Akcje PDD Holdings wzrosły we wtorek po tym, jak sprzedawca internetowy ogłosił wyniki kwartalne, które znacznie przekroczyły oczekiwania Wall Street. Konkurencja Alibaby i Amazona wykazała niesamowity wzrost.
PDD odnotowało zysk za trzeci kwartał w wysokości 11,61 CNY (1,64 USD) na akcję przy przychodach w wysokości 68,8 miliarda CNY (9,7 miliarda USD). To znacznie przekroczyło szacunki analityków ankietowanych przez FactSet, którzy spodziewali się zysku na poziomie 8,95 juanów na akcję przy przychodach na poziomie 55,2 miliarda juanów.
„My…
Akcje PDD Holdings wzrosły we wtorek po tym, jak sprzedawca internetowy ogłosił wyniki kwartalne, które znacznie przekroczyły oczekiwania Wall Street. Konkurencja Alibaby i Amazona wykazała niesamowity wzrost.
PDD odnotowało zysk za trzeci kwartał w wysokości 11,61 CNY (1,64 USD) na akcję przy przychodach w wysokości 68,8 miliarda CNY (9,7 miliarda USD). To znacznie przekroczyło szacunki analityków ankietowanych przez FactSet, którzy spodziewali się zysku na poziomie 8,95 juanów na akcję przy przychodach na poziomie 55,2 miliarda juanów.
„Jesteśmy zaangażowani w generowanie wartości poprzez innowacje, które stanowią podstawę naszego wysokiej jakości rozwoju” – powiedział w oświadczeniu Li Chen, prezes i współdyrektor generalny. „Kontynuujemy zdecydowane inwestycje w takie obszary, jak technologia rolnicza, technologia łańcucha dostaw oraz podstawowe możliwości badawczo-rozwojowe”.
PDD jest właścicielem internetowych platform sprzedaży detalicznej Pinduoduo w Chinach i Temu na całym świecie. To czyni go konkurentem Alibaby, dominującego chińskiego gracza e-commerce, a także Amazona.
Przy wzroście zysków o 35% i przychodach o 94% w trzecim kwartale w porównaniu z rokiem ubiegłym, PDD rośnie w tempie, którego zazdrościłby każdy inny gracz zajmujący się handlem internetowym. Notowane na giełdzie w USA amerykańskie kwity depozytowe PDD wzrosły we wtorkowym handlu o 17%.
Reklama — przewiń, aby kontynuować
Przyczyną może być wpływ Walmartu. W obliczu znacznego spowolnienia gospodarczego w Chinach i w kontekście łagodniejszej sytuacji konsumenckiej w Stanach Zjednoczonych, Pinduoduo i Temu – które przyciągają klientów dużymi rabatami – wydają się zyskiwać na popularności, utrzymując jednocześnie wysoką rentowność.
Napisz do Jacka Dentona na adres [email protected]
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.