Mała marka powiedziała, że zrezygnuje ze znaku usługowego posiadanego przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych USA, powołując się na opłaty prawne za walkę z megałańcuchem.
„Zawsze byliśmy dumni z tego, że jesteśmy domem Taco Tuesday, ale płacenie milionów dolarów prawnikom za ochronę naszej tożsamości po prostu nie wydawało się właściwe” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Taco John, Jim Creel.
W dziwnym układzie kilkadziesiąt lat temu Taco John’s posiadał prawa do tego wyrażenia we wszystkich stanach z wyjątkiem New Jersey, gdzie restauracja Gregory’s jest nadal szanowana. W maju Taco Bell złożyła w Urzędzie Patentowym dwa wnioski o unieważnienie tych wyłącznych praw.
„Taco Bell wierzy, że„ Taco Tuesday ”jest ważny dla każdego wtorku” – powiedziała firma. Petycja Według amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych. „Utrata każdego, kto mówi„ Taco Tuesday ” – czy to Taco Bell, czy ktokolwiek, kto dostarcza światu tacos – jest jak utrata słońca dla świata”.
Taco John’s, która prowadzi ponad 370 restauracji w całym kraju, próbowała zamienić wynik potencjalnej batalii prawnej w zwycięstwo public relations. Firma ogłosiła, że przeznaczy pieniądze, które przekazała swoim prawnikom, na darowiznę na cele charytatywne, przekazując 40 000 dolarów organizacji non-profit. Dzieci pracowników restauracji, która wspiera pracowników i ich rodziny podczas kryzysów zdrowotnych i klęsk żywiołowych. Sighley, który używa wyrażenia „nasi uczestnicy sporu”, wezwał Taco Bell i innych do złożenia podobnych prezentów.
Przedstawiciel Taco Bell nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.
Sztuczka zadziałała z fanami chwalącymi firmę w mediach społecznościowych. „Smutno mi, że Taco Bell wygrywa, ale uwielbiam to, z jaką klasą to robisz. :-)” – napisała jedna osoba na Twitterze. „Taco John po zwycięstwo!” napisał inny.
Taco John’s wezwał także / upokorzył gwiazdę NBA, LeBrona Jamesa, który pojawił się w reklamach Taco Bell.
Niektórzy eksperci byli sceptyczni, czy Taco John’s, który wcześniej bronił praw do tego wyrażenia, ostatecznie wygra. Zgodnie z ustawą o znakach towarowych, Wszechobecne normy powiedziała Maggie Medler, dyrektor prawny Yum Brands, firmy macierzystej Taco Bell. Terminy takie jak schody ruchome, aspiryna i jo-jo stały się tak powszechne, że ich znaki towarowe zostały anulowane.
Fraza ta narodziła się w 1979 roku, kiedy właściciel Taco John, Dave Olsen, znalazł sposób na rozkręcenie biznesu w zwykle wolny dzień powszedni w St. Paul w stanie Minnesota. Od tego czasu jego użycie rozpowszechniło się, a kawiarnie i inne restauracje przyjęły go do reklamowania swoich ofert. Hashtag #TacoTuesday zyskuje popularność w mediach społecznościowych, a wyszukiwanie tego wyrażenia na Etsy spowoduje wyświetlenie niezliczonych koszulek, świec, a nawet neonów.
Taco John’s powiedział, że będzie nadal oferować specjalną ofertę „Taco Tuesday”, oferując dwa tacos za 2 dolary, które staną się codzienną ofertą do końca miesiąca. „Chociaż logo może zniknąć, Taco John’s zawsze będzie domem Taco Tuesday dla fanów w całym kraju” – czytamy w oświadczeniu.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”