Nowy Jork
CNN Biznes
–
Dodaj Nike do listy marek i sklepów Zniżka na nadwyżki towarów do czyszczenia ich z półek.
nike
(NKE) Podał w czwartek, że poziom zapasów wzrósł o 65% w Ameryce Północnej, jej największym rynku io 44% ogółem w czwartym kwartale ubiegłego roku.
po wypłynięciu Oferta limitowana W 2021 roku Nike ma w ofercie wiele produktów, zwłaszcza jeśli chodzi o odzież.
„Właściwie mamy kilka sezonów spadających na rynku w tym samym czasie”, powiedział dyrektor generalny Nike, John Donahoe, podczas czwartkowej rozmowy z analitykami, co prowadzi do przesytu.
Donahoe wyjaśnił, że kiedy fabryki Nike w Wietnamie i Indonezji zostały zmuszone do zamknięcia po wybuchu epidemii Covid-19, towary dotarły pod koniec tegorocznej wiosny, lata i jesieni. Wtedy zamówienia na nadchodzący sezon świąteczny Nike pojawiły się wcześniej niż planowano. Tymczasem marka wciąż ma zamówienia na towary w tranzycie.
Dodał, że Nike zdyskontuje przedmioty do przeprowadzki, a te promocje wpłyną na jego rentowność w kolejnych kwartałach. Akcje Nike spadły o 13% podczas wczesnego handlu w piątek.
Inwestorzy są również zaniepokojeni akcjami innych spółek sportowych, Under Armour
(UA)Adidas
(ADDDF)kogut
(DKS) I inne firmy sportowe, które gwałtownie spadły w piątek, a także w wiadomościach Nike.
Aby odciążyć teraz pozasezonowe towary i przestawić się na właściwy wybór świąteczny, Nike będzie wprowadzać więcej odzieży do swoich sklepów fabrycznych, promując online i sprzedając więcej do sklepów dyskontowych, takich jak TJ Maxx. Nike było w ostatnich latach wycofuję się Przy sprzedaży produktów innym detalistom. Wysyłanie towarów do sieci dyskontowych to ostateczność.
„Podejmujemy zdecydowane działania w celu likwidacji nadmiernych zapasów, koncentrując się na określonych przedziałach produktów opóźnionych sezonowo, głównie w odzieży” – powiedział Donahoe.
Obfitość zapasów była problemem w firmach detalicznych, z Target
(TGT)Walmart
(WMT) Inni mówili w ostatnich tygodniach, że spodziewają się następnego sezon zakupowy Do zapakowania z rabatami. W tym roku sprzedawcy detaliczni poważnie źle ocenili, co jest potrzebne, ponieważ siadają na zbyt wielu codziennych ubraniach, artykułach domowych, elektronice i innych podstawowych artykułach.
Nie spodziewano się jednak poziomu nadwyżki zapasów Nike.
„Niespodzianką kwartału była ilość działań promocyjnych potrzebnych do przejrzenia nadmiaru odzieży” – powiedziała Lauren Hutchinson, analityk w Bank of America, w notatce skierowanej do klientów w piątek.
Pomimo nadmiaru akcji Nike ma do przekazania kilka pozytywnych wiadomości: popyt pozostaje silny, zwłaszcza na buty sportowe, nawet w obliczu wysokiej inflacji. Ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż Nike wzrosła o 4% w czwartym kwartale w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
„Obserwujemy teraz silny popyt konsumencki w Ameryce Północnej” – powiedział Donahue. „Nie ma żadnych oznak miękkości”.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.