Władze rosyjskie potwierdziły w niedzielę, że 10 osób, które zginęły w katastrofie prywatnego samolotu na północ od Moskwy 23 sierpnia, znajduje się na liście samolotu.
Najwybitniejszym z nich był 62-letni Jewgienij Prigożin, biznesmen i przywódca rosyjskiej Grupy najemników Wagnera, który dwa miesiące wcześniej przewodził krótkiemu powstaniu przeciwko rosyjskiemu kierownictwu wojskowemu. Został pochowany we wtorek w Petersburgu w Rosji.
Kolejnym był Dmitrij Utkin, lat 53, wieloletni porucznik Prigożyna. Grupa najemników Wagnera wzięła swoją nazwę od jego znaku wywoławczego, który wybrał na cześć kompozytora Ryszarda Wagnera, ulubieńca Adolfa Hitlera. To był pan Oetken W czwartek został pochowany pod MoskwąWedług doniesień rosyjskich mediów.
Pozostali na pokładzie to współpracownicy Wagnera, a trzech członków załogi lotniczej: dwóch pilotów i steward. Oto, czego dowiedział się o nich „The Times”.
Waleria Czekałow
Według Dossier Center, londyńskiego serwisu informacyjnego rosyjskiej opozycji, szef logistyki Wagnera, Czekałow (47 l.) nadzorował wiele projektów Prigożyna za granicą, w tym w Syrii i Afryce.
W zeszłym miesiącu Ministerstwo Spraw Zagranicznych Nałożone kary panu Czekałowowi za działanie w imieniu pana Prigożyna i ułatwianie transportu amunicji do Rosji.
Został pochowany we wtorek na Cmentarzu Północnym w Sankt Petersburgu w Rosji.
Jewgienij Makarian
Według Dossier Center McCarian dołączył do Wagnera w marcu 2016 r. i walczył z siłami ofensywnymi Wagnera w Syrii w 2018 r.
Według centrum został ranny w tym samym roku, gdy amerykańskie samoloty odpowiedziały na atak. „The New York Times” doniósł, że w relacji z bitwy prosyryjscy bojownicy, w tym najemnicy Wagnera, zaatakowali siły amerykańskie, kurdyjskie i arabskie w zachodniej Syrii w jednej z najkrwawszych bitew z udziałem sił amerykańskich walczących z Państwem Islamskim.
Siergiej Propostin
Pan Propostin, lat 44, był jednym z ochroniarzy pana Prigożyna.
Lokalne media podały, że pochodził z Nowoczerkaska w obwodzie rostowskim w Rosji.
Według Dosier Center brał udział w drugiej wojnie czeczeńskiej, która zakończyła się w 2009 roku. Rosyjskie media podały, że został ranny.
Doniesienia medialne podały, że dołączył do Wagnera w marcu 2015 roku i przeniósł się do Sankt Petersburga wkrótce po spotkaniu z Prigożynem, choć nie było jasne, kiedy to nastąpiło.
Nikołaj Matiusjew
Centrum Dossier stwierdziło, że nie może znaleźć osoby o tym nazwisku na listach pracowników Wagnera, ale znalazło Nikołaja Matosevicia, który służył u Wagnera od stycznia 2017 r. i walczył w Syrii.
Aleksander Totmin
Według jego kont w mediach społecznościowych 28-letni Totmin był także jednym z ochroniarzy Prigożyna. Informacje biograficzne i publikacje w rachunkach wskazują, że pochodził z terytorium Ałtaju w zachodniej Syberii.
Aleksiej Lewszyn
Pilotem samolotu był pan Levchin. Pochodził z rosyjskiego obwodu Tambowa, położonego na południe od Moskwy i kilkaset mil na wschód od granicy z Ukrainą, i według wywiadów z członkami jego rodziny udzielonych rosyjskim mediom zawsze chciał zostać pilotem.
Poinformowano, że uczęszczał do Szkoły Lotnictwa Lotnictwa Cywilnego im. Sasowskiego w obwodzie riazańskim, położonej pomiędzy Tambowem a Moskwą, a także do Akademii Lotnictwa Cywilnego w Petersburgu.
Jego żona Swietłana powiedziała rosyjskim mediom, że przez siedem lat pracował w przemyśle lotniczym i przez krótki czas przebywał w domu, zanim odleciał na samolot, który się rozbił.
Jego córka Anastazja powiedziała rosyjskiej telewizji RBK, że współpracował z Prigożynem od kilku lat. „Mój ojciec był bardzo dobrym człowiekiem” – powiedziała. „Był towarzyski, miał dobre serce, pomagał wszystkim, kochał życie, był pracowitym i wspaniałym mężem i ojcem. Bardzo nas kochał, zawsze tak się czuł, troskliwy, hojny i prawdziwy człowiek rodzinny.
Rustam Karimow
Drugim pilotem samolotu był 29-letni Karimow. Według rosyjskich mediów urodził się w Permie, ośrodku przemysłowym niedaleko Uralu, a mieszkał w Sankt Petersburgu.
Jego ojciec, Szukur Karimow, powiedział rosyjskim mediom, że Karimow służył w wojsku, zanim zaczął pracować dla S7 Airlines, jednego z największych rosyjskich przewoźników pasażerskich. Dwa miesiące temu przeprowadził się do Petersburga w poszukiwaniu nowej pracy.
Przed ostatnią podróżą pan Karimow zadzwonił do matki i poinformował ją, że będzie podróżował samolotem.
Nie jest jasne, czy wiadomo, że Karimow współpracował w przeszłości z Prigożynem. Jego ojciec powiedział, że syn nie wiedział, że Prigożyn będzie na pokładzie samolotu, dodając, że jest „tylko pilotem”.
Krystyna Raspopowa
Stewardesą i jedyną kobietą na pokładzie była 39-letnia Raspopova.
Według jej strony na Facebooku urodziła się w Kazachstanie, studiowała na Moskiewskim Uniwersytecie Prawa i Finansów i jest rozwiedziona. Z jej profili w mediach społecznościowych wynika, że Raspopova była „hostessą VIP” mieszkającą w Moskwie, jej rodzinnym mieście.
Jej ostatni post na Facebooku, zawierający zdjęcie walizki i posiłku, pojawił się dzień przed katastrofą lotniczą.
„Zagorzały badacz zombie. Organizator.