Verstappen zdobył pole position w mokrych kwalifikacjach, a Hulkenberg był drugi

Max Verstappen zapewnił sobie 25. pole position w Formule 1 w deszczowych kwalifikacjach do Grand Prix Kanady, kiedy czerwona flaga potwierdziła start w pierwszym rzędzie Nico Hulkenberga.

Choć na początku Q2 pojawiła się sucha linia, dająca kierowcom szansę na jazdę na miększych oponach, warunki się pogorszyły, a deszcz wzmógł się na początku końcowej części kwalifikacji.

Uzbrojony w pośrednią gumę, Verstappen zebrał 1,27,059 s na pierwszym okrążeniu sesji, podczas gdy Fernando Alonso z Aston Martina zbliżył się o 0,25 s do otwierającego lidera mistrzostw w swoich otwierających.

Ale pomimo ciągłego deszczu, Verstappen znalazł wystarczającą temperaturę opon, aby wyprodukować 1m25.858s, chociaż Alonso przyćmił drugi sektor Holendra w swoim pościgu.

Ale sesja została oznaczona czerwoną flagą, gdy Oscar Piastre uderzył prawym tylnym rogiem swojego McLarena w ścianę na wyjeździe z zakrętu nr 7.

Zanim pojawiła się czerwona flaga, Hulkenberg nadrobił wystarczająco dużo czasu na drugą minutę, ale Alonso nie był w stanie ukończyć okrążenia i musiał wycofać się do boksów.

Sesja została wznowiona z siedmioma minutami do końca sesji, ale uporczywy deszcz zmniejszył szanse kierowców na awans w ostatniej połowie sesji.

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Zdjęcie: Sam Bloxham / Filmy o sportach motorowych

Żeton biegowy potwierdził następnie to, co niektórzy kierowcy wspominali, że mogą poradzić sobie z sesją tylko z całkowicie mokrymi oponami.

Odmawiając kolejnego strzału na pokonanie Verstappena, Alonso ustanowił trzeci najszybszy czas, aby wystartować w drugim rzędzie z Lewisem Hamiltonem z Mercedesa.

George Russell i Esteban Ocon ukończyli trzeci rząd, wyprzedzając Lando Norrisa na siódmym miejscu.

Carlos Sainz mógł zająć tylko ósme miejsce.

Czas Piastre’a przed zderzeniem był wystarczająco dobry, aby zająć dziewiąte miejsce, ponieważ próba Alexa Albana w Q3 została przerwana z powodu naruszenia limitu toru.

Alban był pierwszym, który zaryzykował miękkie opony na początku Q2, gdy zaczęła pojawiać się linia wysychania, i było to ryzykowne, gdy anglo-tajski kierowca osiągnął wystarczającą temperaturę opon.

READ  Sega oficjalnie kupuje twórcę Angry Birds, firmę Rovio, za 775 milionów dolarów

Kierowca Williamsa przesunął się na szczyt tablicy rozrządu, a później został przyćmiony przez Alonso w mieszance pośredniej, a Alban osiągnął 1:18,725 sekundy i zapewnił sobie miejsce w Q3.

Pomimo tego, że Charles Leclerc i Sergio Perez odrzucili swoje miękkie sety bez ustalenia czasu meczu, skłoniło to wszystkich do bycia sprytniejszym.

Sergio Perez, Red Bull Racing RB19

Zdjęcie: Sam Bloxham / Filmy o sportach motorowych

Gdy deszcz powrócił na tor, Meksykanin ponownie przemknął przez półprodukty, ale został złapany w strefie zrzutu i miał jedną z dwóch głośnych eliminacji z sesji.

Leclerc miał przewagę, gdy Hulkenberg włamał się do pierwszej dziesiątki na własnym okrążeniu na miękkich oponach.

Bohater gospodarzy, Lance Stroll, doszedł do siebie po spektakularnym korkociągu na wyjeździe z zakrętu 5 i nie trafił w ścianę, ale zdołał ustawić wystarczająco dużo czasu, aby zająć 13. miejsce, pokonując nordycki duet Kevina Magnussena i Valtteriego Bottasa.

Zhou Guanyu stracił jazdę i trzy minuty później w Q1 otrzymał czerwoną flagę i musiał zatrzymać się na wyjeździe z zakrętu nr 7, chociaż Alfa Romeo Drive była w stanie zresetować samochód z powrotem do garażu.

Wysychający charakter toru w Q1 nałożył na kierowców obowiązek wykazania ciągłej poprawy, a sesja przypominała muzyczne krzesła, gdy pomocnicy walczyli ze strefą zrzutu.

Ale zarówno Yuki Tsunoda, jak i Gasly zmierzyli się z przerażającym ścięgnem w szykanie i nie dotarli do Q2 – kierowca Ferrari dał upust swojej złości przez radio, że „powinien zostać zbanowany”.

Tsunoda przegapił cięcie o 0,016 sekundy przed Hulkenbergiem na 15. miejscu, czując, że japoński kierowca przeszkadzał mu podczas sesji.

Nyck de Vries nie był w stanie awansować na 18. miejscu na swoim ostatnim okrążeniu, a Sierżant Logan dołączył do Zhou na ostatnim rzędzie startowym, gdy chiński kierowca zdołał wrócić na tor – choć nieco utrudniony przez jego wcześniejsze problemy.

READ  Firma Apple zidentyfikowała problemy powodujące przegrzanie iPhone'a 15

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *