Meta zarzuca jej nieprzestrzeganie unijnych przepisów antymonopolowych

Inwestorzy zostali zepchnięci na boczny tor w związku z szeroką wyprzedażą akcji spółek technologicznych w tym roku. Akcje spółki-matki Facebooka, Meta, spadły w tym roku o ponad 30% w związku z niespokojnym otoczeniem makro i słabszymi niż oczekiwano wynikami.

Igor Gołownieow | Obrazy SOPA | Lekka rakieta | Dobre zdjęcia

Facebook jest spółką-matką Meta W poniedziałek unijne organy regulacyjne zostały oskarżone o nieprzestrzeganie kluczowych unijnych przepisów antymonopolowych dotyczących niedawno wprowadzonego serwisu społecznościowego wspieranego reklamami.

Komisja określiła opcję subskrypcji opartej na reklamach jako model „płać lub wyrażaj zgodę”, co oznacza, że ​​użytkownicy albo płacą za korzystanie z platform Meta bez reklam, albo wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych na potrzeby reklam spersonalizowanych. Usługa została wprowadzona na Facebooku i Instagramie w Europie w zeszłym roku.

„Wstępna opinia Komisji ten wybór binarny zmusza użytkowników do wyrażenia zgody na dodanie ich danych osobowych i nie zapewnia im mniej spersonalizowanej, ale równoważnej wersji sieci społecznościowych Meta” – stwierdziły organy regulacyjne w poniedziałkowym oświadczeniu.

CNBC zwróciło się do Meta z prośbą o komentarz. Firma osobno przekazała agencji Reuters w oświadczeniu, że jej model subskrypcji oparty na reklamach „jest zgodny ze wskazówkami europejskiego sądu najwyższego i jest zgodny z DMA”.

Meta wprowadziła nowy model w odpowiedzi na zeszłoroczne orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, najwyższego sądu UE, stwierdzające, że firma nie polega na gromadzeniu danych na potrzeby reklam w „alternatywnej” wersji swojego serwisu. Meta już wcześniej wskazywała na to orzeczenie jako na powód wprowadzenia oferty abonamentowej.

Ta najświeższa wiadomość jest aktualizowana.

READ  Brooklyn Nets zatrudnili Jacka Vaughna jako nowego głównego trenera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *