Elon Musk: Prezydentura Trumpa może zaszkodzić konkurentom Tesli

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, jest zwolennikiem politycznym byłego prezydenta Donalda Trumpa, ale nie jest jasne, nawet dla samego Muska, co potencjalna administracja Trumpa może oznaczać dla producenta samochodów elektrycznych, który płaci Muskowi miliardy dolarów.

podczas Zadzwoń do analityków finansowych We wtorek dyrektor generalny Wells Fargo, Colin Langan, poprosił Muska o wyjaśnienie wpływu zwycięstwa Trumpa i potencjalnego usunięcia… Federalna ulga podatkowa w wysokości 7500 dolarów na pojazdy elektryczne.

„Myślę, że będzie to miało pewien wpływ i będzie druzgocące dla naszych konkurentów i będzie miało trochę negatywny wpływ na Teslę” – powiedział Musk.

Dyrektor generalny zauważył również, że w związku z obietnicą Trumpa nałożenia wysokich ceł na pojazdy produkowane w Meksyku Tesla wycofa się z inwestycji w fabrykę, którą planowała otworzyć w Monterrey w 2026 r. „Jeśli tak się stanie, musimy zobaczyć, jak to się potoczy. ”- powiedział. „Sprawy są polityczne”. Wczoraj Musk zaprzeczył doniesieniom, jakoby wpompowywał 45 milionów dolarów miesięcznie w kampanię Trumpa.

rozmawiać o CNBC Przed rozmową o zarobkach Analityk techniczny Wedbush Securities, Dan Ives Powiedział, że prezydentura Trumpa może być ogólnie niekorzystna dla rynku samochodów elektrycznych, ponieważ Trump może wyeliminować… Prawo redukcji inflacji I z nią Ulgi podatkowe na samochody elektryczne i niektóre hybrydy typu plug-in oznaczają, że nowa administracja pod przewodnictwem Kamali Harris, przypuszczalnej kandydatki Partii Demokratycznej, może mieć pozytywny wpływ na branżę samochodów elektrycznych.

Jednak Trump może lepiej wypaść w programie regulacyjnym niezbędnym do promowania pełnej autonomiczności i autonomii, kluczowych elementów strategii rozwoju Tesli, powiedział Ives.

„Piżmo było jedynie szumem tła za administracji Bidena i Trumpa, więc czy będzie to coś ważniejszego i kluczowego? Dlatego mówię, że Tesla jest częścią handlu Trumpa” – powiedział Ives.

Musk odrzucił pomysł, jakoby organy regulacyjne mogły odrzucić flotę autonomicznych robotów Tesli, które nie mają kierownic i pedałów. Jeden z analityków poprosił Muska o wyjaśnienie, dlaczego ryzyko regulacyjne nie stanowiło problemu dla Tesli, kiedy General Motors zaprzestał produkcji samochodu Origin bez kierownicy na rzecz Chevroleta Bolta. Częściowo ze względu na regulacje. Samobieżny pojazd Cruise Origin będzie wymagał zgody Krajowej Administracji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, ponieważ nie jest wyposażony w tradycyjne ręczne elementy sterujące, takie jak kierownica i pedały, które są wymagane zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa, które zostały napisane dla samochodów z kierowcą człowieka, a nie w pełni autonomiczne pojazdy.

READ  Urzędnik twierdzi, że niedoskonałe umowy naruszają amerykańskie prawo pracy

„Głównym powodem przejścia z Origin na Bolt jest chęć wyeliminowania ryzyka regulacyjnego” – stwierdziła dyrektor generalna GM Mary Barra, według raportu Origin. Reutera raport.

„Prawdziwym powodem anulowania projektu jest niezdolność GM do jego wdrożenia” – powiedział Musk, dodając, że technologia producenta samochodów „nie jest na wymaganym poziomie”. Stwierdził, że obwinianie organów regulacyjnych jest „wprowadzonym w błąd”.

Jim Keane, dyrektor generalny General Motors, powiedział: szczęście Musk całkowicie się myli.

„Wszystkie te twierdzenia są kategorycznie fałszywe” – stwierdził Kane, który wysłuchał komentarzy Muska podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych. Pojazd Origin napotkał wiele przeszkód w uzyskaniu certyfikatu, ponieważ nie ma kierownicy ani kierownicy. pedał hamulca i ma unikalną konstrukcję siedzenia, która wymaga federalnego zwolnienia z przepisów dotyczących bezpieczeństwa pojazdów mechanicznych – pkt.

Kane powiedział, że technologia Cruz jest z każdym dniem coraz lepsza ze względu na sposób, w jaki wykorzystuje swój zestaw danych ze sztuczną inteligencją. „Do tej pory samochody Cruz przejechały w trybie całkowicie autonomicznym ponad 5 milionów mil, podczas gdy samochody Tesli przejechały dokładnie zero mil”.

Musk niezachwianie wierzy w zdolność Tesli do „rozwiązania problemu autonomii”, co powtórzył we wtorek, nawet gdy Tesla ogłosiła plany rozszerzenia gamy swoich samochodów autonomicznych. Ogłoszono wyniki finansowe Wyniki biznesowe Tesli wykazały 45% spadek zysków netto, co stanowi drugi kwartał powolnego wzrostu i czwarty z rzędu kwartał spadających zysków kwartalnych. Dane branży motoryzacyjnej pokazały również, że Tesla w dalszym ciągu traci popularność w Kalifornii, gdzie sprzedaż w drugim kwartale spadła o 24%. Tymczasem Trump zobowiązał się położyć kres temu, co nazwał „nowym zielonym oszustwem”, obiecując uchylenie „mandatu dotyczącego pojazdów elektrycznych już pierwszego dnia”.

Według Ivesa, jeśli autonomia jest strategiczną przyszłością Tesli, korzystne dla Tesli może być ograniczenie regulacji, co jest bardziej prawdopodobne za prezydentury Trumpa niż Harrisa.

READ  Elon Musk to „idiota”, ale na początku był „magnesem talentów” dla OpenAI, przyznaje Sam Altman – który teraz musi stawić czoła bezpośredniej konkurencji z jego strony

„Dużym zaskoczeniem dla inwestorów może być zakres wpływu firmy na rynek robotyki oraz jej wysiłki w obszarze pełnego autonomicznego prowadzenia pojazdu i autonomii” – powiedział Ives. Docelowo spółka może osiągnąć wycenę na poziomie 1 biliona dolarów, a nawet 2 bilionów dolarów – dodał.

Polecany newsletter: „Fortune Next to Lead” to lektura obowiązkowa dla kolejnego pokolenia liderów wykonawczych. W każdy poniedziałek biuletyn dostarcza strategii, zasobów i wiedzy ekspertów potrzebnych do zdobycia najgorętszych stanowisk w biznesie. Zapisz się teraz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *