„Mogę powiedzieć, że ostatnie dwa lata były najtrudniejszymi dwoma latami w całym moim życiu jako młodego człowieka” – powiedział Mays przed salą sądową, zgodnie z krótkim oświadczeniem AP. Straciłem czas z przyjaciółmi. Straciłem przyjaciół. Straciłem czas z rodziną. Cała moja kariera w marynarce została zrujnowana. Nie mogę się doczekać, aby zacząć od nowa.
Raport morski Ostatni rok Pożar był katastrofą „całkowicie do uniknięcia”. Statek, który przeszedł modernizację za ćwierć miliarda dolarów w stoczni w San Diego, był „szczególnie narażony” na ogień, ponieważ jego przedziały były ozdobione materiałami łatwopalnymi, a załoga była źle wyposażona do walki z piekłem, ustalili śledczy. Z 807 gaśnic na pokładzie 15 działało. Jak stwierdzono w raporcie, dwa zespoły, które odpowiedziały, próbowały znaleźć działający wąż w jednej z 216 straży pożarnych na statku, ale bezskutecznie. Tylko 29 z nich jest sprawnych.
Kapitan Jason Jones, prokurator, próbował zablokować ujawnienie masowych niepowodzeń wyszczególnionych w śledztwie dowództwa, podała ProPublica. zgłoszone. Jones argumentował, że jego wysiłki nie powinny wskazywać, że „marynarka wojenna potrzebuje kozła ofiarnego, więc wybraliśmy E-1”. Eksperci od wymiaru sprawiedliwości wojskowej od dawna krytykują nieustępliwą praktykę, która przesuwa odpowiedzialność w górę łańcucha dowodzenia, podczas gdy wyżsi przywódcy unikają najpoważniejszej winy, często określanej przez żołnierzy jako „inny Spanx dla różnych zespołów”.
Pożar, który wybuchł rankiem 12 lipca 2020 r., rozprzestrzenił się na statek o niewielkiej załodze i płonął przez cztery dni. Ostatecznie Marynarka Wojenna ukarała ponad 20 osób, w tym trzech admirałów. Według ProPublica. Kierownictwo statku — kapitan, oficer wykonawczy i czołowy marynarz — otrzymało listy z naganą, podała ProPublica, co poważnie ogranicza awanse i zazwyczaj kończy karierę tych, którzy je otrzymują.
Ale Mays stał się najbardziej widocznym żeglarzem związanym z katastrofą, a marynarka wojenna powiedziała, że przyspawał karton do dolnego przedziału po tym, jak zdenerwował się brakiem egzaminu Navy SEAL. Prawnicy wskazali Wiadomość tekstowa Jako dowód dla swojego oficera dywizji, Mace stwierdził, że jest zdeterminowany, aby udowodnić swoją własną ocenę, że zaśmiecone pudła czynią statek niebezpiecznym.
Sędzia marynarki zarekomendował pójście na proces, powołując się na brak dowodów, ale Zastępca Administratora. Stephen D. KohlerAP informuje, że prokurator federalny postanowił kontynuować sprawę.
Pożar Bonhomme Richarda jest ostatnim z serii katastrof, które poddały w wątpliwość przywództwo i nadzór starszych dowódców marynarki wojennej. Pierwszy z nich zderzył się na morzu w 2017 roku, zabijając 17 marynarzy na pokładzie USS Fitzgerald i USS John S. McCain. W następstwie tych przypadków kilku oficerów zostało zwolnionych, a marynarka wojenna obiecała skoncentrować się na marynarce wojennej.
Marynarka również przejęła kontrolę Zalanie wody z kranu paliwem do silników odrzutowych W zeszłym roku w bazie na Hawajach Departament Obrony otrzymał rozkaz ewakuacji i usunięcia chorych rodzin wojskowych oraz ogromnych pól podziemnych zbiorników na paliwo.
Dan Lamothe przyczynił się do powstania tego raportu.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”