© Universal / dzięki uprzejmości Everetta Cole’a
The Last Voyage of the Demeter, nowy horror z epoki, którego akcja rozgrywa się na pokładzie statku handlowego, debiutuje w kasie krajowej pośród ciągłego sukcesu filmu Barbie i Oppenheimer.
Światowa premiera – drugie w tym roku pchnięcie studia w film o Draculi po wiosennej komedii „Renfield” – stoi w obliczu wzburzonych wód po tym, jak zarobił 2,62 miliona dolarów w dniu otwarcia z 2715 lokalizacji, co obejmuje 750 000 dolarów w czwartkowych zapowiedziach. Oczekuje się, że „Ostatnia podróż Demeter” zadebiutuje na piątym miejscu i zarobi 6,5 miliona dolarów brutto w trzydniowy weekend otwarcia.
Nic tak naprawdę nie mówi, że sezon letnich hitów się skończył, jak przestarzały obraz gatunkowy, który szybko się kończy w kwiecie wieku. Nawet przy budżecie produkcyjnym wynoszącym zaledwie 45 milionów dolarów – umiarkowana kwota jak na scenę – prawdopodobnie trudno byłoby The Last Flight odnieść teatralny sukces. Recenzje były skąpe, z 27% aprobatą czołowych krytyków na stronie zbiorczej Rotten Tomatoes. Widzowie też nie zachwycają się tym filmem, ponieważ ankieta Cinema Score przeprowadzona wśród osób, które wcześnie kupiły bilety, dała średnią ocenę „B-”.
Oparta na rozdziale książki „Dracula” Brama Stokera „Ostatnia podróż Demeter” opowiada historię statku handlowego i jego załogi, którzy znajdują się na łasce spętanego śniegiem wampira. W filmie wyreżyserowanym przez Andre O’Vredala („Straszne historie do opowiadania po zmroku”) występują Corey Hawkins, Aisling Franciosi, Liam Cunningham i David Dastmalchian.
Świat Barbie nadal jest hitem kasowym, a konkurenci projektujący komedię fantasy dodali 31,4 miliona dolarów z 4178 lokalizacji w czwarty weekend premiery, co stanowi spadek zaledwie o 41% w porównaniu z poprzednią klatką. Warner Bros. nie wysłał. numery na piątek po.
„Barbie” Grety Gerwig przekroczyła w zeszłym tygodniu miliard dolarów w kasie na całym świecie, czyniąc Gerwig pierwszą solową reżyserką, która nakręciła film o wartości 1 miliarda dolarów. Gorąca, różowa komedia z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach głównych przekroczyła w piątek granicę 500 milionów dolarów w kraju i ma szansę stać się najbardziej dochodowym filmem Warner Bros. wszechczasów w Ameryce Północnej. Rekord należy obecnie do „Mrocznego rycerza” i wynosi 534 miliony dolarów.
Tymczasem „Oppenheimer” Christophera Nolana przyniósł w piątek 5,1 miliona dolarów z 3761 kin, co oznacza spadek o 39% w porównaniu z poprzednim weekendem. Globalny dramat biograficzny przewiduje 17,2 miliona dolarów na weekend otwarcia, co oznacza spadek o 41% w stosunku do jego poprzednika, zwiększając sprzedaż biletów krajowych do 262 milionów dolarów.
Na trzecim miejscu Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem zarobił 4 miliony dolarów z 3950 lokalizacji w drugi piątek, co oznacza spadek o 56% w stosunku do debiutu. Film animowany, wyprodukowany przez Nickelodeon Movies i Point Grey Productions, zarobił 14,6 miliona dolarów w ciągu trzydniowego weekendu, co daje łącznie 71,6 miliona dolarów w kraju.
Meg 2: The Trench nie robi ogromnych fal w kasie krajowej, a konkurenci spodziewają się zaledwie 11,8 miliona dolarów z 3604 kin w drugiej wycieczce. Byłoby to o 60% mniej niż w weekend otwarcia, który wyniósł 30 milionów dolarów, co już stanowiło znaczny spadek w stosunku do pierwotnego krajowego debiutu w 2018 roku, który wyniósł 45 milionów dolarów.
. „Oddany pisarz. Przyjazny pionier kawy. Czytelnik. Fanatyk internetu. Miłośnik muzyki. Adwokat alkoholu”.