IBM wycofuje reklamy z X po podburzających komentarzach Elona Muska na temat białej dumy

Ostatnia aktualizacja: 16 listopada 2023 o 17:29 ET

Pierwsza publikacja: 16 listopada 2023 r., 17:02 czasu wschodniego

Firma IBM IBM nagle wycofał reklamy z X, dawniej Twittera, po burzy kontrowersyjnych komentarzy właściciela miliardera Elona Muska i miejsca docelowego reklam IBM.

„IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji” – oznajmiła firma w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną do MarketWatch.

IBM…

IBM-a

IBM-a

Twitter nagle wycofał reklamy z X, dawniej Twittera, po fali kontrowersyjnych komentarzy właściciela miliardera Elona Muska i miejsca docelowego reklam IBM.

„IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji” – oznajmiła firma w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną do MarketWatch.

IBM zawiesił reklamy po: raport W czwartek dziennik „Financial Times” podał, że obok postów wspierających Adolfa Hitlera i partię nazistowską pojawiły się reklamy IBM. Badanie przeprowadzone przez Media Matters wykazało również reklamy firmy Apple Inc.

Wielbłąd

,
Korporacja Oracle

ORCL

,
I Comcast

Kmxa

Xfinity i Bravo sąsiadowały z treścią pronazistowską.

W środę Musk zatwierdził post w serwisie X popierający antysemicką teorię spiskową, jakoby Żydzi żywili „kontrowersyjną nienawiść” do białych ludzi. „Powiedziałeś całą prawdę” – napisał Musk w odpowiedzi na post.

Co jeszcze bardziej komplikuje sprawę, Musk powiedział w czwartek w X, że „absolutnie absurdem” jest to, że biali ludzie, według słów jednego ze skrajnie prawicowych użytkowników, „nie mogą być dumni ze swojej rasy”.

Co gorsza, Musk powiedział w środę, że żydowska grupa zwolenników Liga Przeciwko Zniesławieniu „niesprawiedliwie atakuje większość Zachodu, pomimo większości poparcia Zachodu dla narodu żydowskiego i Izraela”. (Muk ma Groził pozwaniem ADL Ze względu na jej krytykę luźnych praktyk umiaru w X, które jej zdaniem umożliwiły szerzenie się antysemityzmu.)

READ  Amerykańskie miasta są zdominowane przez luksusowe apartamenty pośród kryzysu mieszkaniowego

Kolejne pożary skłoniły Teslę do oddania strzału.

TSLA

Na co skarży się Bull i doradca inwestycyjny Ross Gerber

Dyrektor X powiedział MarketWatch, że firma „przeskanowała” konta sąsiadujące z reklamami IBM. Na tych kontach „nie będzie już można zarabiać”, a niektóre posty zostaną oznaczone jako „media wrażliwe”.

Dyrektor powiedział, że 99% miejsc docelowych reklam zmierzonych w tym roku w witrynie X pojawiło się obok treści, które uzyskały wynik „powyżej minimalnego progu bezpieczeństwa marki” określonego przez standardy branżowe.

Pod koniec czwartku dyrektor generalna X, Linda Yaccarino, napisała na Twitterze: „Pogląd X zawsze był bardzo jasny, że dyskryminacja wszystkich musi położyć kres we wszystkich przypadkach — myślę, że jest to coś, co do czego wszyscy możemy i powinniśmy się zgodzić”. również bardzo jasno przedstawiliśmy nasze wysiłki na rzecz zwalczania antysemityzmu i dyskryminacji. Nie ma na to miejsca nigdzie na świecie, to jest brzydkie i złe. Kropka.”

Posty i umieszczanie reklam pojawiają się w związku z falą antysemityzmu na forach cyfrowych, w tym na X, oraz spadkiem liczby reklam na platformie powiązanych z mową nienawiści i dezinformacją. Musk powiedział w lipcu, że przychody z reklam spadły o około 50%.

Ostatni spór prawdopodobnie skomplikuje wysiłki Yaccarino, który został zatrudniony w czerwcu w Comcast Corp.

Kmxa

NBCUniversal będzie wpływać na agencje reklamowe i główne marki, aby pozostały na platformie znanej obecnie jako X lub nawiązały z nią współpracę.

Akcje Tesli spadły w czwartek o około 4%, ale w 2023 r. nadal rosną o około 90%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *