Inwestorzy pozostają na uboczu w obliczu szerokiej przeceny akcji spółek technologicznych w tym roku. Akcje spółki-matki Facebooka, Meta, spadły w tym roku o ponad 30% w związku z niepokojącym otoczeniem makro i słabszymi niż oczekiwano wynikami.
Igor Gołowniow | Zdjęcia SOPA | LekkaRakieta | Obrazy Getty’ego
Organy regulacyjne Unii Europejskiej oskarżyły w poniedziałek Meta, spółkę-matkę Facebooka, o niezastosowanie się do przełomowych przepisów antymonopolowych w związku z niedawno wprowadzonym serwisem społecznościowym wspieranym reklamami.
Komisja określiła opcję subskrypcji opartej na reklamach jako model „płać lub wyrażaj zgodę”, co oznacza, że użytkownicy muszą albo zapłacić, aby korzystać z platform Meta bez reklam, albo wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych w celu spersonalizowanych reklam. Usługa została wprowadzona na Facebooku i Instagramie w Europie w zeszłym roku.
„Według wstępnej opinii Komisji ten binarny wybór zmusza użytkowników do wyrażenia zgody na połączenie ich danych osobowych i nie zapewnia mniej spersonalizowanej, ale równoważnej wersji sieci społecznościowych Meta” – stwierdził organ regulacyjny w poniedziałkowym oświadczeniu.
CNBC zwróciło się do Meta z prośbą o komentarz. Firma osobno przekazała agencji Reuters w oświadczeniu, że model subskrypcji opartej na reklamach „jest zgodny z wytycznymi Europejskiego Sądu Najwyższego i jest zgodny z DMA”.
Meta wprowadziła nowy model w odpowiedzi na zeszłoroczne orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, najwyższego sądu UE, które nałożyło na firmę obowiązek zaoferowania „alternatywnej” wersji usługi, która nie opierałaby się na gromadzeniu danych na potrzeby reklam. Meta podała już to orzeczenie jako powód złożenia oferty subskrypcji.
Ta najświeższa wiadomość jest aktualizowana.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.