Spotify odniosło już sukces dzięki popularnej funkcji AI DJ, a teraz usługa strumieniowego przesyłania muzyki wprowadza sztuczną inteligencję do tworzenia list odtwarzania. W poniedziałek firma wprowadziła do wersji beta AI Playlists, nową opcję, która pozwala użytkownikom tworzyć listy odtwarzania na podstawie pisemnych podpowiedzi.
Funkcja będzie początkowo dostępna dla użytkowników urządzeń z Androidem i iOS w Wielkiej Brytanii i Australii, a zostanie wdrożona w nadchodzących miesiącach.
Oprócz bardziej standardowych próśb o utworzenie list odtwarzania, na przykład opartych na gatunku lub przedziale czasowym, wykorzystanie sztucznej inteligencji Spotify oznacza, że ludzie mogą żądać różnych spersonalizowanych list odtwarzania, takich jak „Piosenki do zaśpiewania mojemu kotu” lub „Tunes to Fight the Apocalypse” od.” „Zombie” – sugeruje Spotify. Podpowiedzi mogą odnosić się do wszelkiego rodzaju rzeczy, takich jak miejsca, zwierzęta, czynności, postacie filmowe, kolory lub emoji. Firma zwraca uwagę, że najlepsze listy odtwarzania są tworzone za pomocą podpowiedzi zawierających zakres gatunków i nastrojów Artyści i kontrakty.
Spotify wykorzystuje także swoją wiedzę o gustach użytkowników do dostosowywania playlist tworzonych za pomocą tej funkcji.
Po utworzeniu listy odtwarzania użytkownicy mogą następnie skorzystać ze sztucznej inteligencji, aby sprawdzić i poprawić wynik końcowy, wydając polecenia, na przykład „mniej optymistycznego” lub „więcej popu”. Użytkownicy mogą także przesunąć dowolny utwór w lewo, aby usunąć go z listy odtwarzania.
Jeśli chodzi o technologię, Spotify twierdzi, że wykorzystuje duże modele językowe (LLM), aby zrozumieć intencje użytkownika. Spotify wykorzystuje następnie swoją technologię personalizacji – posiadane informacje o historii i preferencjach słuchacza – aby zaspokoić zapotrzebowanie i stworzyć dla użytkownika spersonalizowaną playlistę generowaną przez sztuczną inteligencję.
Firma korzysta z szeregu narzędzi innych firm do eksperymentów związanych ze sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym.
TechCrunch po raz pierwszy poinformował w październiku 2023 r., że Spotify opracowuje playlisty AI, kiedy inżynierowie wsteczni Chris Messina i Alessandro Paluzzi udostępnili zrzuty ekranu z kodem aplikacji Spotify, które wskazywały playlisty AI utworzone „na podstawie Twoich podpowiedzi”.
Spotify odmówiło wówczas komentarza w sprawie ustaleń, twierdząc, że nie będzie wypowiadać się na temat potencjalnych nowych funkcji. Jednak w grudniu 2023 r. firma potwierdziła, że testuje tworzenie list odtwarzania oparte na sztucznej inteligencji po tym, jak na TikTok pojawiło się wideo przedstawiające tę funkcję, pokazujące coś, co użytkownik Spotify określił jako „ChatGPT Spotify”.
Tę funkcję można znaleźć na karcie Twoja biblioteka w aplikacji Spotify, dotykając przycisku plus (+) w prawym górnym rogu ekranu. Pojawi się wyskakujące menu wyświetlające AI listy odtwarzania jako nową opcję obok istniejących opcji listy odtwarzania i miksowania.
Jeśli słuchaczowi nie przychodzi do głowy żadna wskazówka, którą mógłby wypróbować, Spotify oferuje szybkie sugestie ułatwiające rozpoczęcie pracy, np. „Skoncentruj się na pracy z instrumentami elektronicznymi”, „Wypełnij ciszę muzyką w tle kawiarni” lub „Ciesz się muzyką”. Zabawne, optymistyczne i pozytywne piosenki” lub „Odkryj niszowy gatunek, taki jak Witch House” i wiele innych.
Aby zapisać listę odtwarzania AI, dotknij przycisku Utwórz i dodaj ją do biblioteki.
Firma zwraca uwagę, że sztuczna inteligencja ma wokół siebie bariery, dzięki czemu nie reaguje na twierdzenia obraźliwe ani te skupione na bieżących wydarzeniach lub konkretnych markach.
Spotify od miesięcy inwestuje w technologię sztucznej inteligencji, aby ulepszyć swoją usługę przesyłania strumieniowego. Wraz z uruchomieniem aplikacji AI DJ, która w zeszłym roku rozszerzyła swoją działalność na cały świat, firma wykorzystała połączenie technologii Sonantic i OpenAI do stworzenia sztucznej wersji głosu szefa ds. partnerstw kulturalnych Spotify, Xaviera „X” Jernigana, który zapewnia spersonalizowany wybór piosenek dla Spotify. użytkownik. W zeszłym roku Spotify oświadczyło, że inwestuje w badania wewnętrzne, aby lepiej zrozumieć najnowsze modele sztucznej inteligencji i duże języki.
Dyrektor generalny Daniel Ek wyjaśnił także inwestorom inne sposoby, w jakie Spotify może wykorzystać sztuczną inteligencję, w tym podsumowując podcasty, tworząc reklamy audio generowane przez sztuczną inteligencję i nie tylko. Firma rozważała również zastosowanie technologii sztucznej inteligencji, która replikowałaby głos gospodarza podcastu w reklamach czytanych przez gospodarza.
Przed wprowadzeniem funkcji AI Playlists Spotify uruchomiło podobną funkcję Niche Mixes, która umożliwiała użytkownikom tworzenie spersonalizowanych list odtwarzania za pomocą podpowiedzi, ale produkt nie korzystał z technologii sztucznej inteligencji i był bardziej ograniczony pod względem rozumienia języka.
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.