Konkurenci produkują samochody sportowe Bugatti. „My produkujemy F150” – mówi Cowher.

„To, czego naprawdę potrzebujesz, to flota pickupów F-150” – powiedział Kuhn. „Budujemy F-150”.

Założona przez byłych badaczy Google AI i wspierana przez firmę Nvidia, firma Cohere stawia na generatywną sztuczną inteligencję dla przedsiębiorstw, a nie na chatboty konsumenckie, o których mówi się w branży technologicznej od czasu wypuszczenia przez OpenAI ChatGPT pod koniec 2022 roku.

W czerwcu Cohere zebrała 270 milionów dolarów przy wycenie na 2,2 miliarda dolarów, a w rundzie finansowania wzięły udział Salesforce i Oracle. Kierownictwo firmy uczestniczyło w forach poświęconych sztucznej inteligencji w Białym Domu. Mówi się, że Cowher prowadzi rozmowy w celu podniesienia tej kwoty Do 1 miliarda dolarów W kapitale dodatkowym.

„Nie komentujemy plotek” – Kuhn powiedział CNBC. „Ale ktoś mi kiedyś powiedział, że startupy zawsze się rozwijają”.

Według PitchBook, dziedzina generatywnej sztucznej inteligencji odnotowała w zeszłym roku znaczny rozkwit – w 2023 r. zainwestowano rekordową kwotę 29,1 miliarda dolarów w prawie 700 transakcji, co oznacza ponad 260% wzrost wartości transakcji w porównaniu z rokiem poprzednim. Stało się to hasłem w rozmowach o wynikach przedsiębiorstw kwartał po kwartale, a pewna forma technologii automatyzuje zadania w niemal każdej branży, od usług finansowych i badań biomedycznych po logistykę, podróże online i usługi użyteczności publicznej.

Chociaż Cohere jest często wymieniany obok największych firm zajmujących się sztuczną inteligencją, takich jak OpenAI, Anthropic, Google i Microsoft, to wyróżnia go skupienie się na chatbotach przeznaczonych wyłącznie dla przedsiębiorstw.

Konkurenci oferują produkty AI zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorstwom. Na przykład OpenAI uruchomiło w sierpniu ChatGPT Enterprise, a w lipcu Anthropic udostępnił konsumentom swój chatbot Claude, który wcześniej był przeznaczony wyłącznie dla firm.

Koncentrując się wyłącznie na przedsiębiorstwie, Cohere jest w stanie efektywnie działać i utrzymywać koszty pod kontrolą nawet w obliczu niedoborów chipów, rosnących kosztów jednostek przetwarzania grafiki (GPU) i stale zmieniających się opłat licencyjnych za modele inteligencji, powiedział Kuhn, który jest także głównym dyrektor operacyjny firmy Sztuczne.

READ  Autor mówi, że film Tetris na Apple TV+ ukradł mu książkę

„Rzadko w mojej karierze widziałem tak wiele firm, które jednocześnie mogły być zarówno konsumentami, jak i z sukcesem założyć firmę, nie mówiąc już o startupie” – powiedział Kuhn. „Nie musimy zbierać miliardów dolarów, aby zapewnić bezpłatne usługi konsumenckie” – dodał.

Według strony internetowej Cohere obecnymi klientami są Notion, Oracle i Bamboo HR. Kuhn powiedział, że wielu klientów należy do kategorii bankowości, usług finansowych i ubezpieczeń. W listopadzie Cowher powiedziała CNBC, że zaobserwowała wzrost zainteresowania klientów po nagłym i tymczasowym usunięciu dyrektora generalnego Sama Altmana z OpenAI.

Kuhn przyznaje, że zmieniająca się dynamika branży sprzętu komputerowego stwarza ciągłe wyzwania. Cohn powiedział, że firma dysponuje rezerwą chipów Google od ponad dwóch lat, zabezpieczoną na początku działalności Cohere, aby pomóc jej w wstępnym szkoleniu modeli.

Obecnie Cohere zmierza w kierunku wykorzystania większej liczby procesorów graficznych Nvidia H100, które obsługują większość współczesnych modeli obsługujących duże języki.

Kuhn powiedział, że relacje Kohna z inwestorami strategicznymi to kolejny obszar, w którym różni się on od swoich konkurentów w zakresie sztucznej inteligencji. Wiele firm takich jak Nvidia i Microsoft wprowadziło pewne warunki związane z korzystaniem z ich oprogramowania lub chipów.

Kuhn upiera się, że Cohere nigdy nie zaakceptowało warunkowej inwestycji i że każdy zrealizowany czek – w tym wystawiony przez Nvidię – nie ma żadnych warunków.

„W naszej ostatniej rundzie mieliśmy kilka czeków tej samej wielkości i nie mieliśmy żadnych warunków związanych z żadnym z nich” – powiedział Cohn. „Podjęliśmy tę decyzję jasno, abyśmy mogli powiedzieć, że nie jesteśmy jej nikomu winni”.

Decyzja Cohere o skupieniu się wyłącznie na chatbotach dla przedsiębiorstw może pomóc firmie wyjść z szarej strefy obaw związanych z dezinformacją, zwłaszcza w obliczu zbliżającego się sezonu wyborczego.

W styczniu Federalna Komisja Handlu ogłosiła wszczęcie dochodzenia w sprawie sztucznej inteligencji w firmach Amazon, Alphabet, Microsoft, OpenAI i Antropik. Przewodnicząca FTC Lina Khan nazwała tę sprawę „badaniem rynku dotyczącym inwestycji i partnerstw tworzonych pomiędzy twórcami sztucznej inteligencji a głównymi dostawcami usług w chmurze”. Cowher nie został nazwany.

READ  Zobaczcie Samsunga Galaxy S24 w czterech kolorach w oficjalnych renderach

Kuhn twierdzi, że dotychczasowy rozwój firmy opierał się głównie na obszarach takich jak wyszukiwanie i wyszukiwanie, które wymagają własnych, odrębnych modeli sztucznej inteligencji. Nazywa to „korzystaniem z narzędzia” i obejmuje uczenie modeli tego, gdzie, kiedy i jak szukać informacji, których potrzebuje klient korporacyjny, nawet jeśli model nie był pierwotnie szkolony na tych danych.

Badania są kluczową częścią generatywnej sztucznej inteligencji, której poświęca się mniej uwagi niż innym dziedzinom, powiedział Kuhn.

„To z pewnością otworzy oczy instytucjom” – powiedział.

Omawiając harmonogram ekspansji, Kuhn określił rok 2023 jako „rok weryfikacji koncepcji”.

„Wierzymy, że rok 2024 okaże się rokiem powszechnego przyjęcia” – powiedział.

Nie przegap tych historii z CNBC PRO:

On ogląda: Generatywna sztuczna inteligencja zdemokratyzuje dostęp do danych przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *