- Wolniejsza sprzedaż Foot Locker skłoniła go do obniżenia wytycznych dwa miesiące po uruchomieniu.
- Sprzedawca odzieży sportowej nie zwraca uwagi na górne i dolne linie.
- Firma twierdzi, że kradzieże detaliczne i promocje doprowadziły do 4-procentowego spadku marż brutto w ujęciu rok do roku.
Znak wisi nad wejściem do sklepu Foot Locker w Chicago, Illinois, 2 sierpnia 2021 r.
Scotta Olsona | Dobre zdjęcia
Akcje Foot Locker spadły w piątek o 24% po tym, jak odnotowały fatalne wyniki fiskalne w pierwszym kwartale i obniżyły swoje perspektywy dwa miesiące po uruchomieniu.
Sprzedawca obuwia przegapił zarówno górną, jak i dolną linię i powiedział, że musi zwiększyć przeceny, aby zwiększyć sprzedaż.
Oto jak Foot Locker radził sobie w pierwszym kwartale fiskalnym w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez Refinitiv:
- Zysk na akcję: skorygowane 70 centów w porównaniu do oczekiwanych 81 centów
- Przychody: 1,93 mld USD w porównaniu z oczekiwanymi 1,99 mld USD
Dochód netto firmy za trzy miesiące zakończone 29 kwietnia wyniósł 36 milionów dolarów, czyli 38 centów na akcję, w porównaniu ze 132 milionami dolarów, czyli 1,37 dolara na akcję, rok wcześniej.
Sprzedaż spadła do 1,93 mld USD, co oznacza spadek o 11,4% z 2,18 mld USD rok wcześniej.
„Nasza sprzedaż znacząco spadła, biorąc pod uwagę trudne warunki makroekonomiczne, więc obniżamy nasze prognozy na ten rok, ponieważ stosujemy bardziej agresywne obniżki, aby zarządzać zarówno popytem, jak i zapasami” – powiedziała w oświadczeniu dyrektor generalna Mary Dillon.
Firma spodziewa się obecnie spadku sprzedaży o 6,5% do 8% rok do roku, w porównaniu z poprzednim przedziałem od 3,5% do 5,5%. Oczekuje, że porównywalna sprzedaż spadnie o 7,5% do 9%, w porównaniu z poprzednim przedziałem 3,5% do 5,5%.
Food Locker spodziewa się, że zysk na akcję liczony non-GAAP będzie mieścił się w przedziale od 2 do 2,25 USD, w porównaniu z wcześniejszą prognozą na poziomie 3,35 do 3,65 USD.
Spółka spodziewa się, że marże brutto będą w przedziale od 28,6% do 28,8%, w porównaniu do poprzedniego przedziału od 30,8% do 31%.
Krawędzie szafki na stopy są już pod ciśnieniem. Wyższe dyskontowanie i spadek związany z kradzieżą zmniejszyły marże o cztery punkty procentowe w pierwszym kwartale w porównaniu z okresem rok temu. Firma spodziewa się, że promocje będą nadal zmniejszać marże.
Dział handlowy Bank of America zauważył, że wyniki sprzedawców detalicznych, takich jak Target, DJ Max i Walmart, były lepsze niż oczekiwano w tym tygodniu, ale 45% sektora detalicznego jeszcze nie zgłosiło zysków, a obiecujące firmy nie są znane. Zgłoszone w tym tygodniu.
Ponury raport Foot Locker może oznaczać kłopoty dla innych firm z branży detalicznej, ponieważ kilka firm zgłasza zyski w ciągu najbliższych kilku tygodni.
To jest najświeższa wiadomość. Sprawdź aktualizacje.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”