Witaj słońce: testowaliśmy hybrydę Artura Spider McLarena

Zbliżenie / Rok modelowy 2025 wprowadza opcję chowanego twardego dachu dla McLarena Artura, a także szereg innych ulepszeń.

McLarena

MONAKO – Pomysł na supersamochód „podstawowy” może wydawać się sprzecznością samą w sobie, ale oferta każdej firmy samochodowej musi od czegoś zacząć, a w przypadku McLarena jest to Artura. Kiedy Ars po raz pierwszy testował tę hybrydę z silnikiem umieszczonym centralnie w 2022 r., była ona dostępna tylko w wersji coupe. Ale dla tych, którzy wolą rzeczy na świeżym powietrzuBrytyjski producent samochodów udostępnił teraz tę opcję, dodając Artura Spider.

Artura stanowi krok naprzód dla McLarena. Dostępna jest całkowicie nowa wanna z włókna węglowego, zaawansowana architektura elektroniki (kilka VCU zastąpiło dziesiątki pojedynczych ECU, które można znaleźć w niektórych innych modelach tej serii) oraz hybrydowy układ napędowy o dużej wydajności, który łączy w sobie dwa silniki. Turbodoładowany silnik benzynowy V6 z silnikiem elektrycznym o przepływie osiowym.

Większa moc, szybsza zmiana biegów

Na rok modelowy 2025 i premierę Spidera za 273 800 dolarów zespół inżynierów McLarena poddał go liftingowi, mimo że ma dopiero dwa lata. Całkowita moc wyjściowa wzrosła o 19 KM (14 kW) dzięki nowemu mapowaniu silnika dla silnika V6, który ma teraz nieco większe przyspieszenie od 4000 obr./min aż do czerwonej linii 8500 obr./min. Nasz samochód testowy został wyposażony w nowy sportowy wydech, który nie jest nieznośnie głośny. Przy puszczeniu gazu w połowie zakresu obrotów wydaje ciekawe dźwięki, ale jak większość silników z turbodoładowaniem, nie jest to szczególnie przyjemne.

W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 94 KM (70 kW), daje to Arturze Spider zdrowe 680 KM (507 kW), co pomaga zrównoważyć dodatkowe 134 funty (62 kg) wynikające z chowanego twardego dachu samochodu. Są sztywniejsze mocowania silnika i nowe mapy przepustnicy, a dwusprzęgłowa skrzynia biegów zmienia biegi o 25 procent szybciej niż w samochodzie wprowadzonym na rynek dwa lata temu. (Te ulepszenia zostaną zastosowane również w Arturze Coupe, a dobrą wiadomością dla obecnych właścicieli jest to, że w ich samochodach można zresetować silnik, odwiedzając dealera McLarena.)

READ  Dziś w sprzedaży laptopy i tablety Microsoft Surface - Ars Technica

Pomimo układu hybrydowego wykorzystującego akumulator trakcyjny o pojemności 7,4 kWh oraz mechanizmu dachowego, Artura Spyder pozostaje wyjątkowo lekkim samochodem według standardów na rok 2024, a jego masa własna wynosi 1559 kg (3439 funtów), co czyni go lżejszym niż jakikolwiek porównywalny samochód. W sklepie.

Tak naprawdę wybór podobnego samochodu jest nieco trudny. Ferrari sprzeda Ci hybrydowy kabriolet w postaci 296 GTS, ale będziesz potrzebować kolejnych 100 000 dolarów lub więcej, aby zasiąść za kierownicą jednego z nich, który w rzeczywistości jest konkurentem (niehybrydowego) 750S. Model średniej klasy McLarena. Każdy inny samochód z opuszczanym silnikiem umieszczonym centralnie byłby napędzany wyłącznie sokiem z dyno.

Jakich warunków chcesz dzisiaj?

Po mieście łatwo się jeździ, a jazda krętą drogą sprawia mnóstwo frajdy.
Zbliżenie / Po mieście łatwo się jeździ, a jazda krętą drogą sprawia mnóstwo frajdy.

McLarena

Możesz nim przejechać, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, do 18 km, jeśli utrzymasz układ napędowy w trybie E i zaczniesz od w pełni naładowanego akumulatora. Tak naprawdę po uruchomieniu samochodu domyślnie uruchamia się on w tym trybie. Poza trybem E, Artura będzie wykorzystywać rezerwę mocy silnika do ładowania akumulatora podczas jazdy. Bardzo łatwo jest wybrać docelowy stan ładowania, jeśli na przykład chcesz zaoszczędzić trochę energii akumulatora na później. Po podłączeniu do ładowarki poziomu 2 osiągnięcie 80 procent powinno zająć około 2,5 godziny.

Samochód jest na tyle lekki, że 94 KM w zupełności wystarczy do stosowania w strefach prędkości 20 mil na godzinę lub 30 km/h, które z pewnością napotkasz, jadąc tym supersamochodem przez wiejską wioskę, czy mijając uzbrojonych w kamery obserwatorów samochodów w mieście. . Tryb elektryczny jest niebezpieczny i samochód nie uruchomi silnika, dopóki nie przełączysz się na tryb Komfort (lub Sport lub Tor) za pomocą elementu sterującego po prawej stronie głównego wyświetlacza przyrządów.

READ  Najlepsze oferty na Cyberponiedziałek na telewizory OLED od Samsunga, Sony i LG

Po lewej stronie znajduje się kolejny element sterujący umożliwiający przełączanie ustawień podwozia między komfortem, sportem i torem. Jeśli chodzi o jazdę po drogach, nigdy nie czułem się komfortowo i pozostawię tor właściwemu torowi. To samo dotyczy ustawienia układu napędowego na torze; Na otwartej drodze najlepiej brzmi Sport, komfort jest dobrze oceniony w codziennym użytkowaniu i zabije V6, gdy nie będzie potrzebny. Zamiast tego Sport and Track wykorzystuje silnik elektryczny – zamontowany w obudowie ośmiobiegowej skrzyni biegów – do uzupełniania momentu obrotowego w razie potrzeby, podobnie jak w samochodzie wyścigowym F1 lub LMDh.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *