Australia pozywa firmę Westpac w związku z zawiadomieniami o trudnościach finansowych złożonymi z zaniedbania

Kobieta wychodzi z parteru biurowca z logo Westpac w Sydney

Kobieta wychodzi z parteru biurowca z logo Westpac w związku ze łagodzeniem ograniczeń związanych z chorobą koronawirusową (COVID-19) w centralnej dzielnicy biznesowej Sydney w Australii, 3 czerwca 2020 r. REUTERS/Lauren Elliott Uzyskanie praw licencyjnych

5 września (Reuters) – Australijski organ nadzoru korporacyjnego oznajmił we wtorek, że podejmie kroki prawne przeciwko Westpac Banking Corp (WBC.AX) w związku z rzekomym brakiem odpowiedzi na zawiadomienia klientów o trudnościach finansowych w latach 2015–2022 w wymaganych administracyjnych ramach czasowych.

pod Sekcja 72 australijskiej ustawy o kredycie narodowymOsoba fizyczna opóźniająca się z płatnościami może zażądać zmiany warunków umowy kredytowej ze względu na trudną sytuację finansową, przy czym oczekuje się, że wierzyciele przedstawią pisemną odpowiedź w ciągu 21 dni od otrzymania informacji.

Akcje Westpac spadły o prawie 1% do 21 630 dolarów australijskich do godziny 01:05 czasu GMT, w porównaniu ze spadkiem szerszego indeksu referencyjnego (.AXJO) o 0,6%.

Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji (ASIC) oświadczyła, że ​​wszczęła postępowanie w sprawie kary cywilnej w Sądzie Federalnym przeciwko Westpac, zauważając, że niedociągnięcia w procesie powiadamiania internetowego pożyczkodawcy o trudnościach spowodowały, że 229 klientów Westpac nie otrzymało terminowej odpowiedzi.

Działania przeciwko Westpac mają miejsce w momencie, gdy organy regulacyjne zwróciły się do wzmożonej kontroli australijskich pożyczkodawców, biorąc pod uwagę wszystkie niedawne zawiadomienia skierowane do banków w związku z danymi na temat opłat pobieranych od klientów tubylczych, a także nieprzestrzeganie przez banki wymaganych wytycznych dotyczących kredytów mieszkaniowych i naciskając na lepszą pozycję. Jak radzić sobie z oszustwami bankowymi itp.

Damien Rooney, dyrektor ds. sprzedaży akcji w Argonaut, powiedział: „Jestem całkowicie przekonany, że wzmożona kontrola jest uzasadniona, a z politycznego punktu widzenia rządom i organom regulacyjnym łatwo jest patrzeć na „grube koty”.

Firma stwierdziła, że ​​postępowanie prawne było związane z „awarią technologiczną” i że Westpac zakończył program naprawczy dla dotkniętych klientów, obejmujący zapłatę za stratę niepieniężną w wysokości około 900 000 dolarów australijskich (581 310,00 dolarów amerykańskich).

READ  Elon Musk mówi, że Twitter zmieni logo, „do widzenia wszystkim ptakom”

Organ regulacyjny stwierdził, że Westpac mógł zrobić więcej, aby zbadać i naprawić problemy systemowe mające wpływ na proces powiadamiania o trudnościach online.

„Ten błąd oznaczał, że nie zapewniliśmy niektórym naszym klientom potrzebnej pomocy. Bardzo tego żałujemy” – powiedział Scott Collari, dyrektor ds. informatyki Grupy Westpac.

(1 dolar = 1,5482 dolara australijskiego)

(Reportaż: Roshni Nair z Bengaluru; przygotowanie: Mahomet do biuletynu arabskiego) Redakcja: Sandra Maler i Sherry Jacob Phillips

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *