Richa Lawsona
W grze polegającej na budowaniu talii zacznij od podstawowych kart i ulepszaj je z biegiem czasu, szukając synergii i złożonych efektów. Roguelike to gry, w których śmierć jest częsta, ale każdy losowy „run” otwiera możliwości na przyszłość. W obu gatunkach, gdy są one połączone, kluczem jest przerzedzenie, uporządkowanie talii i udoskonalenie strategii tak, aby każda karta i ulepszenie działały z niepowstrzymaną szybkością.
„Lean” nie do końca opisuje obecną scenę gier roguelike typu deckbuilder, ale z pewnością nabiera ona tempa. W chwili pisania tego tekstu użytkownicy oznaczyli tagiem 2599 tytułów na platformie Steam „Ułożony budynek” i 861 z „Nieuczciwy konstruktor płyt” We wszystkich językach wystarczy, aby nakarmić najnowsze Festiwal Deckbuilderów. Niektórzy przyjaciele i współpracownicy wzdrygają się, że obecnie każda gra niezależna jest albo przytulnym symulatorem rolnictwa, albo solidnym narzędziem do tworzenia talii.
Będąc absolutnym frajerem konstruktorów talii przez prawie pięć lat, chciałem wiedzieć, dlaczego tak się dzieje.
-
W Zabij IglicęA w najbardziej brutalnych kreatorach talii dobierasz karty i walczysz z wrogiem, zagrywając określoną ich liczbę: atak, obrona, wzmocnienie, osłabienie itp. Zasadniczo wrogowie pokazują ci, co zamierzają zrobić dalej, więc możesz spróbować opracować strategię.
Megasieć
-
Wygrywanie bitew zapewnia losowy wybór nowych kart, które mogą, ale nie muszą, pasować do Twojej strategii.
Megasieć
-
Ty wybierasz, którą ścieżkę wybrać, pełną bitew, sklepów, przypadkowych „spotkań”, przystanków na odpoczynek i „elitarnych” bitew.
Megasieć
-
Sklepy i spotkania często umożliwiają zakup kart lub artefaktów, a czasem także ich usunięcie.
Megasieć
-
Bossowie twórców talii typu roguelike są często projektowani tak, aby rzucać wyzwanie strategiom budowania i wymuszać zdolność adaptacji.
Megasieć
-
Lub, jak to często bywa, umierasz i zaczynasz od nowa z dodatkowymi kartami i ulepszeniami odblokowanymi następnym razem.
Megasieć
Co najbardziej przemawia do twórców i graczy w grach karcianych dla jednego gracza stworzonych na ekrany? W jaki sposób programiści wyróżniają swoich twórców talii? Jak wypromować temat w niszowej, ale obleganej branży?
W poszukiwaniu tych odpowiedzi rozmawiałem z solidnymi programistami TechBuilder, czytałem wywiady i oglądałem wystąpienia konferencyjne innych osób. Ujawniły się pewne wspólne tematy i trendy. Jak dobrze dopracowana talia, każdy element przenikał i wzmacniał pozostałe.
Ale najpierw wróćmy do początku, być może najpotężniejszego elementu sukcesu twórców talii typu roguelike: dwóch dwudziestokilkuletnich przyjaciół ze studiów, którzy są zmęczeni pracą związaną z kontrolą jakości.
Zabij IglicęPunkt wyjścia
Zabij Iglicę Prawdopodobnie zapoczątkował nowoczesne, jednoosobowe gry wideo roguelike typu deckbuilder. Niektóre Gry móc Technicznie chcieć Dołączył Generacja roguelike'ów i budowania talii zorientowanych na walkę z naturą kości/ulepszeń/odrodzenia, ale gra z 2019 roku jako pierwsza przełamała tę formułę i zbudowała wokół niej ogromną publiczność. Zabij Iglicę Ogólnie zwiększony entuzjazm dla gier karcianych dla jednego gracza na komputerach innych niż Windows PasjansPrzynajmniej.
