W niedzielę Paryżanie głosowali Za wprowadzeniem opłat za parkowanie piesze Jeśli chodzi o duże SUV-y, stolica Francji realizuje swoje długoterminowe plany, aby stać się miastem w pełni przyjaznym rowerom.
Wynik oznacza, że dla dużych SUV-ów obowiązywać będzie trzykrotna podwyżka opłat za parkowanie – 18 euro (19,50 dolarów) za godzinę za parkowanie w centrum miasta lub 12 euro poza nim.
Według oficjalnych wyników za podniesieniem opłat za parkowanie głosowało około 54,5% uczestników referendum, a 45,5% odrzuciło tę propozycję.
Jednak frekwencja była niska – zaledwie 78 000 osób z 1,3 miliona uprawnionych do głosowania oddało swoje głosy w 39 lokalach wyborczych w stolicy Francji.
Działania mające na celu zniechęcenie do korzystania z samochodu
Referendum następuje niecały rok po głosowaniu za uchwałą mieszkańców miasta Zakaz hulajnóg elektrycznych.
Wyższe opłaty parkingowe będą obowiązywać w przypadku modeli spalinowych i hybrydowych o masie od 1,6 tony (1,8 tony) i więcej oraz modeli elektrycznych o wadze od dwóch ton.
„Jesteśmy dumni z naszej oferty Ważny problem ochrony środowiska „W czasie, gdy środowisko jest przedstawiane jako źródło wszelkiego zła” – powiedziała burmistrz miasta Anne Hidalgo po wynikach – „Jest to forma oporu tutaj, w Paryżu, wobec tego bardzo niepokojącego ruchu”.
Według rady miasta pod rządami socjalisty Hidalgo ulice Paryża uległy przemianie poprzez utworzenie 84 km (52 mil) ścieżek rowerowych od 2020 r. i wzrost liczby osób korzystających z rowerów o 71% między zakończeniem obostrzeń związanych z koronawirusem a 2023 r. . .
Jednak niedzielne głosowanie spotkało się również z krytyką ze strony stowarzyszeń kierowców.
SUV-y stają się coraz bardziej popularne we Francji, szczególnie wśród rodzin.
rm/sri (Reuters, AFP, DPA)
„Zagorzały badacz zombie. Organizator.