Rynki akcji niewiele się zmieniły, ponieważ kluczowe dane o inflacji monitorowane przez Rezerwę Federalną nadal spadały

Największe wyzwanie stojące przed rynkiem mieszkaniowym szybko nie minie.

Ekonomiści z Bank of America ostrzegają, że do 2026 r. rynek mieszkaniowy pozostanie „utkwiony w błocie i mało prawdopodobne, że stanie się niestabilny”, a podaż domów na sprzedaż będzie nadal bliska rekordowo niskich poziomów.

Tak zwany efekt „blokady” właścicieli domów, którzy zaciągnęli bardzo tanie kredyty hipoteczne, gdy stopy były niskie podczas pandemii, spowodował, że właściciele domów pozostali na miejscu.

Bank inwestycyjny uważa, że ​​skutki tego mogą utrzymywać się przez 6–8 lat, utrzymując aktywność mieszkaniową na niskim poziomie, a tym samym inwestycje mieszkaniowe uwzględniane w obliczeniach PKB.

the

Efekt „sekwestracji” może utrzymywać się przez 6-8 lat, ograniczając tym samym aktywność mieszkaniową (Źródło: Bank of America)

Wysokie stopy procentowe mają ogromny wpływ na posiadanie domów.

Oprocentowanie kredytów hipotecznych utrzymuje się na poziomie około 7% pomimo niedawnego spadku kosztów kredytów, co utrzymuje podaż na niskim poziomie i powoduje wzrost cen domów zmieniających właścicieli.

Ceny domów osiągnęły w kwietniu nowy rekord, chociaż roczny wzrost spowolnił w porównaniu z poprzednim miesiącem, według Najnowsze dostępne dane Od Case-Shillera. Bank of America spodziewa się, że ceny domów wzrosną w tym roku o około 4,5%, w przyszłym o 5,0% i w 2026 roku o 0,5%.

„Ceny domów przekroczyły już swoją długoterminową wartość fundamentalną obliczoną na podstawie dochodu do dyspozycji” – napisał w piątek w nocie do klientów Michael Jaben, ekonomista Bank of America.

„Po drugie, nasze perspektywy dla gospodarki wymagają dalszej normalizacji, w miarę jak skutki pandemii będą widoczne w lusterku wstecznym. Strukturalna zmiana popytu na mieszkania, która spowodowała wzrost cen domów, powinna z czasem zaniknąć ceny znacznie spadną.”

READ  Dyrektor generalny Olive Garden twierdzi, że inflacja fast foodów skłania klientów do siadania przy zniżkach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *