Każdy, kto spodziewał się, że Red Bull wprowadzi stosunkowo niewiele zmian w samochodzie, który w zeszłym roku pobił wszelkie rekordy sukcesów w historii Formuły 1, powinien był wiedzieć lepiej. RB20 to bardzo agresywnie wyglądająca modernizacja, odrywająca się od trendów w nadwoziu, które zespół zapoczątkował w 2022 roku.
Jak wszyscy zgodzili się, co Red Bull osiągnął w pierwszym roku obowiązywania tych przepisów, Red Bull podjął coś, co wydaje się być głównym krokiem ewolucyjnym.
GALERIA: Przyjrzyj się pod każdym kątem nowemu samochodowi F1 Red Bulla, RB20
Zdecydowanie najbardziej charakterystyczną częścią konstrukcji, która wydaje się mieć zminimalizowaną powierzchnię dookoła, jest prosty wlot chłodnicy, który jest trwale zamontowany wewnątrz i sięga do dolnej części podwozia.
Pod względem wyglądu wejście faktycznie wygląda podobnie do tego z oryginalnego samochodu Mercedes sideless z 2022 roku, ale jest wykorzystywane w zupełnie inny sposób. Podczas gdy stary Mercedes wykorzystywał pionowy kształt wlotów, aby utrzymać boki na zewnątrz, Red Bull pozostawił panele boczne i wykorzystał pionowy wlot, aby zapewnić ogromną ilość miejsca z przodu.
Różne kąty potężnego uderzenia Red Bulla za pomocą RB20
Wydaje się, że to zupełnie inna filozofia aerodynamiki, nie tylko w porównaniu ze starym Mercedesem, ale także Red Bullami z ostatnich kilku lat.
Postęp w technologii grzejników sprawia, że te chłodnice są mniejsze niż kiedykolwiek przy tej samej zdolności odprowadzania ciepła. To, w połączeniu ze zdolnością Red Bulla do misternego kształtowania chłodnic w piękne, zakrzywione kształty, dzięki czemu otaczające nadwozie mogło zostać ukształtowane w celu uzyskania maksymalnego efektu aerodynamicznego (co widać było już w zeszłorocznym RB19), pozwoliło na umieszczenie chłodnic niżej w RB20.
Wcześniej wysoka powierzchnia chłodnicy wokół linii środkowej została przesunięta niżej, co nie tylko zmniejszyło wysokość środka ciężkości, ale także pozwoliło zespołowi na fundamentalną ponowną ocenę optymalnego projektu całego samochodu.
Aby nadążać za zmniejszeniem wysokości chłodnic, wlot również został umieszczony niżej i obecnie znajduje się poniżej krawędzi nadwozia, a nie nad nią. Jednak umieszczenie niskiego, poziomego wlotu spowodowałoby kradzież cennej przestrzeni na dole (przyspieszenie przepływu powietrza wzdłuż krawędzi podłogi w kierunku zewnętrznego korpusu nawiewnika podłogowego). Przejście do formatu pionowego umożliwiło wprowadzenie mniejszej ilości danych wejściowych I Wzmacniacz osłabiający.
Red Bull będzie chciał zapewnić sobie dwa tytuły mistrza świata trzeci sezon z rzędu
Ścieżkę powietrza chłodzącego odprowadzającą ciepło z chłodnic do tyłu samochodu sugerują bardzo wysokie barki nadwozia, które tworzą wgłębienie pomiędzy nimi a maską (kolejne podobieństwo do Mercedesa z rocznika 22-23). Panele boczne pod spodem mają niemal klasyczny, opływowy profil i są znacznie cieńsze niż wcześniej.
Oprócz zmian w układzie chłodzenia, zmiana położenia i miniaturyzacja chłodnic pozwoliła również na bardzo krótkie górne tylne nadwozie i nachylenie ich pod ostrym kątem, tworząc dużą przestrzeń przed tylnym skrzydłem. Ta krótka długość pasuje do profilu bocznego, tworząc tam większą objętość, aby poprawić przepływ powietrza wokół dyfuzora.
Jest to radykalna przeróbka górnej części nadwozia, mająca na celu maksymalizację wydajności elementu, którego nie widzimy – dolnej podłogi. Dzięki silniejszemu przepływowi powietrza po bokach i wzdłuż krawędzi podłogi geometria tuneli Venturiego zostanie ponownie zoptymalizowana, co z pewnością wzbudzi podziw wśród przeciwników przed sezonem.
„Typowy ekspert od Twittera. Miłośnik kulinarny. Gracz. Student. Nieuleczalny miłośnik kawy. Zły praktyk popkultury.