Wieloosobowa arena bitew online dla wielu graczy Smite otrzyma nową, błyszczącą, samodzielną kontynuację: Smite 2 został oficjalnie ogłoszony na Mistrzostwach Świata Smite 2024. Kontynuacja zachowa tę samą podstawową rozgrywkę, którą znają gracze Smite, ale sama rozgrywka jest przebudowywana z Od A do Z dla następnej generacji. Obejrzyjcie zwiastun zapowiedzi powyżej i pierwszy film zapowiadający poniżej.
Jeśli nie wiesz, Smite to gra MOBA, taka jak League of Legends czy Dota 2 – dwie drużyny składające się z pięciu graczy walczą o kontrolę nad mapą z trzema pasami, przy czym każda drużyna rośnie w siłę przez cały mecz, aż do momentu, gdy jedna z nich udaje mu się zniszczyć bazę wroga. . W przeciwieństwie do innych gier MOBA, w Smite gra się z perspektywy trzeciej osoby, więc jesteś w samym środku bitwy, w której walczysz z potężnymi bogami, zamiast planować strategię z góry na dół. Są one również zaprojektowane tak, aby były kompatybilne z konsolami i można w nie łatwo grać za pomocą kontrolera.
Oryginalna gra została wydana w 2014 roku i działała na silniku Unreal Engine 3, więc Smite 2 – zbudowany przy użyciu Unreal Engine 5 – stanowi ogromny skok technologiczny. Travis Brown, dyrektor generalny Titan Forge Games, opisuje Smite 2 jako „szansę, aby cofnąć się o krok, wyciągnąć wszystkie wnioski wyciągnięte z 10 lat tworzenia Smite jako jednej z najbardziej udanych gier wieloosobowych wszechczasów i zrobić to wszystko znacznie lepiej. ”
Oprócz ulepszeń wizualnych, animacji i nowych efektów dla grywalnych awatarów Smite, Smite 2 będzie także zawierać kilka ulepszeń rozgrywki: nowe umiejętności dla niektórych postaci, zupełnie nowy backend i system dobierania graczy, nowe funkcje map i nowy interfejs użytkownika.
W Smite 2 planowanych jest także pięciu nowych bogów, począwszy od Hekate, greckiej bogini magii, w którą będzie można grać w ramach testów alfa Smite 2 zaplanowanych na wiosnę 2024 roku.
Odbudowując Smite 2 od podstaw, zespół programistów Titan Forge Games również wykorzystuje okazję do wprowadzenia kilku podstawowych poprawek do gry, próbując zapewnić bardziej strategiczną głębię.
Podczas Uderzenia 1 bogowie używają mocy fizycznej lub magicznej i nie mogą używać przedmiotów, które nie należą do ich typu mocy. Smite 2 usunie te ograniczenia, umożliwiając wszystkim bogom budowanie wszystkich przedmiotów i skalowanie indywidualnych umiejętności w oparciu o nowe statystyki siły i inteligencji. Relikty zostaną całkowicie usunięte, a sklep z przedmiotami zostanie przebudowany, aby ułatwić graczom dynamiczne dostosowywanie swoich buildów podczas meczu.
Stworzenie zupełnie nowej wersji gry po 10 latach ciągłych aktualizacji to ogromne zadanie – w Smite 1 jest 130 bogów i nie wszyscy z nich będą od razu dostępni do gry w Smite 2, choć twórcy planują docelowo wprowadzić wszystkich bogów w sequelu.
Jednak nie cała zawartość Smite zostanie przeniesiona do Smite 2. Skórki w grze wydane przed rokiem 11 nie zostaną przeniesione, ponieważ zespół stwierdził, że po prostu nie jest możliwe odtworzenie ogromnej ilości zawartości wydanej w przeszłości Chociaż 10 lat. Mimo że planowano stary system, który odzwierciedlał inwestycje weteranów, poraził graczy.
Na szczęście dla tych, którzy wolą pozostać przy oryginalnej grze, Smite 2 nie zastąpi Smite 1. Oryginalna gra będzie nadal działać jako samodzielna gra i będzie otrzymywać regularne aktualizacje w dającej się przewidzieć przyszłości.
Smite 2 ukaże się na PC, Steam Deck i Xbox Series
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.