„Nie mamy zbyt wiele czasu”, aby uratować letnią planszę filmową – The Hollywood Reporter

W lipcu, tego samego dnia, w którym SAG-AFTRA wezwała swoich członków do strajku przeciwko głównym hollywoodzkim studiom, Bob Iger wygłosił w kurorcie miliardera uwagi, które związek aktorów określił jako „nierealne”. Ponad 100 dni później szef Disneya przedstawił aktualne informacje na temat tego, jak przerwa w pracy wpłynie na jego firmę, ponieważ rozmowy ze związkiem wykonawców mogą przybliżyć się do osiągnięcia porozumienia.

„Mam ogromny szacunek dla aktorów” – Iger powiedział w wywiadzie dla CNBC dotyczącym zarobków, zanim odniósł się do statusu rozmów SAG-AFTRA. „Mogę tylko powiedzieć, że jestem optymistą, że sobie z tym poradzimy”. Stosunkowo wkrótce. Jeśli chodzi o wpływ na biznes, jak dotąd był on znikomy. W dłuższej perspektywie, czyli jeśli strajk będzie trwał dłużej, może nabrać ogromnego znaczenia. Oczywiście chcielibyśmy spróbować utrzymać lato filmowe, cała branża jest na tym skupiona, nie mamy na to zbyt wiele czasu.

Disney podał w czwartym kwartale finansowym, że odnotował ok Strata w wysokości 387 milionów dolarów jednostki zajmującej się sprzedażą bezpośrednią (Disney+, Hulu, ESPN+) wzrosła w porównaniu ze stratą w wysokości 512 milionów dolarów w zeszłym kwartale. Firma dodała także 7 milionów abonentów do swojej podstawowej oferty Disney+, co daje obecnie 112,6 miliona abonentów, a średni miesięczny przychód platformy na użytkownika również nieznacznie wzrósł z 7,31 dolarów do 7,50 dolarów kwartał do kwartału.

Iger konsekwentnie realizuje plany cięć kosztów i restrukturyzacji, które wdraża od czasu niespodziewanego powrotu na stanowisko dyrektora generalnego w listopadzie ubiegłego roku („Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia redukcji kosztów o około 7,5 miliarda dolarów” – powiedział w środę dyrektor generalny). Jednak najbardziej kultowa hollywoodzka firma boryka się z trudnościami zarówno po stronie reklamy w obliczu szerszej recesji, jak i podczas spowolnień w produkcji spowodowanych podwójnymi strajkami Gildii Scenarzystów Amerykańskich i SAG-AFTRA.

READ  Streszczenie „Tańca z gwiazdami”: [Spoiler] Wygrywa finał sezonu 31

Wolne przepływy pieniężne Disneya – miara służąca do oceny pieniędzy pozostałych po wywiązaniu się ze zobowiązań finansowych – szacuje się na 4,89 miliarda dolarów za cały rok po zamknięciu firmy, w porównaniu z 1,05 miliarda dolarów w roku finansowym 2022. Firma obniżyła także swoje szacunki wydatków na treści na następny rok. roku do 25 miliardów dolarów, w porównaniu z 27 miliardami dolarów w 2023 roku.

Od początku roku akcje spółki spadły o około 5 procent.

Netflix rozpoczynający 18 października w Hollywood sezon wyników finansowych w tym kwartale ujawnił „niższe niż planowano wydatki gotówkowe na treści gotówkowe” o wartości około 1 miliarda dolarów w związku z podwójnymi strajkami. Gigant streamingowy podniósł także szacunki wolnych przepływów pieniężnych do 6,5 miliarda dolarów za cały rok. Dyrektor finansowy firmy, Spencer Newman, powiedział, że „czynnikiem zwrotnym” w planowaniu wydatków na treści na projekty filmowe i telewizyjne „będzie moment zakończenia strajku SAG-AFTRA”, ale celem jest osiągnięcie „poziomu 17 miliardów dolarów lub blisko niego”. Następny rok.

Paramount, który 3 listopada ogłosił zyski, poniósł koszty w wysokości około 60 milionów dolarów z powodu braku produkcji w ostatnim kwartale w związku z przestojem i wygenerował wolne przepływy pieniężne w wysokości 377 milionów dolarów. „Spodziewamy się ponieść dodatkowe koszty bezczynności związane ze strajkiem” również w następnym kwartale, dodał dyrektor finansowy Paramount Naveen Chopra w rozmowie o wynikach, zauważając, że „kwota tych dodatkowych wydatków będzie zależała od zakończenia aktywnego strajku”. Dyrektor generalny dodał również, że firma spodziewa się „silnych wolnych przepływów pieniężnych” w następnym kwartale, a także „strajku, który będzie nadal ograniczał produkcję treści”.

Cytowano przez Warner Bros Discovery, które również ujawniło w środę swoje zyski, częściowo pod wpływem stagnacji globalnych strajków abonentów transmisji strumieniowej, spadło nieznacznie do 95,1 miliona, a dyrektor generalny David Zaslav powiedział, że przerwy w pracy „zmusiły nas do opóźnienia niektórych wydań”. Godnym uwagi jasnym punktem były przychody w wysokości 111 milionów dolarów ze sprzedaży strumieniowej w dziale sprzedaży bezpośredniej kierowanym przez Maxa. Dyrektor finansowy Gunnar Wiedenfels, którego motto brzmi: „Gotówka nigdy nie kłamie”, zauważył w rozmowie telefonicznej, że wolne przepływy pieniężne wzrosły w tym kwartale do 2,1 miliarda dolarów, co stanowi znaczny wzrost z ujemnych 200 milionów dolarów w tym samym kwartale ubiegłego roku. Częściowo wynika to z „niektórych korzyści ze strajków.”

READ  Kris Jenner w nowej reklamie swojego nowego filmu „Kardashians” ujawnia, że ​​ma guza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *