11 maja (Reuters) – Akcje Walt Disney Co zamknęły się w czwartek o ponad 8 procent, ponieważ nagły spadek liczby subskrybentów transmisji strumieniowych wzbudził obawy, że firma medialna i rozrywkowa może poświęcić wzrost, próbując powstrzymać straty.
Spadek wymazał około 16 miliardów dolarów z wartości rynkowej firmy i był największym jednodniowym spadkiem akcji od czasu powrotu Boba Igera w listopadzie na stanowisko dyrektora generalnego Disneya. Akcje Warner Bros Discovery (WBD.O) i Paramount Global (PARA.O) spadły o ponad 3%.
„Disney+ traci mniej pieniędzy nie dlatego, że zyskuje subskrybentów, ale z powodu wyższych cen i lepszego zarządzania kosztami” – powiedział Mike Proulx, analityk w firmie Forrester.
„Cięcie wydatków marketingowych jest sprzeczne z rosnącą liczbą subskrybentów”.
Straty operacyjne w jednostce przesyłania strumieniowego zmniejszyły się o 400 milionów dolarów w drugim kwartale w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami, dzięki podwyżkom cen w grudniu ubiegłego roku w USA i Kanadzie.
Firma planuje ponownie podnieść cenę swojej usługi Disney+ bez reklam w tym roku, a także usunie niektóre treści o niskiej oglądalności ze swoich usług, aby obniżyć koszty.
„Niektórzy inwestorzy mogą kwestionować tę taktykę, biorąc pod uwagę, że Disney stracił subskrybentów” – powiedział Brandon Nispel, analityk w KeyBanc Capital Markets.
„Wydaje się jednak, że celem jest zachęcenie większej liczby subskrybentów do wspieranej reklamami kategorii Disney+… co zdaniem firmy może poprawić monetyzację”.
przeciąganie gorącej gwiazdy
W drugim kwartale Disney+ stracił około 4 milionów subskrybentów, w porównaniu z szacunkami Visible Alpha dotyczącymi 1,3 miliona nowych subskrybentów. Firma powiedziała, że miękkość może rozciągać się na bieżący kwartał.
Straty zostały spowodowane masowym wycofaniem się z oferty Disney + Hotstar skoncentrowanej na Azji Południowej po utracie praw do transmisji na żywo meczów krykieta Indian Premier League.
Tacy subskrybenci są postrzegani przez Disneya jako mniej wartościowi, ponieważ generują niższy średni dochód na użytkownika.
„Inwestorzy wiedzą, że klienci Hotstar nie generują tak dużych przychodów, ale strata była nieoczekiwana, a wzrost poza Indiami był słaby” – powiedział Paul Verna z Insider Intelligence.
Jednak doświadczony analityk mediów, Michael Nathanson, powiedział, że firma poradzi sobie bez subskrybentów Disney + Hotstar.
„Inwestorom byłoby lepiej, gdyby mieli mniejszy rynek lepiej płacących klientów. To bardziej rozsądna, choć mniej atrakcyjna ścieżka”.
Reportaż Adityi Soni; Pod redakcją Sriraja Kalluvila
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.