po Akcje amerykańskie odbiły w zeszłym tygodniu W związku z długo oczekiwaną decyzją Rezerwy Federalnej w zakresie polityki pieniężnej, w tym tygodniu inwestorzy będą oczekiwać nieco spokojniejszego bilansu zysków spółek i publikacji danych gospodarczych.
Jeden uważnie obserwowany raport o wynikach pojawi się po zamknięciu rynku w poniedziałek od Nike (NKE). Jako jedna z niewielu firm, które zgłaszają dochody obejmujące wyniki za rok, wyniki finansowe Nike za trzeci kwartał dostarczą aktualnych informacji na temat tego, jak firma międzynarodowa radziła sobie w pierwszych miesiącach 2022 r. w kontekście trwającej pandemii i wojny na Ukrainie.
Akcje Nike spadły o ponad 20% od początku roku do piątkowego zamknięcia, co oznacza spadek indeksu S&P 500 o ponad 6% w tym samym okresie. Inwestorzy zwrócili szczególną uwagę, że akcje są bardzo narażone na międzynarodowe trudności i bieżące problemy z łańcuchem dostaw. Nike dołączył do wielu innych amerykańskich firm na początku tego miesiąca, ogłaszając, że zmniejszą swój biznes w Rosji, podczas wojny tego kraju na Ukrainie, mówiąc, że będzie to Nie przyjmuje już zamówień online i zamyka sklepy w Rosji.
„Oczekujemy, że w 3QF22 skupimy się na: 1) łańcuchu dostaw, w tym zapasach dostępnych do transportu; 2) Chinach, ponieważ trwają reakcje polityczne i COVID-19; 3) dystrybucji hurtowej i planach dalszego jej usprawnienia; oraz 3) Popyt, który pozostaje wysoki wśród Anonimowych Narkomanów [North America] i EMEA [Europe, the Middle East, and Africa]Analityczka Telsey Advisory Group, Christina Fernandez, napisała w piątek notatkę.
„Chociaż najbliższy termin Nike jest niestabilny, dopóki przepływy zapasów nie ulegną normalizacji, firma Nike powinna nadal korzystać z lepszej komunikacji z konsumentami w ramach programu członkowskiego, wyższej sprzedaży za pełną cenę, zwiększonego wykorzystania danych w całym przedsiębiorstwie i bardziej strategicznego handlu hurtowego. Inicjatywa Nike Marketplace.
W grudniu, podczas ostatniej rozmowy telefonicznej i telefonicznej o wynikach Nike, firma poinformowała, że spodziewa się, że sprzedaż w trzecim kwartale będzie rosła w niskim jednocyfrowym tempie, a całoroczna sprzedaż w średnim jednocyfrowym tempie. Fernandez powiedziała, że spodziewa się, że Nike powtórzy te wytyczne w poniedziałek.
Ogólnie rzecz biorąc, oczekuje się, że Nike wygeneruje 10,6 miliarda dolarów sprzedaży w kwartale kończącym się lutego, zgodnie z konsensusowymi danymi Bloomberg. Stanowi to wzrost o 3% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Oczekuje się, że skorygowany zysk na akcję wyniesie 72 centy na akcję, w porównaniu do 90 centów na akcję w zeszłym roku.
Oczekuje się, że sprzedaż w Wielkich Chinach, jednym z kluczowych rynków Nike, wzrośnie powyżej 2 miliardów dolarów po spadku poniżej tego limitu w drugim kwartale roku podatkowego, ponieważ przypadki COVID-19 w Chinach wpłynęły na mobilność konsumentów i wydatki. Kraj zmaga się jednak z nową epidemią koronawirusa, co może się zdarzyć Stanowi to pewne ryzyko pogorszenia zarówno sprzedaży, jak i podaży dla ostatnich i przyszłych wyników Nike.
W grudniu Matthew Friend, dyrektor finansowy Nike, powiedział, że firma „rośnie w przekonaniu, że podaż powróci do normalnego poziomu w 23. roku podatkowym”.
Jednak w przypadku wielu innych dużych firm obawy związane z łańcuchem dostaw pozostawały na czele ich obaw. Według raportu FactSet, 358 firm z indeksu S&P 500 wymieniło „łańcuch dostaw” podczas rozmów dotyczących zarobków za czwarty kwartał, przy czym liczba ta znacznie przekroczyła pięcioletnią średnią wynoszącą 187.
„Jest to druga co do wielkości liczba spółek z indeksu S&P 500 powołujących się na „łańcuch dostaw” w wezwaniach do zysku sięgający co najmniej 2010 r. (przy użyciu bieżących składników indeksu cofniętych w czasie)”, powiedział w notatce John Batters z Facttest. „Obecny rekord to 362, który miał miejsce w poprzednim kwartale (III kwartał 2021 r.)”.
Zaufanie konsumentów
Jeśli chodzi o dane gospodarcze, w tym tygodniu raport o ufności konsumenckiej, który zostanie opublikowany na Uniwersytecie Michigan w piątek, dostarczy zaktualizowanego obrazu stanu konsumentów. W środku wysokiej inflacji Kryzys geopolityczny na Ukrainie.
Oczekuje się, że zrewidowany przez tę instytucję indeks badań konsumenckich pozostanie bez zmian w porównaniu ze wstępnym indeksem za marzec na poziomie 59,7 – najniższym od 2011 roku. Wynik ten powinien wzmocnić pogorszenie się ocen konsumentów na temat bieżącej i przyszłej sytuacji w obliczu rosnących cen i zawirowań za granicą. Może to również wskazywać, czy oczekiwania inflacyjne zostały skorygowane do historycznie wysokich stóp: na początku tego miesiąca konsumenci stwierdzili, że spodziewają się wzrostu inflacji w przyszłym roku o 5,1%, co jest najwyższym prognozowanym od 1981 roku, według University of Michigan. .
Co ważniejsze, Wskaźnik Optymizmu Konsumenckiego posłuży jako wskazówka, czy spadek optymizmu może w końcu doprowadzić do wymiernego spadku wydatków konsumenckich, hamując w ten sposób aktywność gospodarczą w USA. Wydatki konsumenckie w USA stanowią ponad dwie trzecie całkowitej aktywności gospodarczej, a pierwsze oznaki już teraz wskazują, że wyższe ceny ograniczają przynajmniej część popytu. Dane Departamentu Handlu z zeszłego tygodnia pokazały, że sprzedaż detaliczna wzrosła w lutym tylko o 0,3%, ignorując oczekiwania Wall Street. Wyłączając sprzedaż gazu i samochodów – głównie dzięki wyższym cenom energii – sprzedaż detaliczna faktycznie spadła w ciągu miesiąca.
„Nastroje konsumentów, krzywa dochodowości Skarbu Państwa, prognozy wzrostu ekonomistów i nastroje inwestorów wykazują oznaki zmęczenia i podkreślają możliwość nadchodzącej recesji” – napisała w piątkowym e-mailu Lindsey Bell, główny analityk finansowy i rynkowy w Ally. . „Według University of Michigan nastroje konsumentów spadają od sierpnia, aw lutym zanotowały najniższy odczyt od 2011 r. na poziomie 62,8. Odczyty na poziomie 65 lub niższym często pokrywają się z recesją”.
„Zdecydowanie będziemy musieli obserwować konsumentów, ponieważ ich zaufanie spadło” – dodał Bell. „Myślę jednak, że biorąc pod uwagę ich wciąż silną sytuację finansową i siłę rynku pracy, może to być tymczasowym wskaźnikiem zaufania. Ponieważ możemy odłożyć niektóre z tych krótkoterminowych obaw za nami, mam nadzieję, że druga połowa 2022 r. cechować się stabilniejszą gospodarką światową i zmniejszyć presję inflacyjną.
Kalendarz ekonomiczny
-
Poniedziałek: Chicago Fed National Activity Index, luty (0,69 w styczniu)
-
Wtorek: Richmond Fed Manufacturing Index, marzec (2 oczekiwany, 1 w lutym)
-
Środa: Wnioski o kredyt hipoteczny MBA, tydzień kończący się 18 marca (-1,2% w stosunku do poprzedniego tygodnia); Sprzedaż nowych domów, luty (spodziewane 815 000, styczeń 801 000)
-
Czwartek: Wstępne roszczenia bezrobotnych, tydzień kończący się 19 marca (oczekiwano 211 000, 214 000 w ciągu poprzedniego tygodnia); Roszczenia Kontynuujące, tydzień kończący się 12 marca (oczekiwano 1,481 mln, 1,419 mln w stosunku do poprzedniego tygodnia); Zamówienia na dobra trwałe, podkład na luty (spodziewane -0,5%, 1,6% w styczniu); Zamówienia na dobra kapitałowe niezwiązane z obronnością, z wyłączeniem samolotów, na wstępny luty (oczekiwano 0,5%, 1,0% w styczniu) Zamówienia na dobra inwestycyjne niezwiązane z obronnością, z wyłączeniem samolotów, na wstępny luty (oczekiwano 0,5%, 1,9% w styczniu); US S&P Global Composite PMI, wstępny do marca (spodziewane 54,2, 55,9 w lutym); Wskaźnik aktywności produkcyjnej Fed w Kansas City, marzec (29 lutego)
-
Piątek: Sprzedaż domów w toku, luty (prognoza 1,0%, -5,7% w styczniu); University of Michigan Morale, marcowy finał (przewidywany 59,7, 59,7 w lutym)
kalendarz zarobków
poniedziałek
Po zamknięciu rynku: Nike (NKE)
Wtorek
Przed otwarciem rynku: Carnival Corp. (CCL)
Po zamknięciu rynku: Adobe (ADBE)
Środa
Przed otwarciem rynku: General Mills Company (GIS)
Czwartek
Po zamknięciu targu: restauracje Darden (DRI)
piątek
Nie ma żadnych znaczących raportów zaplanowanych do wydania
–
Emily McCormick jest reporterką Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze: @emily_mcck
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
Śledź Yahoo Finance na ŚwiergotA FacebookA InstagramA FlipboardA LinkedInA youtubeA reddit
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.