„Jeszcze nie tego:” Prezydent UAW twierdzi, że strajk pracowników branży samochodowej trwa
Prezydent UAW Sean Fine zwrócił się do członków związku, mówiąc, że strajk zakończył się sukcesem, ale nadal pozostaje wiele do zrobienia.
Nie widać spowolnienia, tysiące członków Związek zawodowy United Auto Workers rozpoczyna piąty tydzień strajkug przeciwko producentom samochodów z Detroit Three.
Niedawno 8700 pracowników największej fabryki Forda odeszło z pracy, narażając firmę na ryzyko utraty prawie 30 milionów dolarów dziennie zysków.
pracownicy w Fabryka samochodów ciężarowych Ford Kentucky produkuje Forda Super DutyFord Expedition i Lincoln Navigator. Super Duty to jeden z najbardziej dochodowych produktów sprzedawanych przez Forda. Z oświadczenia Forda wynika, że pojazdy produkowane w fabryce generują 25 miliardów dolarów przychodów rocznie.
Zrzeszeni w fabryce pracownicy godzinowi żądają uczciwego kontraktu i lepszych wynagrodzeń. Dołącz do 25 300 pracowników samochodów, którzy już pikietują W wybranych zakładach Ford, GM i Stellantis na terenie całego kraju.
Jak podaje Associated Press. Detroit Three zwolniło już prawie 4800 pracowników samochodowych w zakładach, które nie strajkowały. Strajkujący pracownicy otrzymują 500 dolarów tygodniowo ze związkowego funduszu płac.
Strajk UAW Sytuacja w sytuacji, gdy strajk trwa już miesiąc i kończy się cierpliwość niektórych pracowników
Jak wygląda wynagrodzenie pracownika samochodowego w porównaniu z wynagrodzeniem innych pracowników zatrudnionych na stawkę godzinową?
Według Amerykańskie Biuro Statystyki PracyŚrednia płaca pracownika samochodowego wynosi około 28 dolarów za godzinę. W stosunku do roku poprzedniego płaca ta wzrosła o około dolara.
W stanach, w których producenci samochodów z Detroit Three mają fabryki, pracownicy strajkują o lepsze płace. Oto porównanie średnich stawek godzinowych w innych popularnych zawodach:
- W branży opieki nad dziećmi, branży przygotowywania i usług spożywczych oraz branży produkcyjnej stanowiska produkcyjne są najbardziej opłacane za godzinę we wszystkich stanach.
- Średnie godzinowe wynagrodzenie pracowników produkcyjnych jest najwyższe w Kalifornii, Waszyngtonie i Illinois, a każdy z nich należy do 20 najdroższych stanów w Stanach Zjednoczonych. Według danych regionalnego parytetu cen z Biura Analiz Ekonomicznych.
- Średnia stawka godzinowa pracowników opieki nad dziećmi jest najniższa w Kentucky, który należy do stanów, w których towary konsumpcyjne są najtańsze w Stanach Zjednoczonych. Według danych BEA. Opiekunowie dzieci zarabiają tam średnio 12,28 dolara na godzinę.
Jak płace pracowników branży motoryzacyjnej mają się do zarobków dyrektorów generalnych?
Pracownicy branży motoryzacyjnej twierdzą, że ich płace pozostały na niezmienionym poziomie, mimo że zyski firm motoryzacyjnych w Detroit i wynagrodzenia dyrektorów generalnych wzrosły.
Razem trzy spółki osiągają niemal rekordowe zyski Tylko w pierwszej połowie tego roku odnotowała 21 miliardów dolarów zysków.
„Poczekaj chwilę” – mówi gildia. Wstrzymałeś COLA, więc przywróćmy ją, skoro teraz zarabiasz, i zobaczymy Zarobki dyrektorów generalnych są coraz wyższeArt Wheaton, dyrektor badań nad pracą na Uniwersytecie Cornell w Ithaca w stanie Nowy Jork, powiedział:
Według podsumowań kontraktów Detroit Three pracownicy pierwszego szczebla – wszyscy, którzy dołączyli do firmy w 2007 roku lub wcześniej – zarabiają średnio prawie 33 dolary za godzinę. Osoby zatrudnione po 2007 r. należą do najniższych szczebli i zarabiają do 17 dolarów za godzinę w oparciu o 6% roczną podwyżkę w ramach ostatniej umowy.
Nie wszyscy pracownicy zakładów motoryzacyjnych w Detroit Three osiągają najwyższe stawki. Pracownicy tymczasowi lub dodatkowi otrzymują niższe wynagrodzenie.
Jeśli chodzi o wynagrodzenie dyrektora generalnego – 29 milionów dolarów dla Mary Barra od GM21 mln dolarów dla Forda Jima Farleya i 24,8 mln dolarów dla Stellantis w 2022 r., Jak niedawno zauważyła „Free Press”..
Strajk UAW: Oto, co producenci samochodów z Detroit muszą zaoferować UAW, aby uzyskać umowę, mówią eksperci
Co wyróżnia UAW?
- Zniesienie klas płac
- Podwyżka wynagrodzenia o 40% przez cały okres obowiązywania umowy. Wartość 40% wskazuje na wzrost wynagrodzeń kadry kierowniczej.
- – Ponowne dostosowanie kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji.
- Stała emerytura dla wszystkich pracowników.
- Prawo do strajku w związku z zamknięciem fabryk.
- Mniej tygodnia pracy i więcej płatnego urlopu.
- Ogranicz korzystanie z pracowników tymczasowych.
- Zwiększone świadczenia dla obecnych emerytów.
Od rozpoczęcia strajku w połowie września prezydent UAW Shawn Fain dwukrotnie rozszerzył strajk, obejmując 38 centrów dystrybucji części w całym kraju oraz Lansing Delta Assembly należący do GM, a także Chicago Assembly Forda i Kentucky Truck.
Około 115 000 członków UAW nadal pracuje.
Jimmy L. LaRue Przyczynił się do powstania tego raportu
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.