Niecały dzień po zderzeniu taksówki bez kierowcy z wozem strażackim na skrzyżowaniu w San Francisco, Cruz w piątek zatwierdził wniosek stanowych organów regulacyjnych o zmniejszenie o połowę liczby pojazdów poruszających się po mieście.
Porażka dla firmy zajmującej się samojezdnymi samochodami nastąpiła zaledwie tydzień po tym, jak California Public Utilities Commission zagłosowała za zezwoleniem na ekspansję usług taksówkowych bez kierowcy firmy Cruise, której właścicielem jest General Motors, i rywala Waymo, którego właścicielem jest Alphabet, matka Google. .
W piątek Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych, który reguluje bezpieczeństwo samojezdnych samochodów, powiedział Cruise’owi, aby zmniejszył o połowę liczbę pojazdów poruszających się po San Francisco. Dzień wcześniej zderzenie pojazdu Cruise z wozem strażackim spowodowało obrażenia u jednego z pasażerów autonomicznego pojazdu. Wcześniej w tym tygodniu inny pojazd Cruise utknął w świeżo wylanym betonie na innej ulicy w mieście.
Drew Pusateri, rzecznik Cruise, powiedział w sobotnim oświadczeniu, że w porównaniu z dzisiejszymi obrażeniami i zgonami na drogach, Cruz „pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo na drogach publicznych” i że dostarczy urzędnikom państwowym „wszelkich danych potrzebnych do zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności nasza flota.”
Firma, która ma obecnie 400 pojazdów w San Francisco, będzie miała nie więcej niż 50 samochodów autonomicznych działających w ciągu dnia i 150 w nocy.
W miniony weekend około 10 pojazdów wycieczkowych utknęło na środku ruchliwej ulicy w dzielnicy North Beach w San Francisco, blokując ruch na 15 minut. Pan Pusateri powiedział we wcześniejszym oświadczeniu, że samochody miały trudności z skontaktowaniem się z pracownikami Cruise, którzy mogli zepchnąć je z drogi z powodu dużego ruchu komórkowego z powodu festiwalu muzycznego w miejskim parku Golden Gate, oddalonym o około cztery mile.
Kilka innych pojazdów wycieczkowych również zepsuło się na ulicach w pobliżu parku.
Tydzień temu CPUC zezwolił dwóm firmom na pobieranie opłat za całodobowe przejazdy w dowolnym miejscu w San Francisco. CPUC i DMV to dwie agencje, które zarządzają pojazdami samojezdnymi w Kalifornii. Firma musi uzyskać pozwolenie od DMV przed złożeniem wniosku o zezwolenie na wdrożenie bez kierowcy – takie, jakie Cruise i Waymo uzyskali w zeszłym tygodniu – od Komisji ds. Usług Komunalnych.
Motor Vehicles Authority powiedział w oświadczeniu, że „niedawno badał incydenty z udziałem pojazdów Cruise w San Francisco”. Agencja poprosiła Cruise’a o zmniejszenie liczby pojazdów poruszających się w San Francisco „do czasu zakończenia dochodzenia i podjęcia przez Cruise odpowiednich działań naprawczych w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach”.
„DMV zastrzega sobie prawo, po zbadaniu faktów, do zawieszenia lub cofnięcia zezwoleń na testy i/lub rozmieszczenie, jeśli zostanie stwierdzone, że istnieje nieuzasadnione zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego” – podała agencja w swoim oświadczeniu.
Urzędnicy z San Francisco skarżyli się od stycznia, że pojazdy autonomiczne kolidują z pojazdami uprzywilejowanymi. Przed tym tygodniem urzędnicy udokumentowali 55 incydentów, w których pojazd bez kierowcy nagle zatrzymał się lub kolidował z pojazdami ratowniczymi, w tym jeden ze strażakami walczącymi z pożarem domu.
W środę władze miasta złożyły nakaz, prosząc CPUC o wstrzymanie ekspansji taksówek bez kierowcy. Żadna z firm nie wyszczególniła, w jaki sposób planuje dodać usługi taksówkowe bez kierowcy.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.