Koncepcyjny Jeep Wagoneer S Trailhawk to w pełni elektryczny pojazd terenowy

Jeep zaprezentował dziś w Nowym Jorku pierwszy w pełni elektryczny pojazd typu SUV na rynek północnoamerykański. I choć cała uwaga skupiła się na Wagoneerze S za 71 995 dolarów, producent samochodów miał jeszcze coś do pokazania: koncepcyjny Trailhawk do jazdy terenowej tego samego pojazdu elektrycznego, pięknie osadzony na 31,5-calowych oponach.

Leśnozielony SUV ma kilka cech, które odróżniają go od standardowego Wagoneera S, w tym przerażający, wycinany laserowo bagażnik dachowy, haki holownicze wydrukowane w 3D, podwyższone zawieszenie, kołpaki i mnóstwo innych gadżetów zarówno dla miłośników biegów, jak i miłośników rocka .

Świetnie leży na oponach 31,5 cala

Trailhawk to stylowa nazwa nadawana zwykle bardziej wytrzymałym pojazdom terenowym Jeepa, wyposażonym w trwalsze wyposażenie i materiały. Ponadto pojazdy Trailhawk są często przystosowane do testów gąsienicowych, co oznacza, że ​​przeszły szereg testów dotyczących zwrotności, przegubu i prześwitu. Dzięki koncepcji Wagoneer S Trailhawk Jeep sygnalizuje swoje zainteresowanie rozszerzeniem tych możliwości na powstający sektor akumulatorów elektrycznych.

Koncepcja Trailhawk charakteryzuje się wieloma tymi samymi funkcjami, co Wagoneer S – co oznacza, że ​​są one o krok dalej. Oprócz 31,5-calowych opon terenowych koncepcja opiera się na podwyższonym zawieszeniu, aby poprawić prześwit. Haki holownicze są zintegrowane z przodu i z tyłu pojazdu, a funkcjonalne wyciągi powietrza są przeznaczone do pracy w środowiskach o wysokim ciśnieniu. Naklejka na maskę jest antyodblaskowa, plakietka jest zlicowana z samochodem, a panoramiczny dach to podwójny panel, który wpuszcza świeże powietrze – lub, że tak powiem, kurz.

Pięć trybów jazdy Jeepa dla Wagoneera S zyskuje szósty tryb w koncepcji Trailhawk: Rock. Przełącznik trybu awaryjnego czerwonego znajduje się na konsoli środkowej, co ułatwia przełączanie. Kierownica jest ośmiokątna, ze specjalnymi uchwytami na godzinie 9 i 3, przydatnymi w szczególnie trudnych momentach.

Elektryczny offroad nie jest niczym nowym. Ford, Chevy, GMC i Rivian sprzedają swoje elektryczne ciężarówki równie sprawne na żwirze, jak i na chodniku. Coroczne zawody terenowe King of the Hammers obejmują segment pojazdów skalnych zasilanych akumulatorowo. Ale Jeep to marka, która szczyci się swoimi potężnymi odrzutowcami, więc zaoferowanie dodatkowej wersji miałoby sens.

READ  Strategia podatkowa może zrekompensować straty — ale inwestorzy muszą działać już teraz

Firma nie jest zaangażowana we wdrażanie koncepcji Trailhawk do produkcji seryjnej, ale podczas dzisiejszego wydarzenia kierownictwo stanowczo zasugerowało, że terenowiec rzeczywiście ostatecznie stanie się pojazdem prawdziwie elektrycznym. Dyrektor generalny Jeepa, Antonio Velosa, powiedział, że Wagoneer S będzie dostępny w kilku poziomach wyposażenia, przy czym w pełni załadowana wersja startowa pojawi się jako pierwsza.

Fotografia: Andrew J. Hawkins/The Verge

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *