Tiger Woods ze Stanów Zjednoczonych został sfotografowany podczas profesjonalnego wydarzenia jako zapowiedź zawodów Hero World Challenge na polu golfowym Albany, które odbędzie się 29 listopada 2023 r. w Nassau.
David Cannon | Obrazy Getty’ego
27-letnia współpraca Tigera Woodsa z Nike Dobiegł końca. Gwiazda golfa ogłosiła tę wiadomość w poniedziałkowym oświadczeniu na platformie mediów społecznościowych X.
„Pasja i wizja Phila Knighta połączyły współpracę Nike-NikeGolf i chcę mu osobiście podziękować, a także niesamowitym pracownikom Nike i sportowcom, z którymi miałem przyjemność pracować po drodze”. Woods napisał.
Mark Steinberg, wieloletni agent Woodsa, powiedział CNBC, że golfista podjął decyzję biznesową, aby nie przedłużać umowy z Nike.
Ogłoszenie nadeszło po miesiącach spekulacji, że para się rozstanie. Nike potwierdziło tę informację dot Instagrama Ze zdjęciem Woodsa w swojej słynnej czerwonej koszulce polo i mówiącego: „To był piekielny wyścig”.
Firma podała w oświadczeniu: „Od ponad 27 lat mamy zaszczyt współpracować z Tigerem Woodsem, jednym z najwspanialszych sportowców, jakich kiedykolwiek widział świat. Przez cały okres naszej współpracy byliśmy świadkami, wraz z resztą sportowców świata, jak Tiger nie tylko na nowo zdefiniował golf”. „Ale przełamał bariery we wszystkich rodzajach sportów. Obserwowaliśmy, jak ustanawia rekordy, rzuca wyzwanie konwencjonalnemu myśleniu i inspiruje pokolenia ludzi na całym świecie. Jesteśmy wdzięczni, że możemy być częścią o tym i życzę mu wszystkiego najlepszego na przyszłość.”
Nie ma jeszcze informacji na temat planów Woodsa dotyczących przyszłej umowy sponsorskiej. Ale powiedział w mediach społecznościowych: „Na pewno będzie kolejny rozdział”.
Niektóre niedawne spekulacje na temat kolejnego rozdziału Woodsa wskazują na On Running, szwajcarską markę, do której legenda tenisa Roger Federer dołączyła w 2019 roku po odejściu z Nike.
Mark Maurer, współzałożyciel On Running, odniósł się do spekulacji w poniedziałek podczas konferencji ICR Retail Conference w Orlando. „Słyszeliśmy także plotki, więc zawsze jest interesujące to, co się dzieje, i mam nadzieję, że Tiger znajdzie nowego, wspaniałego partnera i nie będziemy to my” – powiedział.
Producent sprzętu golfowego TaylorMade, z którym Woods (48 l.) współpracuje od 2017 r., może być kolejnym potencjalnym miejscem lądowania dla 15-krotnego głównego zwycięzcy.
Analitycy nie spodziewają się większego wpływu tej wiadomości, ponieważ pogłoski o odejściu Woodsa krążą od miesięcy.
„Nadal wierzymy, że firma cieszy się poparciem największych sportowców na świecie i spodziewamy się, że tendencja ta utrzyma się w dającej się przewidzieć przyszłości” – powiedział Brian Yarbrough, analityk Nike w Edward Jones.
Nike przez lata po cichu rozwijała swój biznes golfowy, ponieważ nie generował dla marki ogromnych pieniędzy. W 2016 roku producent odzieży sportowej z Oregonu ogłosił, że całkowicie zaprzestanie produkcji sprzętu golfowego.
Jednak Woods wniósł znaczną ekspozycję na markę Nike. W ciągu swojej kariery Woods zarobił na „The Swoosh” 500 milionów dolarów.
Eric Smallwood, założyciel Apex Marketing, szacuje, że Woods wykonując cztery rundy, daje Nike ekspozycję od 2 do 4 milionów dolarów.
Podobnie, kiedy Woods zamienił swoje Nike na buty FootJoy na Masters 2023, dał marce ekspozycję o wartości 3,2 miliona dolarów.
Powiedział, że Woods ma większy kontakt z Nike niż nawet LeBron James ze względu na tempo gry w golfa w porównaniu z koszykówką. „Golfiści żyją dłużej” – powiedział Smallwood.
– CNBC Gabriela Vonruga Przyczyniła się do powstania tego raportu.
To rozwijająca się historia. Sprawdź aktualizacje.
„Typowy ekspert od Twittera. Miłośnik kulinarny. Gracz. Student. Nieuleczalny miłośnik kawy. Zły praktyk popkultury.