Zawalenie się mostu w Baltimore: chronologia zdarzenia
Kontenerowiec, który uderzył w most Francisa Scotta Key w stanie Maryland, dwukrotnie tracił moc, zanim uderzył w most.
Szczegóły momentów poprzedzających zawalenie się katastrofalnego mostu Francisa Scotta Key Bridge odnaleziono w „czarnej skrzynce” zapisu danych z podróży (VDR) frachtowca, gdy pilot próbował ostrzec władze o zbliżającej się katastrofie.
Według doniesień Dally, 350-metrowy statek pływający pod banderą Singapuru, stracił moc podczas opuszczania portu w Baltimore i uderzył w mostek we wtorek o 1:27. Według Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu. Most, najważniejsza arteria żeglugi na wschodnim wybrzeżu, o długości prawie 3 km, w ciągu kilku sekund uderzył w rzekę Patapsco.
Urzędnicy lokalni, stanowi i federalni ustanowili skoordynowane polecenie reagowania na upadek. W czwartek ogłoszono komendę Zawieszone operacje nurkowe oraz ratownictwo pojazdów z wraków powstałych na skutek niebezpiecznych warunków na rzece.
Jak poinformowała wcześniej rzeczniczka Straży Przybrzeżnej Cynthia Oldham, 22-osobowa załoga „Daly” pozostała na pokładzie „USA TODAY”. Nikt na pokładzie nie odniósł obrażeń. Ośmiu pracowników budowlanych naprawiało pęknięcia na moście, gdy most się zawalił. Dwóch z nich przeżyło, pozostałych uważa się za zmarłych.
Część ekspertów szacuje, że odbudowa mostu potrwa dwa lata i będzie kosztować co najmniej 350 milionów dolarów, w zależności od stanu fundamentów podwodnej konstrukcji. – powiedział w czwartek sekretarz transportu USA Pete Buttigieg Fundusze federalne w wysokości 60 milionów dolarów Pilna praca została zatwierdzona.
Kilka minut przed zawaleniem się mostu
We wtorek straż przybrzeżna odzyskała nagranie i przekazała je urzędnikom NTSB, powiedział śledczy Marcel Muse na konferencji prasowej w środowy wieczór. Muse poinformowała, że do NTSB dostarczono około sześciu godzin danych VDR między północą a 6 rano we wtorek, a zespół ekspertów przeprowadzi dogłębną analizę dźwięku.
Oś czasu przedstawiona przez urzędników federalnych zawiera najbardziej szczegółowy opis momentów poprzedzających katastrofę i będzie głównym przedmiotem zainteresowania śledczych, którzy będą próbowali zrozumieć, co spowodowało tragedię i jak można było jej zapobiec:
- Muse powiedział, że na nagraniu usłyszał wiele alarmów na krótko przed 13:25, a minutę później polecenia sterujące i polecenia steru.
- O godzinie 1:26:39 pilot pełniący służbę wezwał przez radio wezwanie pomocy do holowników znajdujących się w okolicy, a 45 sekund później nakazał rzucić kotwicę po lewej stronie.
- O godzinie 1:27:25 pilot przekazał przez radio, że Daly stracił moc i zbliża się do mostka. W tym samym czasie funkcjonariusz pełniący służbę w Urzędzie Transportu Maryland powiedział urzędnikom po obu stronach mostu, aby zamknęli ruch w celu naprawy dróg, co może uratować życie.
- O godzinie 1:29:33, gdy pozbawiony mocy wózek poruszał się z prędkością 8 mil na godzinę, VDR zarejestrował „dźwięki odpowiadające kolizji z mostem” – powiedziała Muse. Sześć sekund później pilot powiadomił Straż Przybrzeżną, że mostek został opuszczony.
– zauważyła przewodnicząca NTSB Jennifer Homandy VDR statku to podstawowy system w porównaniu z czarną skrzynką samolotu, zapewniający jedynie „migawkę kluczowych systemów na pokładzie”. Powiedział, że agencja od dawna chciała zebrać więcej informacji.
Współautorzy: Christopher Kane, Jorge Ortiz, USA Today
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”