Nascar prezentuje swój pierwszy samochód elektryczny w Chicago

CHICAGO (AP) – Ryk silnika, ryk każdego zbliżającego się samochodu i ryk jego przejeżdżającego z prędkością ponad 250 mil na godzinę to część wyścigów NASCAR.

W sobotę w centrum Chicago firma Nascar zaprezentowała swój pierwszy elektryczny samochód wyścigowy, ale nie wydał on głośnego dźwięku, gdy wielki marszałek powiedział: „Kierowcy, uruchomcie silniki”.

Nuci.

Wiodąca seria wyścigów samochodów seryjnych w Ameryce Północnej nawiązała współpracę z Chevroletem, Fordem, Toyotą i firmą elektryczną ABB, aby pokazać fanom wyczynowych pojazdów elektrycznych zainteresowanie wyścigami elektrycznymi.

Chcą, aby pojazdy elektryczne i szerzej energia elektryczna były reprezentowane w wyścigach jako fajne, przyjemne i dostępne” – powiedział Riley Nelson, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w NASCAR.

Associated Press mogła po raz pierwszy przyjrzeć się prototypowi samochodu o wartości 1,5 miliona dolarów. Jedyną osobą, która dotychczas nim jeździła, jest częściowo emerytowany kierowca NASCAR David Ragan. Plan jest taki, aby w niedzielę rano wystawić samochód na tor w Chicago i wykonać kilka szybkich okrążeń.

Ragan powiedział, że dźwięk i zapach nie przypominały niczego, czego doświadczył, odkąd po raz pierwszy ścigał się w wieku 11 lat. Słyszał pisk opon. Poczuł zapach hamulców. W samochodach zasilanych benzyną dźwięk silnika, zapach i ciepło spalin przeważają nad wszystkim innym. Ale po setkach okrążeń Rajanowi już nie dzwoniło w uszach. Powiedział, że to naprawdę szalone.

W przeciwieństwie do tradycyjnych sportowych coupe, nowy samochód jest w rzeczywistości pojazdem wielofunkcyjnym. Ogromne skrzydło z tyłu sprawia, że ​​jest na tyle aerodynamiczny, że może być samochodem wyścigowym.

Samochód przyspiesza z dwukrotnie większą prędkością niż samochód wyścigowy napędzany benzyną i może niemal natychmiast się zatrzymać. Jednak czas okrążenia w Martinsville w Wirginii był o jedną dziesiątą sekundy wolniejszy, ponieważ ze względu na swoją masę pojazd pokonuje zakręty wolniej. Rajan powiedział, że może pójść szybciej; Nie eksponował granic możliwości wyjątkowego samochodu. Powiedział, że ten wyczyn służył do wyścigów, a nie do testowania.

READ  Elon Musk publicznie kpi z niepełnosprawnego pracownika Twittera, który nie wie, czy został zwolniony

Eric Warren, który stoi na czele globalnego konkursu GM w sportach motorowych, powiedział, że badania rynku wykazały, że ponad połowa ankietowanych zagorzałych fanów Nascar byłaby bardziej zainteresowana zakupem samochodu elektrycznego, gdyby zetknęła się z nim podczas wyścigów. Dodał, że głównym przesłaniem jest dbanie o energię i jej doskonalenie.

„Jesteśmy zaangażowani w pojazdy elektryczne, a wyścigi stanowią doskonałą platformę do omawiania wielu z tych koncepcji i edukowania fanów” – powiedział Warren. „Służą nam jako laboratorium, w którym możemy wypróbowywać nowe technologie i uczyć się podczas edukacji”.

Spalanie gazu zanieczyszcza powietrze i wytwarza dwutlenek węgla, który podgrzewa atmosferę i prowadzi do bardziej ekstremalnych warunków pogodowych. Według amerykańskiej Agencji Informacji o Energii spalenie jednego galona powoduje powstanie około 19 funtów dwutlenku węgla. Wyścigi pochłaniają tysiące galonów w każdy weekend.

Impreza z pewnością będzie cichsza dzięki większej liczbie samochodów elektrycznych, choć wielu fanów pokocha ryk silników po podniesieniu zielonej flagi.

Grupa dzieci, w tym dzieci pracowników ABB, podniosła osłonę samochodu w ramach jego odsłonięcia przed sobotnim przystankiem wyścigowym NASCAR Xfinity Series. Dean Radejewski, lat 16, z Chicago, zatrzymał się, aby popatrzeć na samochód, spacerując po okolicy w pobliżu fontanny Buckingham.

„Myślę, że to wspaniale, że wkraczają w nową erę, w której do wszystkiego wykorzystuje się energię elektryczną. Uważam, że takie rozwiązanie byłoby bardziej niezawodne i prawdopodobnie także bezpieczniejsze, ponieważ do rozpalenia pożaru potrzeba mniej paliwa” – Radejewski powiedział.

Radejewskiego interesowała także możliwość stworzenia serii NASCAR EV.

„Byłoby wspaniale zobaczyć więcej wyścigów, więc będzie jeszcze lepiej” – powiedział.

John Probst, starszy wiceprezes Nascar i dyrektor ds. rozwoju wyścigów, powiedział, że jeśli Nascar skupi się na wyścigach elektrycznych, wierzy, że mogliby na nowo odkryć doświadczenia fanów. Jedną z opcji może być DJ.

READ  Technologia i ogromny wzrost akcji napędzają Wall Street; Wysokość Twittera

„Naszym celem jest zapewnienie rozrywki naszym fanom, a jeśli powiemy im, że właśnie to chcą zobaczyć, wiemy, jak stworzyć serię wyścigów opartą niemal na wszystkim” – powiedział.

NASCAR nie jest pierwszą organizacją sportów motorowych, która zdecydowała się na wyścigi samochodów elektrycznych. Formuła E to seria wyścigów w pełni elektrycznych, która rozpoczęła się dziesięć lat temu. Ale jego baza fanów jest znacznie mniejsza niż NASCAR.

Nowy samochód jest częścią szerszego planu zrównoważonego rozwoju opracowanego przez NASCAR. ABB jest teraz oficjalnym partnerem NASCAR w zakresie elektryfikacji. Pomoże to NASCAR pozyskać więcej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

NASCAR ma również 15 torów w całych Stanach Zjednoczonych, z których wiele znajduje się wzdłuż głównych dróg. ABB planuje zainstalować na tych trasach stacje ładowania samochodów elektrycznych i podłączyć je do sieci. Będzie kompatybilny ze zwykłymi samochodami elektrycznymi i dostępny dla każdego, nie tylko miłośników wyścigów.

NASCAR twierdzi, że do 2028 r. będzie oferować zrównoważone paliwo wyścigowe, poddawać recyklingowi podczas wszystkich zawodów i korzystać w 100% z energii odnawialnej w swoich obiektach i na torach. Do 2035 r. ma na celu redukcję emisji operacyjnych do „zero netto”.

Dlatego na czarno-biało-czerwonym samochodzie obok logo ABB widnieje liczba 35. Nadwozie samochodu wykonano z materiałów roślinnych, kompozytu na bazie lnu produkowanego przez szwajcarską firmę Bcomp, a nie z typowego kompozytu włókna węglowego.

NASCAR bada także wyścigi samochodami napędzanymi wodorem. IMSA, seria samochodów sportowych należąca do NASCAR, Przejście na silniki hybrydowe w 2023 roku. Zorganizowana zostanie konkurencyjna seria wyścigów IndyCar. Premiera silników hybrydowych w tym tygodniu w OhioFormuła 1 planuje stosować zrównoważone paliwo we wszystkich samochodach od 2026 roku w ramach nowych przepisów dotyczących silników.

Sam Ford Performance w ciągu czterech lat zbudował osiem zaawansowanych eksperymentalnych pojazdów elektrycznych.

READ  Twój samochód Cię szpieguje i podnosi stawki ubezpieczenia: Zgłoś

„Fani chcą mieć jakiś kontakt lub relację z samochodami wyścigowymi” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports „Wierzymy, że w miarę jak coraz więcej klientów kupuje pojazdy w pełni elektryczne, będzie coraz więcej osób, które tego chcą obejrzyj wyścigi w pełni elektryczne”.

Całkowita sprzedaż pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych wzrosła w pierwszej połowie roku o 7%, Według wstępnych statystyk we wtorek Udział pojazdów elektrycznych w amerykańskim rynku nowych pojazdów wynosi 7,6%, czyli mniej więcej tyle samo, co w całym zeszłym roku.

Wiceprezes wykonawczy ABB, Michael Plaster, ma nadzieję, że dzieci, które zobaczą nowy samochód na imprezach NASCAR, będą zadawać pytania na temat zbliżania się do przyszłości opartej na czystym napędzie elektrycznym i być może pewnego dnia zapragną pracować nad produktami i rozwiązaniami elektrycznymi. ABB inwestuje miliardy dolarów w rozwój swojej działalności w Stanach Zjednoczonych.

„Jeśli chodzi o zainteresowanie i uwagę oraz posiadanie forum, na którym można rozmawiać o całej tej transformacji energetycznej, nie mogę wymyślić lepszego sposobu, aby to zrobić” – powiedział Plaster.

___

McDermott doniósł z Providence w stanie Rhode Island, a autorka wyścigów samochodowych AP, Gina Fryer, przyczyniła się do powstania tego raportu.

___

AP zajmująca się klimatem i środowiskiem otrzymuje wsparcie finansowe od wielu prywatnych fundacji. Za całą treść odpowiada wyłącznie Associated Press. Znajdź zasięg AP dotyczący klimatu i środowiska Standardy Aby współpracować z organizacjami charytatywnymi, lista osób wspierających i obszary zasięgu, w których finansowano AP.org.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *