System miejsc przydzielony Southwest Airlines byłby jego śmiercią

Drodzy czytelnicy, za niektóre linki na tej stronie pobierana jest opłata za polecenie za wysyłanie informacji handlowych i sprzedażowych. Cenimy Twój czas i pieniądze i nie zmarnujemy ich. Aby zapoznać się z pełną polityką reklamową, kliknij TutajTreści na tej stronie nie są dostarczane przez żadną z wymienionych firm i nie zostały sprawdzone, zatwierdzone ani zatwierdzone przez te podmioty. Wyrażone tutaj opinie są wyłącznie opiniami autora.

Southwest ogłosił największy wstrząs w swojej 57-letniej historii, ale teraz, gdy wywrócił do góry nogami ostatni bastion swojego dziedzictwa, będzie musiał nadal zmieniać swój model. Linie Southwest nie żyją.


Jeśli myślisz Rezerwacja podróży Lub zarejestruj się, aby uzyskać nową kartę kredytową Proszę kliknąć tutajObydwa obsługują LiveAndLetsFly.com.


Jeśli nie będziesz nas śledzić Facebook Lub InstagramaDodaliśmy dzisiaj.

Southwest zaczął pobierać opłaty i przydzielać miejsca

W tym tygodniu linie Southwest Airlines zmieniły jedną ze swoich wizytówek od chwili swojego powstania – przydział miejsc rozpocznie się w styczniu 2025 r. Linia lotnicza zaczyna wykazywać oznaki zmiany swojej wieloletniej polityki otwartych miejsc. Umożliwiając otwarte miejsca siedzące, w ramach których pasażerowie po prostu wsiadają do samolotu w kolejności numerowanej i siedzą tam, gdzie im się podoba, a także uwzględniając bagaż rejestrowany w cenie biletu, linia Southwest mogła szybciej zawracać samoloty, ponieważ pasażerowie spędzali mniej czasu na szukaniu miejsca w schowku nad głową.

Szybki proces wejścia na pokład samolotu Southwest umożliwił niewiarygodnie krótkie czasy realizacji, co umożliwiło szybsze przywrócenie samolotów do użytku. Samoloty zarabiają tylko wtedy, gdy są w powietrzu, więc była to kluczowa strategia, która pomogła pierwszej na świecie taniej linii lotniczej uzyskać więcej lotów z tego samego samolotu, personelu i bramek.

Ponieważ dodatkowe przychody stały się modus operandi na rynku krajowym w USA, firma Southwest zaczęła sprzedawać świadczenia w ramach usługi Early Bird, aby pomóc dostać się na pierwszą linię kolejki. Członkowie Elite Class A i Class A Preferred korzystają z preferencyjnych opcji wejścia na pokład. W ostatnich miesiącach ceny miejsc na pokładzie od klasy A do klasy 15 sięgały nawet 150 dolarów, czyli znacznie więcej niż opłaty pobierane przez podobne linie lotnicze za zapewnienie miejsc z dodatkową przestrzenią na nogi, np. w rzędach przy wyjściu.

READ  Icon of the Seas: Największy na świecie statek wycieczkowy wypływa z Miami

Linia lotnicza rozpocznie alokację miejsc i budowanie modelu przychodów dla preferowanych miejsc w nowym roku.

Co to było i co jest

Southwest zaczynało jako startująca linia lotnicza w Teksasie, która konkurowała nie z innymi liniami lotniczymi, ale raczej z przewoźnikami lotniczymi. Działał między głównymi rynkami stanu, takimi jak Dallas, Houston i San Antonio. Niegdyś znana ze stewardów, które nosiły szorty i rozdawały pełne butelki alkoholu, aby zwabić podróżujących służbowo na swoje samoloty, lata 90. radykalnie zmieniły tę linię lotniczą.

W miarę ekspansji na bardziej odległe rynki wpływy Southwest przyczyniły się do obniżenia cen we wszystkich liniach lotniczych średnio o około 25% oraz wzrostu bezpośrednich tras lotów z lotnisk, które tradycyjnie oferowały wyłącznie usługi przesiadkowe. Loty też były tanie. Wyprzedaże często obniżały ceny krótkich wycieczek do 29, 39 i 49 dolarów w jedną stronę. Jej niekonwencjonalne podejście sprawiło, że pracownicy byli zadowoleni i lojalni, a klienci również byli lojalni.

Ale czasy przeszłości już dawno minęły. Southwest była kiedyś najtańszą linią lotniczą, ale stała się droższa niż tradycyjne linie lotnicze, ponieważ zamiast tego wyleciała poza Southwest, aby konkurować z ultratanimi liniami lotniczymi i oferowała podstawowe ceny w klasie ekonomicznej, aby konkurować z tanimi liniami lotniczymi. Zamiast latać na alternatywne lotniska, a nie na wielkie węzły komunikacyjne, linia lotnicza przyjęła lotniska Houston Bush Intercontinental, Chicago O’Hare, Washington Reagan National i Miami.

W ostatnich latach niegdyś szczęśliwe grupy pracownicze krytykowały firmę za nowe kontrakty. Kilka lat temu firma dodała Hawaje i kilka międzynarodowych kierunków na Karaibach oraz przejęła Trans Airways, węzłową linię lotniczą z siedzibą w Atlancie.

Nawet flota Boeingów 737, która obniżyła koszty, wykorzystując wspólność siedzeń, stała się przedmiotem dyskusji, a firma oświadczyła, że ​​weźmie pod uwagę produkty Airbusa, biorąc pod uwagę opóźnienia Boeinga w produkcji nowych samolotów 737-MAX.

