Mustafa Kamaci/Prezydencja turecka/Anatolia/Getty Images
Prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan (w środku), dyrektor generalny BYD Wang Quanfu (po prawej) i turecki minister przemysłu i technologii Mehmet Fatih Kaşir (po lewej) w Stambule, 8 lipca 2024 r.
Hongkong
CNN
—
Chińska firma BYD, która konkuruje z Teslą o tytuł największego producenta samochodów na świecie Rząd turecki ogłosił, że japoński producent samochodów elektrycznych Hyundai Motor Company zgodził się na budowę w Turcji fabryki samochodów o wartości 1 miliarda dolarów.
BYDDyrektor generalny firmy Jak wynika z oświadczenia wydanego w poniedziałek przez tureckie ministerstwo, Wang Quanfu i turecki minister przemysłu i technologii Mehmet Fatih Kaci podpisali porozumienie w Stambule. W ceremonii podpisania porozumienia wziął udział prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan. Impreza, jak przyszła.
„Chcemy zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na nowe pojazdy energetyczne w regionie i dotrzeć do konsumentów w Europie” – w oświadczeniu zacytowano przedstawicieli BYD.
Ogłoszenie nadeszło zaledwie kilka dni później Tymczasowe obowiązki dodatkowe Weszła w życie decyzja o nałożeniu ceł na import samochodów elektrycznych wyprodukowanych w Chinach do Unii Europejskiej. Cła, które wahają się od 17,4% do 37,6%, mają powstrzymać napływ tanich chińskich samochodów produkowanych przy pomocy, zdaniem Unii Europejskiej, nieuczciwych dotacji rządowych.
Turcja ma unię celną z Unią Europejską, co oznacza, że pojazdy mogą być eksportowane z kraju do bloku handlowego bez opłat celnych.
Na mocy umowy z Turcją BYD zainwestuje w fabrykę, która będzie w stanie produkować 150 000 pojazdów elektrycznych i hybrydowych rocznie, BYD zainwestuje około miliarda dolarów, a także utworzy w fabryce centrum badawczo-rozwojowe w zakresie technologii zrównoważonej mobilności.
Fabryka ma rozpocząć produkcję pod koniec 2026 roku i zapewnić nawet 5000 miejsc pracy w kraju.
CNN próbowało skontaktować się z BYD w celu uzyskania komentarza, ale nie otrzymało odpowiedzi.
Decyzja UE z początku tego roku nałożyła dodatkową stawkę celną w wysokości 17,4% na pojazdy dostarczane przez statki BYD z Chin do bloku, co nakłada również standardową stawkę celną w wysokości 10% na cały import pojazdów.
Oczekuje się, że rozmowy między UE a Chinami będą kontynuowane, ale jeśli nie zostanie osiągnięte porozumienie, dodatkowe cła staną się ostateczne w listopadzie.
Już BYD Ogłaszać W grudniu ogłosiła, że zbuduje fabrykę pojazdów elektrycznych na Węgrzech będących członkami UE, stając się pierwszym dużym producentem samochodów w Chinach Budować samochody osobowe w Europie.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.