W Wywiad wideo z Ars Technicai przemawiał na konferencji Game Developers Conference (GDC) 2019 Marketing I Balansowy, programiści Anthony Giovannetti i Casey Yano opowiedzieli historię gry. Giovanetti i Yano poznali się na studiach, uprawiali kilka sportów, ukończyli studia i dostali pracę. Giovanetti był entuzjastą gier karcianych i gier planszowych i przez krótki czas zarządzał sklepem z grami. Z pewnością dobrze znał tego pioniera budowania talii przewagaAle jego główną grą było Netrunner– Nadal utrzymuje platformę społecznościową Steamhack. Yano pracował w Amazonie, gdzie, jak stwierdził, przejął mentalność firmy „obsesyjną na punkcie klienta”.
W połowie 2015 roku duet ponownie się połączył i zaczął rozwijać swój przełomowy koncept, początkowo zatytułowany „Card Crawl”. Proceduralnie generowany plan ulepszeń, zaczynający się od schematów samoprzylepnych FTLI wkład niektórych zaawansowanych Netrunner Testerzy pracowali do czasu, aż gra była gotowa do wczesnego dostępu na Steamie. Kluczową innowacją w ich rozwoju jest przekazywanie graczowi zamiarów wroga i ułatwianie szybkiego odczytania wyświetlaczy i wskaźników, nawet w języku obcym.
Zabij Iglicę Uruchomiona we wczesnym dostępie Steam w listopadzie 2017 r., po ponad dwóch latach prac rozwojowych. Sprzedało się w 200 egzemplarzach pierwszego dnia, 300 egzemplarzy drugiego dnia i 150 egzemplarzy trzeciego dnia. Twórcy stworzyli zwiastuny i wysłali ponad 600 e-maili do prasy i innych mediów, a w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery sprzedali jedynie 2000 egzemplarzy.
Sprawa wyglądała ponuro, ale ostatecznie część z 200 kluczy, które wysłali do streamerów, trafiła do gry na żywo. Wpływowy chiński streamer zabić Sesja uzyskała ponad milion wyświetleń, co zapewniło grze pierwsze miejsce na liście bestsellerów, doprowadziło do większej sprzedaży, co przełożyło się na większą liczbę streamów i nie tylko. Dzięki drugiemu oddechowi zespół co tydzień wypuszczał nowe łatki i wykorzystywał informacje statystyczne z wczesnych sesji, aby jeszcze bardziej ulepszyć grę. Uważali, aby nie wyeliminować strategicznych innowacji „o dużej mocy”, ponieważ rozumieli radość płynącą z „dobrze działającej maszyny Rube Goldberga”.
Pomimo krytycznych zachwytów, 99% pozytywnych ocen na Steamie i ponad 1,5 miliona sprzedaży do września 2019 r., Yano powiedział publiczności GDC: „Nigdy nie udoskonaliliśmy sposobu, w jaki chcemy sprzedawać grę. Powiedziałbym, że nadal jest to znana opinia. usta. Ale w ten sposób jest dobrze.” Myślę więc, że będziemy nadal podążać tą drogą.
Zacytowałem kilku programistów, z którymi rozmawiałem Zabij Iglicę Jako inspiracja; Miał ponad 1000 godzin. Projekt i sukces gry pomnożyły się, tworząc nowe punkty wyjścia. PaladroDeweloper To powiedziawszy, konstruktorzy talii nie grają Zanim jednak stworzył własny, inspirował się strumieniami Powodzenia w byciu gospodarzem. Ten automat był typu roguelike, Według bloga deweloperabardzo dotknięty Zabij Iglicę. Nawet jeśli nie wiesz, prawdopodobnie wiesz.
Zaklęcie ŁotrzykaW przypadku drużyny dwuosobowej są karty, ale wykorzystuje się je rzucając kostkami i dopasowując wyniki do przegródek na karty (yadzie!).
Wydawnictwo gier czarodziejów/statek widmo
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”