JetBlue przekłada dostawę samolotów Airbus A321neo na rok 2030 i później

Niedawno pisałem o wynikach finansowych American Airlines, Delta i United za drugi kwartał 2024 r., które w większości nie były świetne i sugerują nadwyżkę przepustowości w branży (a przynajmniej tak lubią opowiadać dyrektorzy linii lotniczych).

Dzisiaj w JetBlue Ujawniła wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 rokuLinia lotnicza odnotowała skromny zysk w wysokości 25 milionów dolarów. Choć nie jest to wynik świetny (ponieważ jest to najlepszy kwartał dla większości linii lotniczych), to i tak duży krok we właściwym kierunku, ponieważ linia lotnicza po raz pierwszy od dłuższego czasu osiągnęła kwartalny zysk.

Oprócz ujawnienia wyników finansowych JetBlue ogłosił także więcej planów powrotu do zrównoważonej rentowności, co obejmuje dość drastyczne środki.

JetForward, plan JetBlue na powrót do rentowności

JetForward – tak JetBlue odnosi się do swojej ewoluującej strategii przywracania rentowności. Linia lotnicza koncentruje się na czterech priorytetach, których celem jest osiągnięcie EBITDA w wysokości 800–900 mln USD w latach 2025–2027.

Na czym więc polega JetForward? Niektóre wypunktowania nie zawierają zbyt wielu szczegółów, ale podzielmy się tym, co zdaniem JetBlue stanowi cztery filary tej strategii:

  • Niezawodna i troskliwa obsługa, która obejmuje poprawę terminowości poprzez inwestycje w narzędzia i technologię, zaprojektowane w celu umożliwienia lepszego planowania i odzyskiwania danych oraz zapewniania wyjątkowej i spójnej obsługi klienta.
  • Najlepsza sieć rekreacyjna na wschodnim wybrzeżu, skupiająca lotnictwo rekreacyjne z Nowego Jorku, Nowej Anglii, Florydy i Ameryki Łacińskiej; Obejmuje to także wycofywanie się z wielu nierentownych rynków
  • Dostarczanie produktów i korzyści cenionych przez klientów, w tym ulepszanie ofert produktów i korzyści lojalnościowych w celu przyciągnięcia klientów ceniących wysoką jakość i najwyższej jakości doświadczenia oraz ulepszanie marketingu produktów w celu maksymalizacji potencjału przychodów
  • Zapewnij bezpieczną przyszłość finansową, utrzymując historyczną przewagę kosztową i przywracając dobrą kondycję bilansu poprzez dyscyplinę bilansową
READ  Cebulę sprzedano ponownie, tym razem anonimowej grupie z żartobliwą nazwą na stronie

Muszę tu przyznać JetBlue zasługę. Choć wszystko to łatwiej powiedzieć niż zrobić, to na tym powinien się skupić JetBlue. Co ciekawe, nie ogłoszono, że JetBlue będzie oferować pierwszą klasę w całej swojej flocie, chociaż ma to nastąpić wkrótce.

JetBlue ma strategię powrotu do rentowności

JetBlue przekłada start swoich nowych samolotów na rok 2030 i później

Teraz chciałem się skupić na tym, co uważam za największy rozwój w dzisiejszej historii JetBlue. Linia lotnicza ogłosiła, że ​​odroczy wydatki kapitałowe o prawie 3 miliardy dolarów do 2029 roku, aby poprawić perspektywy przepływów pieniężnych firmy.

Obejmuje to przesunięcie dostawy łącznie 44 samolotów Airbus A321neo z 2025 na 2029 r., a następnie na 2030 r. i później.

Zaktualizowany układ floty JetBlue

Ma to poważne konsekwencje dla linii lotniczej. JetBlue będzie w dalszym ciągu odbierać zamówione samoloty Airbus A220-300, zgodnie z wcześniejszym planem. Linia lotnicza ma zamówić 76 samolotów tego modelu w 2024 roku i później. JetBlue nie planuje jednak odbioru żadnego nowego samolotu A321neo w latach 2026, 2027, 2028 i 2029.

JetBlue zamówił A321neo, A321LR i A321XLR, z których kilka będzie opóźnionych (A321LR i A321XLR to wariant A321neo, więc należy je uwzględnić w tej zmianie). Należy pamiętać, że A321LR i A321XLR miały służyć do długoterminowego wzrostu, więc oczywiście nie będziemy już świadkami zbytniej ekspansji w tym zakresie.

Zaktualizowany układ floty JetBlue

Czas pokaże, jak zmieni się ogólna przepustowość JetBlue od chwili obecnej do końca dekady:

  • Linia lotnicza w dużej mierze wykorzystuje A220 do zastąpienia E190; Ten pierwszy ma większą pojemność i jest bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa
  • Z czasem linia lotnicza wycofuje część swoich starszych samolotów A320, co zmniejszy „klasyczną” flotę.
  • Niektóre samoloty z rodziny A320 również zostały uziemione z powodu problemów z silnikiem Pratt & Whitney

Wydaje się to rozsądnym rozwiązaniem ze strony JetBlue. Linie lotnicze mówią o nadmiarze przepustowości, ale nadal utrzymują bardzo mocne księgi zamówień, co nie brzmi jak świetne połączenie.

READ  Rynki Azji i Pacyfiku spadają. Ropa naftowa wzrasta o 2% w związku z możliwym ograniczeniem produkcji OPEC+
JetBlue opóźnia dostawę kilkudziesięciu samolotów

minimum

Wraz z publikacją wyników finansowych za drugi kwartał 2024 roku JetBlue ogłosił, że opóźnia dostawy kilkudziesięciu nowych samolotów. W szczególności firma nie planuje dostaw żadnego samolotu z rodziny A320 w latach 2026–2029, ponieważ dostawy tych samolotów zostały przesunięte na rok 2030 i później.

Ma to ogromne konsekwencje dla rozwoju JetBlue, szczególnie w przypadku lotów długodystansowych. Zmiany te wydają się dość logiczne, biorąc pod uwagę obecny stan branży.

Co sądzisz o przełożeniu lotów JetBlue?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *