Arrow McLaren uważa Kanaan i Siegel za potencjalne 500 spółek zależnych Larsona

W związku z błyskawicami i ulewnymi deszczami przewidywanymi na niedzielę, obecnie na torze Indianapolis Motor Speedway spadnie prawie dwa cale deszczu, Matka Natura może pokrzyżować plany Kyle’a Larsona dotyczące rywalizacji zarówno w Indy 500, jak i w 600-milowym wyścigu NASCAR na torze Charlotte Motor Żużel . Najnowsza prognoza na niedzielę przewiduje 50% szans, że zła pogoda uderzy w IMS około dwie godziny przed wywieszeniem zielonej flagi o 12:45 czasu wschodniego i utrzyma się aż do wczesnego wieczora, co może przesunąć zawody na 200 okrążeń do poniedziałku.

Aby przygotować się na możliwość utraty przez Larsona pełnoetatowej pracy w NASCAR w niedzielę, zespół Arrow McLaren i IndyCar Series rozpoczęły dyskusję na temat możliwości utrzymania Chevy nr 17 Hendrickcars.com Arrow McLaren Chevy w stawce. Jeśli niebiosa się otworzą i zmuszą Larsona do wyjazdu do Karoliny Północnej.

Dyrektor sportowy Arrow McLaren Tony Kanaan był w ostatnich miesiącach rezerwowym planem zespołu. Po kontuzji byłego kierowcy Davida Malukasa zwycięzca Indy 500 z 2013 r. był jedną z głównych opcji, aby dostać się do Chevy nr 6, ale tę rolę objął Callum Ilott.

Chociaż zespół i seria nie były gotowe do składania żadnych oficjalnych oświadczeń, obaj potwierdzili RACER, że rozważają potencjalną rundę odświeżającą dla Kanaana, który w zeszłym roku pożegnał się z Indy 500 z Arrowem McLarenem i zajął 16. miejsce – jeszcze w tym tygodniu.

Jeśli w niedzielę będzie padać deszcz, ale będzie wystarczająco sucho, aby rozpocząć wyścig po opuszczeniu wyścigu przez Larsona, Kanaan zostanie dopuszczony do jazdy po zakończeniu okresu aktywacji. Jeśli deszcz opóźni wyścig 500 aż do następnego dnia po wyścigu Charlotte NASCAR, zespół i Larson będą musieli zdecydować, w jaki sposób chcą kontynuować.

Rick Hendrick zasugerował również możliwość zatrzymania Larsona w Indy kosztem rywalizacji w wyścigu pucharowym.

READ  Prawa medialne IPL 2023-2027 biją rekord w pierwszym dniu aukcji, do tej pory 13,44 miliona dolarów za mecz

„Rozmawialiśmy o tym kilka razy i wiemy, że musimy być w Charlotte, aby zdobyć punkty” – powiedział Hendrick. „Poczekamy, żeby to się rozegrało, a potem ja, Kyle i Jeff Gordon podejmiemy tę decyzję w niedzielę.

„Presja związana z wyścigiem, startem ze świetnej pozycji startowej i świadomością, że mamy do wyścigu 600 metrów, to będzie presja przez cały dzień. Jak przebiegnie wyścig. Czy będzie padać? Która godzina? wyjechać i wrócić do Charlotte? To będzie przeznaczenie. Ogromna presja, ale udało nam się. Bierzemy udział w wyścigu. Mam tylko nadzieję, że pogoda będzie sprzyjać i uda nam się ukończyć wyścig .

RACER rozumie również scenariusz, w którym Kanaan nie będzie używany, podczas gdy rozważane jest rezerwowe Larsona, a kierowca zderzaka Dale Coyne Racing Nolan Siegel, który został dopuszczony do wyścigów bez konieczności odbycia specjalnej sesji w samochodzie, mógłby zostać wybrany do prowadzenia samochodu numer 1. 17 chevy. Nie jest obcy dyrektorowi generalnemu McLarena, Zakowi Brownowi, który jest współwłaścicielem zespołu samochodów sportowych United Autosports, Siegel będzie jeździł w klasie LMP2 w przyszłym miesiącu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Precedens dotyczący korzystania z kierowcy po wypadku miał miejsce nie tak dawno, jak w 2023 r., kiedy Stefan Wilson doznał kontuzji i nie mógł prowadzić zespołu Dreyer & Reinbold Racing/Cusick Motorsports po uderzeniu w tył podczas treningów po kwalifikacjach. Crashman Graham Rahal został zatrudniony do kierowania chevroletem Wilsona nr 24, który został przeniesiony z samochodu nr 25y Punktem wyjścia jest tył boiska. Gdyby taka sytuacja miała miejsce w przypadku Larsona i Chevroleta nr 17 w kwalifikacjach na piątym miejscu, Siegel miałby wystartować z 33. pozycji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *