Siemens pobija prognozy zysków i twierdzi, że wzrost sprzedaży w 2024 r. spowolni

Widok zewnętrzny Forum Siemens, części siedziby Siemens, w Monachium, Niemcy.

Obrazy Getty’ego

Siemensa W czwartek odnotował 10% wzrost wzrostu przychodów w czwartym kwartale fiskalnym do rekordowego 21,4 miliarda euro (23,2 miliarda dolarów), co przekroczyło oczekiwania, ale przewidywało spowolnienie w 2024 roku.

Niemiecka grupa przemysłowa spodziewa się wzrostu sprzedaży o 4-8% w ciągu najbliższych 12 miesięcy, w porównaniu z 11% wzrostem odnotowanym w roku finansowym 2023, który zakończył się we wrześniu, głównie ze względu na słabe perspektywy dla jej działu automatyki przemysłowej.

„Digital Industries spodziewa się podobnego wzrostu przychodów w roku finansowym 2024 na poziomie od 0% do 3%. Opiera się to na założeniu, że po pozbyciu się zapasów przez klientów, globalny popyt na firmy z branży automatyki, zwłaszcza w Chinach, ponownie wzrośnie w drugiej połowie. „Roku”. „Rok finansowy” – podała grupa w swoim raporcie o wynikach.

Jednak na koniec roku obrachunkowego ta potęga przemysłowa odnotowała rekordowe wyniki kwartalne i za cały kwartał.

Zyski przemysłu wzrosły w czwartym kwartale o 7% do rekordowego poziomu 3,4 miliarda euro, przekraczając oczekiwania firmy na poziomie 3,34 miliarda euro, by osiągnąć w tym roku rekordowy poziom 11,4 miliarda euro.

Dochód netto za kwartał wyniósł 1,9 miliarda euro, co oznacza, że ​​wynik za cały rok osiągnął historyczny najwyższy poziom 8,5 miliarda euro, podczas gdy wolne przepływy pieniężne również osiągnęły rekordową wysokość 10 miliardów euro za cały rok.

Siemens zaproponował zwiększenie dywidendy z 4,25 euro na akcję w roku poprzednim do 4,70 euro na akcję.

„Rok fiskalny 2023 był rekordowy: w naszej działalności przemysłowej zysk i marże zysku osiągnęły najwyższy poziom w historii, a nasz dochód netto prawie się podwoił do poziomu historycznego” – oznajmił w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny firmy Siemens Roland Busch.

READ  Pracownik obsługi naziemnej American Airlines zginął na lotnisku Montgomery

„Nasza strategia się opłaca, ponieważ nadal przyspieszamy cyfrowe i zrównoważone transformacje naszych klientów”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *