BEIJING, 11 lipca (Reuters) – Producent iPhone’a Apple (AAPL.O) otworzył sklep na swojej platformie mediów społecznościowych, poinformował we wtorek spółka zależna Tencent (0700.HK), WeChat, zaznaczając ekspansję swoich kanałów sprzedaży detalicznej. drugi na świecie. największa gospodarka.
Ogłoszenie WeChat, dominującej chińskiej aplikacji do przesyłania wiadomości, która zapewnia również handel elektroniczny, transmisje na żywo i usługi płatnicze, ogłosiło, że użytkownicy będą mogli kupować produkty Apple, w tym iPhone’y, iPady i komputery Mac w sklepie.
Apple i Tencent nie odpowiedziały natychmiast na prośby o dalsze komentarze.
Ruch Apple pojawia się, gdy chińscy konsumenci coraz częściej korzystają z platform społecznościowych, takich jak WeChat i Douyin firmy ByteDance, chińska wersja TikTok, aby robić zakupy.
Oprócz swoich sklepów i strony internetowej, Apple prowadzi już sklep na platformie internetowej Tmall (9988.HK) Alibaba Group. Apple po raz pierwszy próbowało sprzedawać swoje produkty na żywo w Chinach w maju z godzinnym pokazem.
Według danych Counterpoint Research sprzedaż smartfonów w Chinach w pierwszym kwartale spadła o 5% rok do roku, co oznacza najniższy wynik sprzedaży w tym kraju od 2014 roku.
Jednak w ciągu kwartału Apple odnotowało 19,9% udział w chińskim rynku smartfonów – największy od 2014 r. – ponieważ sprzedaż wzrosła o 6% rok do roku na spadającym rynku.
(Reportaż Beijing Newsroom, Sophie Yu i Brenda Goh); Montaż autorstwa Jacqueline Wong i Jamiego Frieda
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.