Podczas dzisiejszego przemówienia GTC 2024 dyrektor generalny firmy NVIDIA, Jensen Huang, zaprezentował nowe demo AI NPC o nazwie Covert Protocol. W przeciwieństwie do wersji demonstracyjnej Kairos pokazanej na targach CES 2024, która opierała się na technologii Convai, ta wersja demonstracyjna opiera się na Inworld AI, drugiej głównej platformie AI NPC nastawionej na tworzenie gier. Jak zapewne pamiętacie, sztuczna inteligencja Inworld została po raz pierwszy dodana w modelu „Bloc” w grach takich jak Mount & Blade II: Bannerlord, The Elder Scrolls V: Skyrim i Grand Theft Auto V, chociaż Rockstar szybko się z tym drażnił, ku konsternacji swoich twórca Treść. .
W listopadzie Microsoft ogłosił partnerstwo z Inworld AI w celu opracowania wieloplatformowego zestawu narzędzi obejmującego drugiego pilota projektującego sztuczną inteligencję i silnik wykonawczy postaci. Teraz technologia Inworld została zintegrowana z NVIDIA ACE Gaming, platformą Avatar Cloud Engine zaprezentowaną w zeszłym roku na targach Computex.
Celem NVIDIA ACE jest zapewnienie kompletnego „cyfrowego potoku ludzkiego”. Wszystko zaczyna się od Rivy, która umożliwia automatyczne rozpoznawanie mowy (ASR) i zamianę tekstu na mowę (TTS) przy użyciu konfigurowalnego modelu dużego języka Nemotron (LLM). Tutaj programiści mogą tworzyć określone historie i postacie, które pasują do świata gry dewelopera. Mogą także lepiej dostosować interakcje graczy do kontekstu sceny dzięki programowalnym regułom dla NPC korzystających z poręczy NeMo. Wreszcie, Audio2Face automatycznie tworzy wyraziste animacje twarzy postaci w grze na podstawie samego źródła dźwięku.
Na końcu Inworld programiści mogą dostosować różne parametry dla każdego NPC: osobowość, wiedzę, percepcję, cele, sceny, bezpieczeństwo, pamięć długoterminową i relacje. Kellan Gibbs, dyrektor generalny Inworld AI, powiedział również:
Połączenie mikrousług NVIDIA ACE i silnika Inworld pozwala programistom tworzyć cyfrowe postacie, które mogą napędzać dynamiczną narrację, otwierając nowe możliwości dekodowania, rozumowania i zabawy.
Co ciekawe, „Partnerzy cyfrowej platformy ludzkiej” firmy NVIDIA zamierzają wprowadzić ACE na rynek, zarówno dla twórców gier, jak i przedsiębiorstw w celu obsługi klienta. Oto aktualna lista udostępniona dla GTC 2024:
Partner platformy | Główny cel | Wsparcie silnika | wynajmowanie | Technologia lodowa |
Najlepsza technologia zdrowia | Obsługa klienta | Nieprawdziwy | Usługi zarządzane | Riva ASR Audio2Face |
Potwierdź | Gry NPC-ów | Samotność, nierealny | Interfejs API usług zarządzanych | Riva ASR Audio2Face |
Potwory danych | Obsługa klienta | Nieprawdziwy | Usługi zarządzane | Riva ASR Audio2Face |
Na świecie | Gry NPC-ów | Samotność, nierealny | Interfejs API usług zarządzanych | Riva ASR Audio2Face |
Określić ilościowo | Obsługa klienta | Nieprawdziwy | Usługi zarządzane | Riva ASR Audio2Face |
Uneq | Obsługa klienta | Nieprawdziwy | Interfejs API usług zarządzanych | Audio2Face |
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.