Przedstawiono prezesa zarządu World Wrestling Entertainment Inc. Vince McMahon podczas WWE Monday Night Raw w Thomas & Mack Center 24 sierpnia 2009 w Las Vegas, Nevada.
Ethana Millera | Obrazy Getty’ego
Powrót Vince’a McMahona Światowa rozrywka wrestlingowa Rada Dyrektorów w celu ułatwienia rozmów o potencjalnej sprzedaży przed odnowieniem praw medialnych spółki.
Pomysł sprzedaży WWE nie jest nowy. CNBC mnie zgłosiłoWyglądało to na cel sprzedaży w kwietniu I Atrakcyjniej wyglądał dopiero w lipcu Po skandalu związanym z niewłaściwym zachowaniem seksualnym. Uzasadnienie jest dość jasne: WWE jest cenną własnością intelektualną.
Posiadanie IP umożliwia serwisom streamingowym oferowanie treści wyłącznie bez niedogodności związanych z wygrywaniem praw licencyjnych na aukcji co kilka lat. WWE ma również wartość do zaoferowania w dziedzinie merchandisingu i parków rozrywki.
Według osób zaznajomionych ze sprawą WWE zatrudniło JPMorgan do pomocy firmie w doradztwie w sprawie potencjalnej sprzedaży. JPMorgan odmówił komentarza. Rzecznik WWE nie mógł od razu uzyskać komentarza.
Jeśli dojdzie do zawarcia umowy, prawdopodobnie nastąpi to w ciągu najbliższych trzech do sześciu miesięcy, powiedzieli ludzie, którzy prosili o zachowanie anonimowości, ponieważ dyskusje są prywatne. WWE planuje porozmawiać z potencjalnymi nabywcami przed podjęciem decyzji w sprawie odnowienia umów o prawa telewizyjne.
Ułatwić sprzedaż
Powrót McMahona powinien pomóc w sprawnym przeprowadzeniu sprzedaży, choć nadal występują pewne problemy.
77-letni były dyrektor generalny i prezes oraz większościowy udziałowiec WWE. Zrezygnuj jeszcze Dochodzenie Okazało się, że jest płatny Około 15 milionów dolarów dla czterech kobiet w wieku powyżej 16 lat Aby stłumić zarzuty niewłaściwego zachowania seksualnego i niewierności. Powrót do tablicy da potencjalnym nabywcom pewność, że popiera szczegóły każdej transakcji.
„Mój powrót pozwoli WWE, jak również wszystkim innym stronom transakcji, na udział w tych operacjach, wiedząc, że będą mieli wsparcie akcjonariusza kontrolującego” – powiedział McMahon w czwartkowym oświadczeniu.
Powrót McMahona nie ma wpływu na obecne kierownictwo. Córka McMahona, Stephanie, i były agent CAA Nick Khan są współzarządzającymi. Ale pozostaje niejasne, jaką rolę, jeśli w ogóle, chciałby McMahon w WWE, gdyby sprzedał firmę. WWE to ma Powiedział inwestorom, że rola McMahona w firmie ma kluczowe znaczenie dla „naszej zdolności do tworzenia kultowych postaci i kreatywnych historii”. Obecnie McMahon nie ma oficjalnego głosu w sprawie kreatywnego kierunku firmy.
Mansour (poniżej) rywalizuje z Mustafą Alim podczas pay-per-view WWE Crown Jewel w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej, 21 października 2021 r.
Fayez Noureddine | AFP | Obrazy Getty’ego
Nie wiadomo, czy kupujący byłby zadowolony, gdyby McMahon przejął bardziej praktyczną rolę w firmie. Ale WWE to dzieło życia McMahona. Sprzedaż może odbywać się tylko z dołączonymi przynajmniej niektórymi łańcuchami.
WWE ma kapitalizację rynkową przekraczającą 6 miliardów dolarów, która wzrosła o prawie 17% procent w piątek, wspierany przez zwiększone spekulacje sprzedaży.
Istnieją trzy kategorie potencjalnych nabywców WWE – starsze firmy medialne, firmy nadawcze i holdingi rozrywkowe. Tutaj kto może być zainteresowany.
Comcast
ComcastInc., która jest właścicielem NBCUniversal, prawdopodobnie będzie kupcem WWE. McMahon ma już ekskluzywną umowę na transmisję strumieniową z usługą transmisji strumieniowej Comcast Peacock oraz umowę na telewizję kablową z USA Network firmy NBCUniversal. Comcast ma kapitalizację rynkową w wysokości ponad 160 miliardów dolarów i z łatwością mógłby sobie pozwolić na firmę – zwłaszcza z czekiem na 9 miliardów dolarów (lub więcej). Już w styczniu 2024 od Disneya za 33% udziałów w Hulu.
Comcast może rezerwować WWE na zawsze bez konieczności płacenia przyrostów za nadchodzące odnowienia praw i może używać adresu IP firmy do parków rozrywki, filmów i innych seriali.
Jednak dyrektor generalny Comcast, Brian Roberts, powiedział w październiku „Poprzeczka jest najwyższa pod względem fuzji i przejęć” Wielokrotnie powtarzał, że firmie nie spieszy się z akwizycją.
Lis
Disneya
Powracający dyrektor generalny Bob Iger może chcieć dokonać fajnego przejęcia, gdy ponownie obejmie tron Disneya. WWE pasuje do Disneya w taki sam sposób, w jaki pasuje do Comcast. Zwiększyłoby to ambicje Disneya w zakresie przesyłania strumieniowego (być może ESPN +), wzmocniłoby liniowy biznes sieci i dodało trochę wagi do działalności merchandisingowej i parków rozrywki.
Comcast nie chciał, aby Disney odszedł od Foxa w 2019 roku i Podniósł cenę o dziesiątki miliardów, przekraczając wstępną ofertę Igera. Czy Iger mógłby postrzegać WWE jako kolejną bitwę IP między Disneyem a rywalem Comcastem?
Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, bierze udział w europejskiej premierze filmu Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie na Cineworld Leicester Square 18 grudnia 2019 r. w Londynie, Anglia.
Wiktor Szymanowicz | Publikowanie w przyszłości | Obrazy Getty’ego
Discovery Warner Brothers
Netflixa
Netflixa Jednak od dawna trzymał się z dala od sportu i innych wydarzeń na żywo Ostatnio otworzył się na pomysł posiadania ligi lub przejęcia udziałów własnościowych. Posiadanie ligi sportowej dałoby Netflixowi możliwość tworzenia oddzielnych gier wideo i seriali bez tarcia. Netflix odniósł sukces dzięki serialowi dokumentalnemu Formuły 1 „Drive to Survive”, dając współzarządzającemu Reedowi Hastingsowi wiarę, że niektóre obiekty sportowe będą rezonować z ogromną globalną publicznością Netflix. Ale Netflix nie jest właścicielem Formuły 1, co ogranicza jego przyszłe opcje.
Przejęcie WWE lub innej ligi sportowej byłoby sposobem na oferowanie rozrywki na żywo bez wypożyczania treści – podobnie jak myślał Zaslav.
„Nie widzieliśmy opłacalnej drogi dla dużych wypożyczalni sportowych” – powiedział współzarządzający Ted Sarandos. W zeszłym miesiącu na UBS Global TMT Conference. „Nie jesteśmy przeciwni sportowi; jesteśmy po prostu nastawieni na zysk”.
Amazonka
Grupa Endeavour Holdings
poszukiwaniezarządzany przez super agenta Ariego Emanuela, WWE może w następnej kolejności zwiększyć stabilność swoich aktywów Zgódź się na zakup 100% udziałów w UFC w 2021 roku.
Emanuel kupił UFC, aby zwiększyć zakres działalności agencji talentów w zakresie wydarzeń na żywo. WME-IMG, teraz tylko część Endeavour, reprezentuje wielu graczy UFC, a także supergwiazdy WWE. Umowa z UFC była sukcesem Endeavour, który wypłacił prawie siedmiokrotnie swoje zarobki z 2016 roku, które wyniosły 600 milionów dolarów w 2016 roku. W 2022 roku wygenerował ponad 1 miliard dolarów przychodu.
Ari Emanuel przemawia na scenie podczas gali LACMA Art + Film Honors 2017 prezentowanej przez Gucci w LACMA 4 listopada 2017 r. W Los Angeles w Kalifornii.
Stephanie Keenan | Getty Images Rozrywka | Obrazy Getty’ego
Wartość przedsiębiorstwa Endeavour wynosząca zaledwie 11 miliardów dolarów sprawia, że WWE jest ogromnym przełomem dla firmy. Mały bilans firmy prawdopodobnie uniemożliwi Endeavour wygranie wojny przetargowej z gigantami medialnymi. Ale nadmuchana osobowość McMahona może pasować do zuchwałości Emmanuela i prezydenta UFC, Dany White’a.
Sprzedaż stronie trzeciej pozwoliłaby również WWE na dalsze odnawianie praw co kilka lat. To może, ale nie musi, być pozytywne dla długoterminowej przyszłości firmy, ponieważ zmienia się ekosystem dystrybucji mediów.
Liberty Media
Podczas gdy Endeavour jest właścicielem UFC, Kolekcja Liberty Formula One Właścicielem Formuły 1 jest John Malone, większościowy akcjonariusz Liberty, a dyrektor generalny Greg Maffei wraz z dyrektorem generalnym Formuły 1 Stefano Domenicalim zastanawiają się, jak promować ligę wyścigów samochodowych na całym świecie, w tym zerwać z kulturą amerykańską po dziesięcioleciach zapomnienia.
Malone i Maffei mają bogate doświadczenie w maksymalizowaniu ocen w mediach i nabywaniu aktywów medialnych o wartości poniżej 10 miliardów dolarów, w tym Formuły 1, Sirius XM i Pandory. Globalny sukces Formuły 1 może stanowić mapę drogową dla przyszłej strategii WWE.
Ujawnienie: Comcast jest właścicielem NBCUniversal, spółki macierzystej CNBC.
OBEJRZYJ: Jim Cramer opowiada o tym, jak Disney radził sobie w tym roku
. „Oddany pisarz. Przyjazny pionier kawy. Czytelnik. Fanatyk internetu. Miłośnik muzyki. Adwokat alkoholu”.