Zbliża się całkowite zaćmienie słońca, dlatego ok Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zapewnia wytyczne dla komercyjnych i prywatnych statków powietrznych przed wydarzeniem.
„Wielkie zaćmienie Ameryki Północnej” nastąpi 8 kwietnia. Podczas tego kosmicznego wydarzenia Księżyc przejdzie między Ziemią a Słońcem i przebędzie „krótką drogę z południowego zachodu na północny wschód przez trzynaście stanów USA” – podała agencja rządowa. .
Dla wielu pasażerów skutki opóźnień związanych z dłuższymi dniami podróży powinny być ograniczone.
„Ze względu na duże natężenie ruchu na trasie Eclipse osoby odwiedzające (lotnisko) mogą spodziewać się dużych opóźnień w okresach szczytowego ruchu” – podała FAA.
FAA twierdzi, że zaćmienie rozpocznie się na południowym Pacyfiku, przejdzie przez Amerykę Północną i przejdzie nad Meksykiem, Stanami Zjednoczonymi i Kanadą. Agencja podała, że droga zaćmienia będzie miała wpływ na Stany Zjednoczone od 14:30 EST do 15:40 EST.
FAA twierdzi, że zaćmienie dotknie przede wszystkim lotniska w Teksasie, Vermont, Maine, Kanadzie, New Hampshire, Indianie, Ohio, Pensylwanii, Oklahomie, Arkansas, Illinois, Kentucky i Missouri.
„Celem tego zawiadomienia jest poinformowanie lotników o możliwych skutkach dla ruchu lotniczego i lotnisk na trasie zaćmienia w okresie od 7 kwietnia 2024 r. (6:00 czasu wschodniego) do 10 kwietnia 2024 r. (północ czasu wschodniego)” – stwierdziła FAA.
Oto, co FAA mówi na temat lotów przed zaćmieniem
Według agencji przygotowując się do zaćmienia, samolot musi być przygotowany na ewentualne zatrzymanie w powietrzu (krążenie w powietrzu w celu opóźnienia lądowania), zmianę kursu, a godziny odlotu wskazane przez FAA muszą być zgodne z przepisami lotów według wskazań przyrządów w przypadku wszystkich przylotów i odlotów krajowych. .
Inicjatywy zarządzania ruchemWedług FAA podczas całkowitego zaćmienia można wdrożyć alternatywne trasy, strategie wskazówek dotyczących parkowania oraz zwalnianie i przyspieszanie ruchu lotniczego.
„Na lotniskach w miejscu zaćmienia może być większy ruch niż oczekiwano” – podała agencja rządowa. „Spodziewaj się opóźnień w ruchu w godzinach szczytu”.
FAA twierdzi, że miejsca parkingowe dla samolotów mogą być ograniczone, szczególnie na małych i nieuregulowanych lotniskach. Firma stwierdziła, że odloty mogą być trudne w zależności od poziomu odprawy na określonych lotach.
FAA twierdzi, że od 8 kwietnia piloci mogą zobaczyć pewne ograniczenia na lotniskach
FAA twierdzi, że szkolenia pilotów na lotniskach są „bardzo ograniczone” i „mogą być zabronione” podczas zaćmienia.
Piloci powinni sprawdzić „dokładnie”. Uwaga dla lotników (NOTAM), ogłoszenia dotyczące procesów i usług, które mają pomóc w przygotowaniu zmian przed zagrożeniami, stwierdziła FAA.
„Szczególne procedury NOTAM mogą zostać zmienione, a wizyty na niektórych lotniskach mogą być zabronione, dlatego często przeglądaj NOTAM, aby upewnić się, że masz aktualne informacje” – stwierdziła agencja.
Tymczasowe ograniczenia lotów (TFR), dwukierunkowa łączność radiowa i Unikalne wymagania dotyczące transponderów– stwierdziła FAA.
Agencja podała, że TFR są zazwyczaj powiadamiane za pośrednictwem NOTAM na trzy do pięciu dni przed wydarzeniem.
Jonathan Limehouse omawia najświeższe informacje o trendach w „USA TODAY”. Skontaktuj się z nim pod adresem [email protected]
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”