Stefano Montesiego
Equalizer 3 jest wciąż na dobrej drodze, aby zapewnić sobie drugi co do wielkości weekend z okazji Święta Pracy w historii, którego wartość szacuje się na 42,3 miliona dolarów.
Choć święto to nie jest tradycyjnym wydarzeniem kasowym, slasher Denzela Washingtona wyprzedził wicemistrzostwo swojego debiutu z okazji Święta Pracy: remake „Halloween” Roba Zombiego z 2007 roku, który do tej pory zarobił 30 milionów dolarów. Marvel’s Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings nadal dzierży koronę Święta Pracy z czterodniową premierą o wartości 94,6 mln dolarów w 2021 r.
Jednak trzydniowy dochód „Equalizera 3” w wysokości 34,5 miliona dolarów jest niemal identyczny jak jego poprzedników. Oryginał z 2015 roku zarobił 34 miliony dolarów w tradycyjne trzydniowe okno, podczas gdy kontynuacja z 2018 roku zarobiła 36 milionów dolarów. Z budżetem produkcyjnym wynoszącym 70 milionów dolarów, współfinansowanym przez TSG i Eagle Pictures, „Equalizer 3” wytwórni Columbia Pictures ma osiągnąć podobne wyniki do końca swojej emisji. Część 3 otrzymała ocenę „A” w serwisie CinemaScore i 75% w serwisie Rotten Tomatoes.
Jeśli mowa o osiągnięciach kasowych, „Barbie” Grety Gerwig przewyższyła „Film Super Mario Bros.” jako najbardziej dochodowa premiera roku na świecie z kwotą 1,38 miliarda dolarów. W siódmy weekend premiery gorąca różowa komedia utrzymała się na drugim miejscu pod względem sprzedaży krajowej, zarabiając 13,1 miliona dolarów w ciągu czterech dni.
„Blue Beetle” spadł na trzecie miejsce w trzeci weekend premiery, zarabiając do poniedziałku 9,2 miliona dolarów. Choć film komiksowy DC Studios radzi sobie lepiej niż tegoroczny „Shazam!” Jest mało prawdopodobne, aby sprzedaż Fury of the Gods, Flash i Blue Beetle w Ameryce Północnej w wysokości 57 milionów dolarów uzasadniała budżet produkcyjny wynoszący 104 miliony dolarów.
Zwycięzca zeszłego weekendu, „Gran Turismo”, spadł na czwarte miejsce z 8,5 milionami dolarów w weekend z okazji Święta Pracy. Budżetowy na 60 milionów dolarów wyścigowy dramat Sony wygenerował dotychczas w kraju łącznie 30,6 miliona dolarów.
Do poniedziałku w pierwszej piątce znalazł się „Oppenheimer” wytwórni Universal z kwotą 7,5 miliona dolarów. Historyczny epos Christophera Nolana przekroczył 850 milionów dolarów światowej sprzedaży biletów, stając się trzecim najbardziej dochodowym filmem reżysera wszechczasów, po „Mrocznym rycerzu” wynoszącym 1 miliard dolarów i „Mroczny rycerz powstaje” – 1,08 miliarda dolarów.
Poszerzając w ten weekend liczbę lokalizacji z 10 do 715, serial MGM „Bottoms” podczas drugiego pokazu zarobił 3,6 miliona dolarów. Ta dziwaczna komedia wyreżyserowana przez reżyserkę „Shiva Baby” Emmę Seligman zarobiła 4,3 miliona dolarów po tygodniu limitowanej premiery.
. „Oddany pisarz. Przyjazny pionier kawy. Czytelnik. Fanatyk internetu. Miłośnik muzyki. Adwokat alkoholu”.