Boeing 737 Max linii Southwest Airlines w „Dutch Roll” podczas lotu z Phoenix do Oakland


13.06: Wieczorne wiadomości CBS

19:47

Urzędnicy federalni stwierdzili w czwartek, że nietypowy ruch toczny Boeinga 737 Max 8 linii Southwest Airlines mógł być spowodowany uszkodzeniem rezerwowego modułu sterującego mocą.

Federalna Administracja Lotnicza wraz z Boeingiem i Krajową Radą Bezpieczeństwa Transportu oświadczyły, że prowadzą dochodzenie w sprawie incydentu, który miał miejsce 25 maja podczas lotu z Phoenix do Oakland. Southwest twierdzi, że współpracuje z FAA i Boeingiem.

FAA stwierdziła, że ​​samolot wpadł w „holenderski przewrót”, jak nazywa się połączenie ruchu odchylającego, gdy ogon ślizga się i samolot rzuca kamieniami od czubka skrzydła do czubka skrzydła. Mówi się, że naśladuje ruchy holenderskiej łyżwiarki. Stało się to, gdy odrzutowiec znajdował się na wysokości około 32 000 stóp.

Piloci zostali przeszkoleni, jak odzyskać siły i godzinę później samolot wylądował bezpiecznie w Oakland. Wszystkim 175 pasażerom i 6 członkom załogi na pokładzie nic się nie stało.

Według wstępnego raportu FAA inspekcja po wylądowaniu samolotu wykazała uszkodzenie modułu zapewniającego zasilanie awaryjne steru.

Analityk bezpieczeństwa lotniczego CBS News, Robert Sumwald, powiedział pocztą elektroniczną starszemu korespondentowi CBS News ds. transportu i krajowemu korespondentowi Chrisowi Van Cleave’owi: „Każdy niekontrolowany manewr kontroli ruchu lotniczego byłby znaczący. Fakt, że spowodował znaczne szkody, to wielka sprawa”.

FAA stwierdziła, że ​​żadne inne linie lotnicze nie zgłosiły podobnych problemów i że Southwest nie miał podobnego problemu z innymi odrzutowcami MAX w swojej flocie.

Van Cleve zauważa, że ​​przedmiotowy samolot został dostarczony w listopadzie 2022 roku i jest w użyciu od ponad roku.

Zdarzenie to zostało zgłoszone jako pierwsze Herold LotnictwaStwierdzono, że w Oakland dokonano tymczasowej naprawy, a następnie samolot „wysłano” do fabryki Boeinga w Everett w stanie Waszyngton w celu dalszych napraw.

Do najnowszego zdarzenia doszło, gdy 737 Max został poddany intensywnej analizie Zatyczka do drzwi pochodzi z zupełnie nowego samolotu Alaska Airlines 737 Max 9, Doprowadziło to do tymczasowego założenia tej wersji Max.

READ  Jill Biden: Biały Dom ogłosił, że u pierwszej damy zdiagnozowano Covid-19

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *