Universal Music Group podpisała „wielowymiarową” umowę z TikTok. Lista artystów – w tym Taylor Swift, Drake i Olivia Rodrigo – z powrotem do ponad miliarda użytkowników platformy mediów społecznościowych. UMG zaczęło wycofywać swoją muzykę z TikTok 1 lutego po wygaśnięciu starej umowy.
W szczególności umowa rozwiewa obawy UMG i jej artystów dotyczące tworzonej przez nich sztucznej inteligencji. „TikTok i UMG współpracują, aby zapewnić rozwój sztucznej inteligencji w przemyśle muzycznym, aby chronić ludzki kunszt i gospodarkę, która wpływa na tych artystów i autorów piosenek” – czytamy. Komunikat prasowy ogłaszający transakcję. „Współpracuj z UMG, aby usunąć nieautoryzowaną muzykę wygenerowaną przez sztuczną inteligencję z platformy TikTok, a także narzędzia umożliwiające poprawę atrybucji wykonawców i autorów piosenek”.
„Jesteśmy zachwyceni ponownym powitaniem UMG i UMPG w TikTok” – powiedział Ole Obermann, globalny szef rozwoju biznesu muzycznego TikTok. „W szczególności będziemy współpracować, aby zapewnić odpowiedzialny rozwój narzędzi sztucznej inteligencji, aby umożliwić nową erę kreatywności muzycznej i zaangażowania fanów, jednocześnie chroniąc ludzką kreatywność”.
Umowa obejmuje „nowe możliwości monetyzacji” wynikające z rosnących możliwości TikToka w zakresie handlu elektronicznego. TikTok z zaangażowaniem kontynuuje tworzenie narzędzi, które pomagają artystom lepiej wykorzystywać platformę w takich obszarach, jak analityka i zintegrowana sprzedaż biletów.
Firmy twierdzą, że „szybko pracują”, aby artyści wrócili na scenę.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”