Kiedy myślimy o Ferrari XX, od razu przychodzi nam na myśl supersamochód Enzo FXX lub, ostatnio, przebijający błonę bębenkową 599XX, specjalny tor z silnikiem V12 z przodu. Często zapominamy o najnowszym Ferrari LaFerrari FXX K Evo, którego ogólny projekt był tak skoncentrowany na torze, że prawie nie przypominał samochodu, na którym był oparty. Rozumiejąc to połączenie między drogą a torem, Ferrari zaprezentowało SF90 XX Stradale i Spider – Pierwsze dopuszczone do ruchu drogowego pojazdy z oznaczeniem XX – Jest ograniczona odpowiednio do 799 i 599 egzemplarzy.
Wartości mocy mogą przekraczać tylko 30 CV (1030 CV) w porównaniu z SF90 Stradale. Jednak wewnętrzne komponenty turbodoładowanego silnika V8 montowanego pośrodku z tyłu zostały zmienione, z wypolerowanymi rurami dolotowymi i wydechowymi oraz wyższym stopniem sprężania dzięki nowym tłokom i ukształtowaniu komory spalania.
Wszystko to jest zarządzane przez nową logikę oprogramowania i ulepszoną aerodynamikę, w tym stały tylny spojler, który pomaga podwoić maksymalną siłę docisku standardowego samochodu.
Powiązany: Weekend z Ferrari Roma: przegląd praktyczny
SF90 XX brzmi również lepiej, ponieważ przeprojektowana rura z ukończonego wlotu jest teraz bliżej przegrody, aby zwiększyć harmoniczne, a rezonator jest teraz bliżej przetwornika, co zapewnia bogatszą średnicę i ostrzejszy bas przy wyższych obrotach. Wykorzystując opatentowaną logikę skrzyni biegów Ferrari Daytona SP3, SF90 XX zapewnia również trzask wyprzedzania i eksplozję podczas startu przy średnich i wysokich obrotach.
Dane dotyczące przyspieszenia są fenomenalne, z czasem od 0 do 100 km/h w 2,3 sekundy i od 0 do 200 km/h w 6,5 sekundy. SF90 Stradale był pociskiem, ale SF90 XX wygląda na o ligę wyżej.
Z tyłu samochodu znajdziesz teraz stały spojler – pierwszy, który pojawił się na drogach od czasów F50 – oraz spojler, który zapewnia do 530 kg siły docisku przy 250 km/h. Co ciekawe, działa w połączeniu z aktywnym tylnym spojlerem, który znajduje się nad podwójnym układem wydechowym zintegrowanym z rurą wydechową trimarana. Pozycja od tyłu jest wyjątkowa, wzmocniona jedynie licznymi otworami wentylacyjnymi wokół korpusu.
Wewnątrz dźwięk jest dodatkowo wzmocniony przez brak wykładziny i skóry. Zostały one zastąpione technicznymi tkaninami i włóknem węglowym wokół obszarów funkcjonalnych, na przykład górna deska rozdzielcza jest wykończona alcantarą, a dolna część obszyta tkaniną. Fotel jest naszym zdaniem godnym uwagi dodatkiem do wnętrza, z widoczną rurową strukturą z włókna węglowego, która wygląda jak twarde siedzenie kubełkowe, ale w rzeczywistości zawiera elastyczny materiał, aby ukryć separację między oparciem a poduszką siedziska. Oszczędza 1,3 kg wagi w porównaniu z jednoczęściowym siedzeniem SF90 Stradale.
Ferrari będzie produkować odpowiednio tylko modele 799 Stradale i 599 Spider. cena? To nic do powiedzenia w świecie supersamochodów, zwłaszcza gdy wszystkie modele SF90 XX są dedykowane ich szanownym właścicielom, ale gdyby trzeba było zapytać, SF90 XX kosztuje około 844 000 USD za coupe i 932 000 USD za pająka. Nie oczekujemy, że właściciele stracą ani grosza na zakupie.
Ty też pokochasz:
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.