzo wyraźnych ograniczeń” tego, co Xbox może powiedzieć o serii.
„Rok temu chcieliśmy pokazać, że Call of Duty Vanguard zostanie wydane na Xboksie, powiedziano nam, że nie możemy tego powiedzieć na YouTube ani nigdzie indziej, gdzie klienci, którzy nie byli naszymi klientami, mogliby to zobaczyć, że musimy to zachować przez podczas gdy,” powiedział Bond. „.
Według Bonda witryna Xbox radziła sobie dobrze, podobnie jak konta Xbox na Twitterze.
„Ale kiedy kręcimy program, ludzie mogą go oglądać na żywo w YouTube i innych miejscach… i ostatecznie chcieliśmy stworzyć listę, która mówi:„ Oto wszystkie gry, które pojawią się w przyszłym roku ”. Nie możemy powiedzieć, że Call of Obowiązki nadejdą w przyszłym roku – powiedział Bond.
Zapytany, czy istnieją inne gry z podobnymi wyłącznościami marketingowymi, Bond wskazał Harry Potter: Hogwarts Legacy, który został wydany na początku tego roku.
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.