Olympic Breaking Hip-Hop stawia czoła pytaniom o autentyczność

PARYŻ (AP) – Od australijskiej b-girl z niezapomnianym tańcem „kangur” po Litwinkę, która zdobyła srebrny medal w Durragh, Olimpijski debiut hamowania W niektórych momentach publiczność zadawała sobie pytanie, czy uchwycono istotę tej formy sztuki hiphopowej Igrzyska Paryskie.

Rachel Gunn, znana również jako „B-Girl Raegan” 36-letni profesor z Sydney w Australii zyskał internetową sławę, ale niekoniecznie talent na poziomie olimpijskim. Rywalizując z kilkoma dziewczynami B o połowę młodszymi od niej, została wyeliminowana z areny systemem kołowym, nie zdobywając ani jednego punktu, a jej niekonwencjonalne ruchy nie dorównywały poziomem umiejętności jej przeciwniczek.

W pewnym momencie Gunn wstał i odchylił się do tyłu, unosząc jedną nogę i przyciskając dłonie do uszu. W innym, leżąc na boku, prostuje palce u nóg, przewraca je i powtarza w ruchu znanym jako „kangur”.

Gunn posiada tytuł doktora. kulturoznawca i, jak odnotowuje jego strona na LinkedIn, „interesuje się polityką kultury przełomowej”.

„Nigdy nie zamierzam powalić tych dziewcząt w tym, co robią najlepiej – w ich ruchach mocy” – powiedziała Gunn. „To, co wnoszę, to kreatywność”.

Klipy jego występów stały się popularne w TikToku i innych miejscach, a wielu jest pod wrażeniem jego ruchów na scenie olimpijskiej jako reprezentacji hip-hopu i przełomowej kultury.

„To tak, jakby naśmiewali się z tego gatunku” – napisał jeden z użytkowników na X.

Niektóre z nich były „dziwne”

Szczególnie wielu czarnoskórych widzów krytykowało srebrną medalistkę litewskiej B-girl Nikę (legalnie nazywającą się Dominika Panevich) za noszenie stringów podczas każdej walki. Durax, niegdyś noszony przez zniewolonych Afrykanów do wiązania włosów, jest nadal noszony przez Czarnych w celu ochrony i stylizacji włosów. Stały się modnym symbolem czarnej dumy w latach 60. i 70. XX wieku oraz popularnym elementem stylu hiphopowego w latach 90. i na początku XXI wieku. Jednak noszony przez osoby niebędące rasy czarnej durak może być postrzegany jako zawłaszczenie kulturowe. Banevič jest biały.

Aktor Kevin Fredericks Panevich odpowiedział na noszenie nakrycia głowy na Instagramie, mówiąc: „Dziwnie jest widzieć kogoś, kto nie potrzebuje ochronnego stylu ani fal kołyszących durakiem”.

17-letnia breakerka przegrała w finale z Japonką B-girl Ami (Ami Yuasa) i zdobyła srebrny medal.

Ze swojej strony Banevich przypisuje swoim sukcesom i przełomowemu stylowi łamaczom Bronxu z lat 70. XX wieku – OG – czyli „oryginalnym gangsterom” w hip-hopie, którzy stworzyli ten taniec.

„Reprezentowanie Breakout i wspieranie go za każdym razem to ogromna odpowiedzialność, ponieważ wykonali niesamowitą robotę. Wielki szacunek dla OG i pionierów, którzy wymyślili te wszystkie ruchy. Bez nich nie byłoby to możliwe” – powiedział „Bez nich Breakout nie byłby tym, czym jest dzisiaj. Dlatego jestem im wdzięczny.

Obawy o utratę korzeni hamowania

Wyzwaniem dla organizatorów igrzysk było przybliżenie masowej publiczności kultury breakdance i hip-hopu, przy czym wielu widzów sceptycznie odnosiło się do umieszczenia tej formy tańca na liście olimpijskiej. Inni się bali Subkultura jest zasymilowana Dzięki skomercjalizowaniu przez władze i sztywnej strukturze osądów poczucie złamania jest zakorzenione w społecznościach lokalnych, skupione w walkach ulicznych, cyberprzestrzeni i partiach z okręgów wyborczych. Hip-hop narodził się jako kultura młodzieżowa jako sposób na ucieczkę wśród czarnych i brązowych społeczności Bronksu. Waśnie i zmagania społeczno-gospodarcze Wydaj wzmacniające oświadczenie w czasie, gdy nowojorscy politycy przyczepiają etykietkę zagubionym, nieślubnym dzieciom.

Łamacz uchodźców Manisha Talash, Albo „B-Girl Talash”, która wywołała tę buntowniczą atmosferę, zakładając pelerynę z napisem „Wolne Afgańskie Kobiety” podczas kwalifikacji – to wyzywające i osobiste oświadczenie 21-latki, która uciekła z rodzinnego Afganistanu, aby uciec przed rządami talibów. Talash został wkrótce zdyskwalifikowany za złamanie olimpijskiego zakazu wypowiadania się na boisku politycznym.

READ  Jeremy Renner zwolniony ze szpitala po wypadku na snowboardzie | Jeremiego Rennera

Obie amerykańskie dziewczyny B zostały w piątek wyeliminowane w fazie grupowej, co było ciosem dla kraju. Miejsce narodzin hip-hopu Jaki mógłby być jedyny sportowy przejaw moralności. B-Girl Logistics (nazwa prawna Logan Edra) i B-Girl Sunny (Sunny Choi) znalazły się w pierwszej dwunastce na arenie międzynarodowej, ale nie dostały się do ćwierćfinału.

„Przerwa na igrzyska olimpijskie zmieniła sposób, w jaki niektórzy ludzie tańczą” – stwierdziła Choi, zwracając uwagę na niektóre bardziej efektowne ruchy i napięte układy. „Zmiany w czasie. Może jestem staroświecki i nie chcę się zmieniać. … Myślę, że wiele osób w naszej społeczności trochę obawiało się tego wydarzenia.

Zanim rozpoczęły się piątkowe bitwy, amerykański raper Snoop Dogg uroczyście wszedł na arenę przy melodii „Drop It Like It’s Hot”, wywołując wiwaty i taniec na arenie.

„Wiem, jak wygląda hip-hop, hip-hop i break dance” – powiedziała Vogue przed rozpoczęciem Igrzysk w Paryżu.

Raper ICE T wyraził swoje podekscytowanie zaciętą rywalizacją przed wczorajszymi walkami.

„To zaskoczy ludzi, którzy od jakiegoś czasu nie widzieli, jak się załamuje” – napisał w X. „Cały szacunek dla HIPHOPA”.

B-Boys wychodzą na scenę w sobotę, aby zyskać kolejną szansę na reprezentowanie kultury na igrzyskach olimpijskich.

___

Igrzyska Olimpijskie w Andrze: https://apnews.com/hub/2024-paris-olympic-games

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *