Square Enix i Nintendo Co-Dev ogłosiły straty po anulowaniu kilku projektów

Obraz: Square Enix

Rok 2024 był rokiem pełnym wyzwań dla branży gier wideo i wydaje się, że japoński deweloper Tose (zespół, który pracował nad niezliczonymi projektami Nintendo od ery Famicom, a także przez lata pomagał Square Enix) poniósł pewne straty finansowe w związku z anulowaniem kilka projektów.

Wspólne studio deweloperskie, które pracowało nad wersjami na Switcha Paper Mario i Crisis Core, odnotowało stratę dziewięciu miesięcy 367 milionów jenów (NA 2,28 miliona dolarów) w swoim raporcie o wynikach za trzeci kwartał (który trwał od 1 września 2023 r. do 31 maja 2024 r.) w związku z anulowaniem projektów przez klientów ze względu na „zmiany zasad” i „inne czynniki”.

Tose jest nie tylko „jedną z największych firm outsourcingowych zajmujących się tworzeniem gier w Japonii”, ale jest również klasyfikowana jako „twórca-duch” – ponieważ nie zawsze jest to wspominane w projektach. To się jednak zmieniło na przestrzeni lat Oficjalna strona internetowa Wymień przynajmniej wybrane projekty, przy których pomogłeś (począwszy od generacji Game Boy).

Chociaż stracił niektóre projekty i nie będzie w stanie uzyskać zwrotu, teraz celem jest odbudowa się poprzez regularne wydawanie gier, które są nadal w fazie aktywnego rozwoju. Ta wiadomość pojawia się po anulowaniu przez Square Enix kilku niezapowiedzianych projektów Maj 2024Tose stworzył także legendarną serię Starfy i pomógł przy innych grach, takich jak Dragon Quest Monsters: The Dark Prince, WarioWare: Move It!, Splatoon 2 i Final Fantasy Pixel Remaster.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *