NOWY JORK (Reuters) – We wtorek raport Goldman Sachs pokazał, że globalne fundusze hedgingowe „agresywnie” wyprzedawały chińskie akcje w związku z rosnącymi obawami o sektor nieruchomości w tym kraju i słabym zestawem danych ekonomicznych.
Sprzedano wszystkie rodzaje akcji, ale akcje „A”, które są notowane na lokalnym rynku akcji, prowadziły sprzedaż, która stanowiła 60% z nich, podał bank.
„Fundusze hedgingowe sprzedawały netto chińskie akcje w ośmiu z ostatnich 10 sesji w księdze głównej do 8/14”, powiedział, dodając, że jego klienci pozbyli się swoich długich i krótkich pozycji.
Jest to największa wyprzedaż netto chińskich akcji w dowolnym okresie 10-dniowym od października 2022 r. i jeden z najwyższych ruchów w ciągu ostatnich pięciu lat.
Goldman Sachs, jako jeden z największych dostawców usług pożyczkowych i handlowych dla inwestorów poprzez swoją flagową jednostkę maklerską, jest w stanie śledzić trendy inwestycyjne w funduszach hedgingowych.
Globalni inwestorzy wyrazili zaniepokojenie chińską gospodarką, ponieważ splot ostatnich wydarzeń zaciemnił perspektywy gospodarcze dla Chin.
We wtorek wiele chińskich danych ekonomicznych ukazało rosnącą presję na gospodarkę z kilku frontów, co skłoniło Pekin do obniżenia kluczowych stóp procentowych w celu wsparcia działalności.
Chiński gigant nieruchomości Country Garden (2007.HK) stara się odroczyć spłaty prywatnych obligacji krajowych, a główny chiński fundusz powierniczy, który tradycyjnie miał duże zaangażowanie w nieruchomości, Zhongrong International Trust Co, nie spłacił niektórych zobowiązań.
Fundusze hedgingowe coraz bardziej obawiają się ekspozycji na Chiny. Grupa funduszy hedgingowych z siedzibą w USA, w tym Koto, D1 Capital i Tiger Global, zmniejszyła pozycje na chińskich akcjach w drugim kwartale, jak pokazały złożone w poniedziałek dokumenty dotyczące papierów wartościowych, ponieważ perspektywy gospodarcze kraju były już niestabilne, a napięcie geopolityczne wzrosło.
Okładka Caroliny Mandel w Nowym Jorku; Montaż przez Sonali Paul
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.