To nie jest już tak egzotyczna linia lotnicza, jak kiedyś, teraz jest gigantem.

READ  Dom wielkości pokoju hotelowego w Kalifornii, położony na skraju Doliny Krzemowej, trafił na rynek za 1,7 miliona dolarów

Dlaczego Southwest powinna nadal stać się tradycyjną linią lotniczą

Southwest zdobył tytuł największej krajowej linii lotniczej w Stanach Zjednoczonych, co czyni ją jednocześnie jedną z największych (i najcenniejszych) linii lotniczych na świecie. Jednak pół dekady temu linii lotniczej zaczęło brakować miejsc, w których mogłaby się rozwijać. Poleciał na dowolne lotnisko w Stanach Zjednoczonych, które mogło obsłużyć przynajmniej jego najmniejszy samolot, 737-700, mogący pomieścić około 125 pasażerów. – dodała Hawaje, być może niechętnie, po tym jak unikała tego przez 50 lat. I choć Kanada wciąż znajduje się poza planem działania, istnieje kilka miejsc, w których może rozwijać się geograficznie.

Następnie linia lotnicza zaczęła rozszerzać swoje źródła przychodów, nakładając rosnące opłaty na dodatkowe produkty. Uzyskanie karty pokładowej wcześniej stało się tak ważne, że większość pasażerów dodała ją do procesu płatności, co doprowadziło do tego, że niektórzy klienci spóźniali się w pierwszej połowie procesu wejścia na pokład, mimo że zapłacili za wejście na pokład tak szybko, jak to możliwe. Jak wspomniano wcześniej, ceny biletów za wcześniejsze wejście na pokład znacznie przekroczyły ceny niektórych lotów w obie strony na południowy zachód.

Ale to też nie wystarczy.

Aby Southwest zachował konkurencyjność, będzie musiał znaleźć więcej sposobów na rozwój przewoźnika. Nie mogą tego zrobić poprzez bilet lotniczy, który jest już znacznie wyższy niż u konkurencji. Nie może rozwijać się geograficznie bez zmiany floty. W poprzednim modelu dodatkowe przychody osiągnęły swój limit, zarówno pod względem tego, co można było pobrać, jak i tego, co można było pobrać w postaci opłat. Teraz nadszedł czas, aby wziąć coś, co było wyróżnikiem i zintegrować to z resztą rynku.

Bez pierwszorzędnego oddziału firmie Southwest pozostały jedynie dwa inne obszary do dalszego rozwoju: żywność i napoje oraz bagaż rejestrowany. Pod każdym innym względem firma jest obecnie tradycyjną linią lotniczą, a co gorsza, stała się bardzo droga.

Śmierć Southwest Airlines

the serce Duch Southwest Airlines zaczął zanikać. Prawdziwa transformacja firmy z niedrogiej linii lotniczej oferującej bezpośrednie połączenia bezpośrednie w mega linię lotniczą zajęła ostatnią dekadę. Gdy zanika kolejna cecha Southwest, znika wraz z nią jego wyjątkowość. Inne linie lotnicze w USA mają jednorodną flotę (na przykład Spirit, Alaska i JetBlue). Inne linie lotnicze odniosły wielki sukces, oferując loty bez przesiadek z mniejszych lotnisk.

READ  Globalne perspektywy gospodarcze słabną, gdy wojna i epidemie rzucają cień

Niektórzy podróżni woleli unikać lotniska O’Hare w Chicago, rozciągającego się na pięciu ogromnych terminalach, na rzecz szybkiego lotu na przebudowanym lotnisku Midway w Chicago. Jednak linia lotnicza musiała konkurować z krajowymi przewoźnikami w zakresie ruchu biznesowego.

Dzięki tym wszystkim zmianom linia Southwest stała się jak każda inna linia lotnicza. Przydzielanie miejsc i pobieranie opłat za te miejsca stanowi zasadniczą zmianę w modelu linii lotniczej, czyniąc ją niemal nie do odróżnienia od innych.

Linia lotnicza od dziesięcioleci jest niezwykle dochodowa i nie zamierza upadać. Jednak był w stanie naliczać wyższe ceny, mimo że inne linie lotnicze obniżyły swoje ceny z powodu tych dodatków. Pasażerowie są oburzeni zniżkami, ale podobają im się niskie ceny biletów. Te wyjątkowe różnice były powodem wyboru Southwest, a szacunek dla klientów był wystarczającym powodem. Jednak wraz z ostatnim zabraniem gotówki resztki jego duszy zostały zniszczone i nie ma wątpliwości, że był to główny powód, dla którego podróżni wybrali Southwest.

Kiedy wszystkie linie lotnicze są takie same (tak, bagaż w liniach Southwest Airlines nadal przewożony jest bezpłatnie – ale nie będzie tak na zawsze), istnieją tylko dwa sposoby konkurowania: rozkład lotów i cena.

Wniosek

Southwest przez dziesięciolecia budował swoją fosę, izolując się od konkurencji i wyróżniając się. Ale tego już nie ma i choć nie zbankrutuje, linie Southwest Airlines, które zapoczątkowały dążenie do cięcia kosztów, już nie istnieją. Kiedy konsumenci zorientują się, że mają takie samo doświadczenie jak więksi przewoźnicy, ale mogą to zrobić za niższą cenę, latając samolotami tej linii zamiast Southwest, firma stanie przed największym jak dotąd wyzwaniem.

co myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *