Uttarkashi, Indie (Reuters) – W czwartek ratownicy wznowili wysiłki, aby dotrzeć do 40 mężczyzn uwięzionych w zawalonym tunelu autostradowym w Indiach piąty dzień, po czym powoli zaczęli przekopywać się przez skały i gruz gleby.
Władze wyraziły pewność, że zaawansowana maszyna wiertnicza przybyła z New Delhi przyspieszy akcję ratunkową na miejscu w północnym stanie Uttarakhand.
Plan zakłada wykopanie i utworzenie miejsca na rurę, którą uwięzieni mężczyźni będą mogli przedostać się w bezpieczne miejsce.
Urzędnicy podali, że do czwartkowego poranka wykopaliska spenetrowały około 3 metry gruzu, dodając, że łącznie musieli pokonać około 60 metrów.
Maszyna może wykopać od 2 do 2,5 metra skały na godzinę, powiedział Ranjit Sinha, stanowy dyrektor ds. zarządzania katastrofami.
Urzędnicy podali, że dwóch uwięzionych pracowników budowlanych zostało poddanych leczeniu z powodu nudności i bólów głowy, a następnie przez piąty dzień przebywali w zamknięciu na małej przestrzeni za gruzami.
„Jest prąd, woda i wysyłamy żywność. Nowa, mocniejsza i szybsza maszyna została wdrożona” – powiedział dziennikarzom na miejscu VK Singh, wiceminister Unii ds. transportu drogowego i autostrad oraz emerytowany dowódca armii.
Dodał: „Naszym priorytetem jest uratowanie ich wszystkich. Morale osób uwięzionych w środku jest wysokie. Jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o ich wydostanie”.
[1/4]Członkowie zespołów ratowniczych stoją przy wejściu do tunelu, w Uttarkashi w północnoindyjskim stanie Uttarakhand, w którym uwięzionych zostało 40 pracowników drogowych po zawaleniu się części tunelu. Reuters/Shankar Prasad Nautiyal Uzyskanie praw licencyjnych
Singh powiedział, że indyjskie agencje zaangażowane w akcję ratowniczą konsultowały się z ekspertami w Austrii, Norwegii i Tajlandii, ale nie podały szczegółów.
Zapytany o doniesienia lokalnych mediów, jakoby Indie konsultowały się z tajskimi ekspertami, którzy byli zaangażowani w ratowanie 12 chłopców uwięzionych w kompleksie jaskiń w 2018 r., premier stanu Uttarakhand Pushkar Singh Dhami powiedział: „Konsultowano się także z ekspertami technicznymi, którzy zajmowali się takimi sytuacjami w Indiach. „. „.
Ambitny projekt
Tunel o długości 4,5 km stanowi część trasy ekspresowej Char Dham, jednego z najbardziej ambitnych projektów rządu premiera Narendry Modiego. Projekt o wartości 1,5 miliarda dolarów ma na celu połączenie czterech hinduskich miejsc pielgrzymkowych 890 km dróg.
Od czasu zawalenia się tunelu uwięzieni mężczyźni są zaopatrzeni w żywność, wodę i tlen rurką, a z ratownikami kontaktują się za pomocą krótkofalówek.
„Dwóm z nich, którzy skarżyli się na nudności i lekkie bóle głowy, podano leki przez rurkę i obecnie czują się dobrze” – powiedział Arpan Yaduvanshi, miejscowy funkcjonariusz policji.
Lokalne media podały, że w pobliżu tunelu utworzono tymczasowy szpital z sześcioma łóżkami, aby zapewnić mężczyznom wszelką pomoc medyczną, jakiej mogliby potrzebować po uratowaniu.
Władze nie podały, dlaczego tunel się zawalił, ale obszar ten jest narażony na osuwiska, trzęsienia ziemi i powodzie. Projekt autostrady spotkał się z krytyką ze strony ekspertów ds. ochrony środowiska, a część prac została wstrzymana w styczniu po uszkodzeniu setek domów wzdłuż dróg w wyniku osiadania.
Rząd federalny oświadczył, że przy projektowaniu zastosował techniki przyjazne dla środowiska, aby zwiększyć bezpieczeństwo niestabilnych geologicznie odcinków.
Doniesienia: Saurabh Sharma, napisali: YP Rajesh i Tanvi Mehta
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Zagorzały badacz zombie. Organizator.